چگونه پس از شکست با شور و اشتیاق به سمت آینده حرکت کنیم؟

اینکه کلی تلاش می کنیم، زحمت می کشیم و کارهایی را که فکر می کنیم درست هستند انجام میدهیم اما برخلاف توقع مان با شکست مواجه شویم یکی از بد ترین اتفاقات زندگی ما می تواند باشد.

همیشه بعد از هر شکستی احساس ناامیدی و بی انگیزگی می کنیم. احساس می کنیم دیگر توان حرکت نداریم. همچنین گاهی از ترس اینکه نکند که دوباره شکست بخوریم هیچ حرکتی نمی کنیم تا احتمال شکست های آینده را کاهش دهیم.

وقتی اولین بار دوچرخه سواری را امتحان کردیم همه ما زمین خورده ایم اما زمین خوردن ما را متوقف نکرد و بیشتر مصمم شدیم تا بتوانیم کنترل دوچرخه را بدست بگیریم

اما در بزرگسالی چه میشود که به جای مصمم شدن برای رسیدن به خواسته هایمان و کنترل کردن دوچرخه زندگی، بیخیال آن میشویم و انگیزه و امیدمان را از دست میدهیم؟

شاید در بزرگسالی فراموش می کنیم که اگر چه شکست ها یکی از نا امید کننده ترین اتفاقات زندگی در مسیر رشد، پشرفت و رسیدن به خواسته هایمان است اما آنها خیلی قدرت مند هستند و برخلاف تصور ما می توانند فرصت ها و شرایط جدیدی را پیش روی ما قرار دهند.

باید بدانیم و یاد بگیریم که شکست ها را پشت سرمان قرار دهیم و برای رسیدن به آنچه می خواهیم مصمم شویم و انرزی، انگیزه و اشتیاق لازم برای اهداف مان را بدست آوریم.

راز بدست آوردن انگیزه، شور و اشتیاق و تلاش برای شروعی دوباره

اما سوال این است که چگونه پس از شکست انگیزه مان را برگردانیم؟

چگونه پس از شکست بتوانیم شور و اشتیاق پیگیری اهداف و خواسته هایمان را داشته باشیم؟

چگونه ترس از شکست دوباره مانع حرکت ما به سمت جلو نشود؟

پاسخ تمامی سوالاتمان در مورد اینکه چگونه هر شکستی را به پیروزی تبدیل کنیم و چگونه با شکست ها در زندگی مان مواجه شویم در طرز فکر ما نهفته است. در ویودئو این هفته به سوال یکی از دوستان پاسخ داده ایم.

و حالا که این ویدئو را نگاه کردید از شما می خواهم که به سوالات زیر پاسخ دهید

۱- تا کنون چگونه شکست های زندگی و کاری تان را پشت سر گذاشته اید و چه طرز فکری به شما کمک کرده است؟

۲- کدام یک از راهکاری گفته شده در ویدئو به شما کمک می کند تا بتوانید انرژی، انگیزه و اشتیاق تان را بدست آورید و به سمت آینده رویایی تان حرکت کنید؟

پیشنهاد ویژه

دوره غیر حضوری مدیریت انگیزه

مدت هاست که افراد مختلفی را می بینم که علت دنبال نکردن رویاها و خواسته هایشان را در نداشتن انگیزه می دانند.

داشتن انگیزه، حفظ آن و تبدیل آن به عادت به صورتی که دیگر هیچ وقت به دنبال انگیزه خود نگردید موضوعی است که در این دوره در مورد آن صحبت خواهیم کرد. باید بدانید که انگیزه نقش خیلی مهمی در رسیدن ما به خواسته هایمان دارد.

در دوره راز مدیریت انگیزه، از راز مهمی سخن خواهیم گفت. شما می توانید برای هر کاری که می خواهید اقدام کنید و رویاهای خود را عملی کنید با این روش که:

شما کمتر از آنچه فکر می کنید به انگیزه نیاز دارید. انگیزه را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید و برای خواسته های خود اقدام کنید

دوره غیر حضوری مدیریت انگیزه

20 نظرات
  1. سیروس کاظمی می گوید

    سلام.خیلی خوب بود.بیان اینکه آینده مثل گذشته نیست خوب بود.اینکه ذهن در گذشته می ماند و انگیزه را انسان می گیرد تذکر بسیار خوبی ست و start before ready خیلی عالی بود.

