افزایش تمرکز با استفاده از افزایش محدوده بینایی

افزایش تمرکز با استفاده از افزایش وسعت دید

یکی از روش‌های افزایش تمرکز، افزایش وسعت دید است. هنگامی که چشم‌های شما به‌درستی اطلاعات را به مغز نفرستد، تمرکز و توجه شما کافی نخواهد بود. از آن‌جا که موضوع تمرکز مهارت مهمی است در این مقاله با استفاده از تکنیک‌های افزایش دید، به افزایش تمرکز می‌پردازیم.

چرا افزایش تمرکز موضوع مهمی است؟

در دنیای شلوغ و پیچیده ما افزایش تمرکز به یک نیاز اساسی تبدیل شده‌است. هنگامی که در مورد افزایش تمرکز صحبت می‌شود، اکثر افراد گمان می‌کنند که تمرکز فقط در مورد مطالعه صدق می‌کند. به‌عبارتی تا آنجایی که به‌یاد می‌آوریم، تمرکز در مطالعه مشکل اصلی بوده است. اما در دنیای ما تمرکز مشکل و موضوع مهمی است که نه تنها برای مطالعه بلکه در تک تک لحظه‌های زندگی نیز کاربرد دارد. شما باید بتوانید تمرکز خوبی داشته باشید تا بتوانید به‌خوبی صحبت کنید. اگر بخواهید یک جلسه موفق کاری داشته باشید، تمرکز بالایی مورد نیاز است. مراقبت از فرزندان و توانایی اداره امور زندگی به تمرکز و توجه بالایی نیاز دارد. توانایی تمرکز بر کارهای مهم و مشخص کردن اولویت‌ها از نشانه‌های افراد متمرکز است. بنابراین تمرکز فقط مهارتی برای مطالعه نیست. تمرکز مهارت بسیار مهمی است که باید آن را به‌خوبی بیاموزیم.

افزایش وسعت دید به چه معناست؟

مشکلات چشم همیشه ناشی از کم بینایی و یا دید کم نیستند. گاهی اوقات چشم آنقدر کم تحرک است و عضلات آن تا حدی خشک شده است که به مرور وسعت دید آن کم شده است. منظور از وسعت دید، حالتی است که شما به رو به نگاه می‌کنید و فقط رو به رو خود را می بینید و نمی‌توانید اطراف را نیز نگاه کنید. شما فقط یک محدوده کوچک را می‌بینید و نمی‌توانید دید کلی از اطراف خود بدست آورید. علت اصلی این مشکل خشکی عضلات چشم و یا به‌عبارتی کم شدن وسعت دید است.
اگر بتوانید محدوده بینایی خود را گسترش دهید، می‌توانید از چشمان خود بهتر استفاده کنید و در نتیجه می‌توانید تمرکز بهتری داشته باشید.

چگونه افزایش وسعت دید، به افزایش تمرکز کمک می‌کند؟

موضوع مهمی که در رابطه با تمرکز و توجه وجود دارد، چشم‌ها هستند. شما باید داده‌ها را ببینید و سپس آن‌ها را از دریچه چشمتان به مغزتان بفرستید. هنگامی که به دلیل مسائل و مشکلات چشم، نتوانید اطلاعات را به صورت کامل دریافت کنید، تمرکز و توجه کافی نخواهید داشت.
تصور کنید که در یک جلسه هستید و افراد زیادی در آنجا حضور دارند. پس از جلسه به شما می‌گویند که آقای x را دیدید؟ شما متعجب می‌شوید و می‌پرسید که آیا او نیز در جلسه حضور داشت. ممکن است شاکی شوید که شما تمرکز کافی ندارید و همیشه دچار حواس‌پرتی هستید. واقعیت این است که چشم شما اطلاعات را به اندازه کافی به مغزتان ارسال نکرده است. بنابراین انجام تمرین‌هایی که به عضلات و ماهیچه‌های چشم کمک کنند ضروری است.
گاهی افراد شکایت می‌کنند که در پایان ساعات کاری و یا پایان کلاس‌ها بسیار خسته هستند و تمرکز آنها کاهش می‌یابد. علت اصلی کاهش تمرکز در آن لحظات، خستگی چشم می‌باشد. هنگامی که چشم شما خسته باشد و نتواند علت را به‌درستی به مغز ارسال کند، تمرکز شما کاهش می‌یابد.

