چگونه با آرامش اهدافم را پیگیری کنم؟

چگونه با آرامش اهدافم را پیگیری کنم؟

چگونه با آرامش اهدافم را پیگیری کنم؟

دوستان عزیزم سلام. به وبسایت sara-hamidi.com خوش آمدید. من سارا حمیدی کوچ و مربی شما هستم و در این مقاله میخواهم در مورد اینکه چگونه با آرامش اهداف را پیگیری کنیم با شما صحبت کنم.

همه ما انسان ها دارای ظریفیت بالای توانمندی هستیم و میتوانیم زندگی و کسب و کار دلخواه خود را خلق کنیم. اگر چه ما این کار را به وسیله ذهن خودمان که مرتب درگیر افکار منفی و نگرانی هست انجام نمیدهیم بلکه  این موضوع توسط آگاهی در زندگی ما انجام میشود. زمانی که ما بتوانیم از گفتگوهای ناخواسته و غیرارادی ذهن مان رها شویم آرامشی درونی در ما برقرار میشود و میتوانیم به آگاهی های بالاتر دسترسی داشته باشیم و در نتیجه میتوانیم خردمندانه در مسیر اهداف مون قدم برداریم.

فرقی نمی کند که کجا باشیم، در چه سنی باشیم و چه شرایطی داشته باشیم، همه ما توانایی آگاه شدن و رها شدن از گفت و گوهای ذهنی و رسیدن به آرامش درونی را دارا هستیم.

هر چه قدر بیشتر آرامش درونی داشته باشیم، آگاهانه تر در مسیر اهداف مون قدم برمیداریم و آسان تر میتوانیم زندگی دلخواه مون را خلق کنیم.

 

اهداف چه هستند؟

اهداف ما چیزهایی هستند که میخواهیم در زندگی به آنها برسیم. چیزهایی هست که از آنها لذت می بریم و دوست داریم آنها را کسب کنیم اما درک یک نکته در این مسیر خیلی خیلی لازم و حیاتی هست. موضوعی که درک آن و آگاهی به آن میتواند در همین لحظه کیفیت زندگی شما را تغییر دهد.

بنابراین هدف واقعی ما رسیدن به آرامش و حس خوب در زندگی هست که تحقق این موضوع ربطی به اهداف بیرونی ما ندارد و ما حتی اگر چه به اهداف بیرونی خود برسیم اما آرامش نداشته باشیم نمیتوانیم از لذت رسیدن به اهداف مون استفاده کنیم و زندگی بهتری برای خود خلق کنیم. پس برای اینکه بخواهیم خالق زندگی خود باشیم اولین و مهم ترین هدف ما آرامش داشتن و حس خوب داشتن در هر لحظه هست و هدف دوم ما قدم برداشتن در مسیر اهداف مون هست.

 

چرا این موضوع مهم هست؟

علت مهم بودن این موضوع این است که وقتی ما آرامش داریم میتوانیم آگاهانه و بدون ایجاد درد و رنج بیشتر، چالش ها و مشکلات موجود در مسیر رسیدن به اهداف مان را حل کنیم. همچنین وقتی آرامش داریم خیلی راحت تر و سریع تر به خواسته هایمان میرسیم. پیگیری اهداف در حالی که در احساس ترس و نگرانی و کمبود هستیم بسیار سخت و مشکل هست و حتی اگر به نتیجه هم برسیم باز هم احساس ترس و نگرانی و کمبود داریم و نمیتوانیم از دستاوردهامون نهایت استفاده را کنیم و از آن در جهت زندگی بهتر استفاده کنیم.

همچنین هدف ما از رسیدن به هر خواسته ای این هست که شادتر و راحت تر از قبل زندگی کنیم اگر ما بتوانیم در همین لحظه شاد باشیم و جوری زندگی کنیم که انگار به همه اهداف خود رسیده ایم آن وقت علاوه بر اینکه در مسیر رسیدن به خواسته هایمان لذت می بریم، میتوانیم زندگی دلخواه خود را نیز خلق کنیم.