  2. تقی رمضانی می گوید

    سلام، و دست مریزاد
    بسیار ممنون وسپاسگزار از تلاشتان از اینکه بی شائبانه زحمت می‌کشید تا امید و انگیزه را به دل‌ها باز گردانید بسیار بسیار از شما خانم حمیدی تشکر می‌کنم..
    خانم حمیدی من بسیار با انگیزه کار را شروع می‌کنم. و پیش می‌روم و هدفم را نیز مشخص می‌کنم اما بین را ه خسته میشوم و انگیزه خود را از دست میدهم. شاید باورتان نشود من بیست بار بیشتر شروع به خواندن کتاب موفقیت نامحدود آقای آنتونی رابینز کرده‌ام اما نیمه کاره راه کرده‌ام و این مورد باعث بی نظمی من در پی گیری کارهایم می‌شود وتمرکز من را به هم میریزد الان ترم شش کارشناسی دانشگاه هستم اما خسته شده‌ام نمیدانم چیکار کنم ؟ با تقدیم بهترین آرزوها برای شما

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم

      خیلی خوشحالیم که در جمع خانواده ما هستید. دلیلی ندارد که هر کتابی را که شروع می کنید تا انتها مطالعه کنید و این انتخاب با شماست که آیا می خواهید آن کتاب را تمام کنید و یا نه. افراد زیادی به علت همین موضوع دچار نگرانی هستند و از خودشان ناراضی میشوند و به قول شما بی نظمی در کارها و برنامه های آنها پیش می آید اما یادتان باشد که شما حق دارید کتابی را شروع کنید اما آن را تمام نکنید. ویدئو چگونه کتابخوان حرفه ای شویم و دلایل خستگی در مطالعه به شما کمک خواهد کرد. شاد باشید

  3. سحر علیزاده می گوید

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از ویدئو عالی و گفتار شیرین تان. من در گذشته به دلایلی مجبور شدم کارم را رها کنم و این موضوع شکست بزرگی در زندگی من به حساب می آمد و به همین دلیل مدت ها انگیزه و روحیه هیچ کاری را در زندگی ام نداشتم اما دوره ذهن آگاهی شما خیلی خیلی به من کمک کرد و باعث شد خودم را پیدا کنم و بتوانم گذشته ام را رها کنم و امروز در مسیر رسیدن به خواسته هایم هستم. ممنون از شما و وبسایت خوبتان

  4. منوچهر می گوید

    بسیار خوب وعالی ، با تغییر دیدگاه و باور می توان از گذشته عبور کرد و بسوی آینده حرکت کرد.
    باتشکر و احترام
    روح نواز

  5. مهدی می گوید

    سلام خانم حمیدی عزیز ، در ابتدا میخام تشکر کنم بابت این ویدئوی راهبردی و انگیزشی عالی ، در مورد سوالتون زمانی که در گذشته گیرمیکنم سعی میکنم حضور خودم رو در لحظه اکنون بیشتر کنم باتوجه بر تنفس برای اینکه مقداری از اسارت ذهن رها بشم و اما نکاتی رو که شما بیان کردین مطلب پشت سرگذاشتن هرچه سریعتر شکستها و رها کردن گذشته بسیار میتونه کمک کننده و انگیزشی باشه برای من

  6. mahbano می گوید

    سلام استاد گرامی
    آیا خودتون این مورد رو تجربه کردید؟
    بعد شکست …
    چند بار پیش اومده؟!

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      دوست عزیز سلام
      خیلی خوشحالیم که در جمع خانواده ما هستید. هر پیشرفت و هر موفقیتی در زندگی شامل شکست های متفاوت خواهد بود. بنابراین شما نمی توانید فردی را پیدا کنید که در کار و یا زندگی اش هیچ شکستی را تجربه نکرده باشد. شکست ها بر خلاف تصور ما، باعث رشد و پیشرفت میشوند و راه ها و فرصت های جدیدی را بر روی ما می گشایند. کافی است زاویه دید درستی برای نگاه به شکست ها و یافتن فرصت های تازه داشته باشیم. در این مورد به صورت کامل در دوره ذهن آگاهی آموزش داده شده است تا افراد بتوانند از دل موانع و به ظاهر اتفاقات بد، فرصت ها و موقعیت های بی نظیری پیدا کنند و مسیر موفقیت و زندگی حرفه ای خود را طی کنند. شاد باشید