تمرین‌هایی جهت افزایش وسعت دید و رفع خستگی چشم

در ادامه دو فایل ویدئویی قرار دارد که شما می‌توانید با انجام این تمرین‌ها محدوده بینایی خود را افزایش دهید.
شما می‌توانید فایل اول را به صورت آنلاین مشاهده کنید و یا آن را دانلود کنید.

برای دانلود آموزش افزایش تمرکز با افزایش وسعت دید کلیک کنید

در فایل اول با دنبال کردن توپ، ماهیچه‌های چشمتان تقویت می‌شود. این تمرین را هر روز انجام دهید تا به مرور قدرت چشمتان افزایش یابد و در نتیجه تمرکز قابل توجهی پیدا کنید.
شما می‌توانید این تمرین‌ها را نیز هنگام خستگی و زمانی که احساس می‌کنید چشمتان خسته است انجام دهید تا در همان لحظه تمرکزتان افزایش یابد.
فایل دوم در رابطه با تمرین‌هایی است که به شما کمک می‌کند عضلات چشم خود را قوی کنید و خستگی چشمان خود را کاهش دهید.

برای دانلود ویدئو افزایش تمرکز با تمرین هایی جهت کاهش خستگی چشم کلیک کنید.

16 نظرات
  1. […] با یک سرچ ساده مطالب متنوعی را در اینترنت خواهید یافت. اینجا هم میتوانید مطالب خوبی را […]

  2. رضا احمدی می گوید

    ممنون بابت مطلبتون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سپاسگزارم جناب احمدی عزیز. موفق باشید

  3. مهدی می گوید

    سلام ممنون از مطالب مفیدتون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سپاسگزارم دوست عزیز شاد و موفق باشید

  4. احسان می گوید

    سلام برای افزایش حوزه دید زیاد تلاش کردم ولی تعقیر زیادی ندیدم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      اگر منظورتان این است که تمرکزتان تغییر نکرده که ممکن است تمرکز شما به دلیل حوزه دید نبوده است اما اگر حوزه دیدتان تغییر نکرده است قطعا باید تمرینات را بیشتر و منسجم تر انجام دهید.

      شاد باشید.

  5. حسین می گوید

    ممنون از مطالب مفید و اثر بخشتون.من این دو تا ویدیو رو هر کاری میکنم دانلود نمیشه. چیکار کنم؟ با app خاصی باید دانلودش کنم؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام حسین عزیز

      بر روی لینک قرار داده شده در پایین ویدئو کلیک کنید. و یا کلیک راست کنید و گزینه save link as را انتخاب کنید. دانلود فایل به سرعت آغاز خواهد شد.

  6. Bano Wafa می گوید

    خیلی عالی ممنون

  7. محمد می گوید

    با سلام
    ممنون از مطالبتون لطف کنید منیع این یافته ها رو بگویید

    1. فاتحی می گوید

      ممنونم لطفاً در مورد دید جزئی هم صحبت کنید

      1. احمدآبادی می گوید

        دید جزئی بدون داشتن دیدی کلی میسر نمی‌شه آقای فاتحی. پیشنهاد می‌کنم روش‌های KHK برای افزایش دید کلی و جزئی رو مطالعه کنید.

        1. کهکی می گوید

          در نظر داشته باشید که روش های khk نیاز به داشتن دید وسیع است تا بتواند دید کلی و جزئی را تقویت کند. ضمن برای تقویت دید کلی روش های ساده تری مانند افق دید کاراتر می باشد

  8. علی می گوید

    با سلام
    ممنون از مطلب خوبتون
    یک ایراد کلی که میشه به این متن گرفت این هست که دید به همین راحتی کسب نمیشه افراد بزرگی چون دکتر کهکی قمی و دکتر سرتختی عمرشون را فدای دید (کلی یا جزی ) کردند و شما سعی دارید در یک پست ساده به شرح دید بپردازید به نظر من نشدنی هستش
    با تشکر

    1. سرتختی می گوید

      شما نه تنها دید جزئی ندارید بلکه با این گفته ثابت کردید دید کلی هم ندارید آقای احمدآبادی. چون شما بزرگی چون کهکی رو با حقیری به نام سرتختی یکی کرده‌اید. متاسفم.
      طبق مقالات دکتر کهکی قمی مادامیکه کیفیت خود رو بالا نبرید، امکان افزایش دید کلی یا جزئی وجود نداره و لا غیر
      سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.