  7. خالدشکوهی می گوید

    یادمه یه مدت طولانی شاید نزدیک به دوسال همیشه دنبال این بودم که چطور انگیزه از دست رفته ی خودمو بدست بیارم. همیشه می گفتم قبلا خیلی بهتر بودم الان ضعیف شدم و شاید دقیقا حس سوال این دوستمون رو درک می کنم.
    من معتقدم که آدم وقتی چرایی چیزی رو بدونه با چگونگیش کنار میاد. خیلی اوقات من حس نشاط و انرژی رو با انگیزه اشتباه می گرفتم. ولی الان وقتی قرار هست کاری انجام بدم شاید چند دقیقه مصنوعی لبخند بزنم و بعد یا به عشق یا نفرت بلند شم و کارم رو ادامه بدم. این که ما بخواهیم یک کار رو انجام بدیم واقعیتش اینه که به حس و حال ما ربط نداره. بیشتر به این که از درون خودمون واقعا می خوایم این کار را انجام بدیم یا ندیم ربط داره.
    ( من خالد شکوهی هستم و اینا همه نظر شخصی منه)
    ویدیوی خیلی خوبی بود ممنون از شما

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام آقای شکوهی
      خیلی خیلی خوشحالم که در جمع ما هستید و ممنون از مطالبی که نوشتید. در همین راستا پس از تلاشی یک ساله دوره راز مدیریت انگیزه را تولید کردیم که به همه افراد کمک کنیم جدا از انگیزه و جدا از اینکه حال و حوصله انجام کاری را دارند و یا نه بتوانند با یادگیری راز انگیزه (که شاید افسانه ای بیش نباشد) بتوانند برای تمام خواسته های خود اقدام کنند و رویاهای خود را دنبال کنند و به انسانی که می خواهند تبدیل شوند. شاد باشید

  8. نسترن می گوید

    سلام خانم حمیدی.
    من هیچ انگیزه ای ندارم که کار هایی که می خوام رو انجام بدم و همیشه بخاطر این موضوع احساس غم می کنم و خودم رو سرزنش میکنم ….و واقعا هیچ احساسی ندارم و انگار زندگیم ایستاده و دوست ندارم حرکت کنه،واین باعث شده که من همیشه غمگین باشند به هیچ کاری نرسم و همیشه بی حال باشم ……باید چی کار کنم که خوب شم؟؟؟؟؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      پیشنهاد می کنم در دوره راز مدیریت انگیزه شرکت کنید.

      شاد باشید

  9. مهدی می گوید

    سلام .خسته نباشید میگم به شما
    واقعا مطالب عاااااااالیی
    مخصوصا ویدیو وقعا مفید
    خیلی تشکر میکنم از وقعا اگه امکان جبران باشه جبران میکنم
    بازم میگم خیلی ممنونم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام مهدی عزیز

      خیلی خوشحالیم که همراه ما هستید. شاد باشید

  10. سارا می گوید

    خیلی خوب بود مرسی

  11. رقیه می گوید

    سلام واقعا بی نظیر بود خیییییلی ممنون ولی همیشه این سوال برای من پیش میاد که چیکار کنم خودمو با دیگران مقایسه نکنم چیکار کنم بهترین خودم باشم اگه به هدفی شغل مورد نظرمه و عاشقشم نرسم چی؟

  12. نگین محمدزاده می گوید

    سلام خانم حمیدی من دختر ۱۵ساله هستم رشتم تجربیه تو مدرسه نمونه دولتی قبول شده بودم ولی به شرایطی مجبور شدیم یک هفته قبل امتحانات نوبت اول مدرسمو عوض کنیم تو این مدرسه هم از درس های تخصصی خیلی جلو بودن ماهم تو مدرسه نمونه عقب بودیم به همین دلیل من نتونستم خودمو ب اونا برسونم امتحانات و هم خوب ندادم الانم کلا روحیه ام و باختم فکر میکنم همه چی تموم شده چون شاگرد نمیشم اخه من معدلم هرسال ۲٠بود نمیتونم این شرایط و تحمل کنم هر روز انقدر گریه میکنم که افسرده شدم لطفا یه راهکاری بگین مرسی❤

    1. نگین محمدزاده می گوید

      لطفا پاسخ بدید مرسی.

    2. سارا حمیدی می گوید

      سلام نگین جان امیدوارم که خوب باشی. تو زندگی همیشه شرایطی پیش میاد که ما به چیزهایی که میخواهیم نمی رسیم و این خاصیت این دنیا و جهان مادی هست. زمانی که شما شادی و رضایت مندی خود را بر روی معدل ۲۰ قرار دهی اگر به هر دلیل نتوانی به آن برسی افسرده خواهی شد. در زندگی همیشه شرایط ناپایدار هست. زمانی ما به چیزی میرسیم و زمانی نمی رسیم و این کاملا طبیعی هست. امیدوارم این نکته بهت کمک کند. شاد باشی

  13. نگین محمدزاده می گوید

    سلام لطفا جواب بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.