 

چه چیزی مانع آرامش هست؟

مقاومت کردن در برابر آنچیزی که در لحظه حال و زندگی پیش رو ما قرار میدهد. قطعا همه ما در مسیر اهداف مون با چالش رو به رو میشویم و این چالش های می تواند آرامش ما را بهم بزند و ما را عصبی و پریشان کند. اما پذیرفتن این چالش ها به عنوان قسمتی از مسیر و به این عنوان که آنها برای رشد ما آمده اند به ما کمک می کند تا بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم و با درگیر نشدن در ذهن مان و افکار ناخواسته مسیر رسیدن به خواسته هایمان را سخت تر نکنیم.

 

واکنش اولیه همه ما این است که با رو به رو شدن با هر چالشی آرامش خود را از دست بدهیم و با اتفاق پیش آمده مخالفت کنیم و هی درگیر منفی نگری و ترس شویم. بنابراین آگاهی به این موضوع که چالش قطعا در مسیر ما پیش خواهد آمد و اینکه ما با آگاهی و با آرامش میتوانیم از چالش ها عبور کنیم و هر چالشی برای ما درسی دارد، آرامش خود را حفظ می کنیم.

وقتی آرامش خود را حفظ کردیم در سطح بالاتری از آگاهی قرار می گیریم و میتوانیم خردمندانه تر از قبل به چالش نگاه کنیم، آن را حل کنیم و یا از آن رد شویم. ممکن است در این مسیر کتاب، دوست، ایده و یا هر چیز دیگری در مسیر ما قرار گیرد و به ما کمک کند.

 

بنابراین هر چالشی برای هر فردی میتواند متفاوت باشد و مهم این است که یادمان باشد که در برابر چالش ها مقاومت نکنیم. یادمان باشد که چالش ها برای سخت کردن زندگی ما نیامده اند بلکه آنها برای رشد و بالا بردن آگاهی ما هستند و نیازی نیست که آرامش خود را از دست بدهیم

 

نتیجه رسیدن به اهداف

ما علاوه بر اینکه میخواهیم به اهداف مان برسیم باید بدانیم که این رسیدن به اهداف نیستند که ما را خوشحال می کنند و زندگی ما را می سازند بلکه خوشحالی ما بستگی به این دارد که در این لحظه چگونه زندگی می کنیم. آیا در نگرانی به سر می بریم و یا ایا در آرامش هستیم. آیا ما در این لحظه در درون مان با خودمان و جهان اطرافمان در صلح هستیم و یا در جنگ هستیم؟

اگر ما در این لحظه در آرامش و حس خوب باشیم و همچنان برای رسیدن به اهداف مان حرکت کنیم آن وقت ما در همین لحظه با بهترین کیفیت زندگی می کنیم. در این صورت انگار ما قبل از رسیدن به نتیجه دلخواه مان، در حال زندگی کردن آن نتیجه هستیم. فرض کنید شما میخواهید در کارتان موفق شوید و هر لحظه با مشتری هایتان، کارمندانتان، اطرافیان تان، افرادی که از آنها سرویسی تهیه می کنید و … با آرامش رفتار کنید چه میشود؟ آنگاه کارتان را به بهترین حالت انجام میدهید.

وقتی در این لحظه کارمان را درست انجام میدهیم و با تمرکز کامل کار می کنیم آن وقت هست که ما خالق زندگی مان هستیم و میتوانیم زندگی دلخواه خود را خلق کنیم.

 

چگونه با آرامش اهدافم را پیگیری کنیم؟

 

اگر تا این جا این مقاله را با دقت خوانده باشید میتوانید جواب این سوال را بدهید. همان طور که گفتم برای اینکه با آرامش اهداف مان را پیگیری کنیم

۱- یادمان باشد که هدف اصلی ما آرامش داشتن در هر لحظه هست و سپس قدم برداشتن در مسیر اهداف مون

۲- آگاهی به این موضوع که چالش ها برای رشد ما هستند و در برابر آنها آرامش خود را از دست ندهیم

۳- در هر لحظه کارمان را با حس خوب انجام دهیم چون در این صورت کارمان با کیفیت و با تمرکز خواهد بود و قطعا به اهداف مان خواهیم رسید

 

ساخت زندگی و کسب و کار دلخواه

من در مسیر ساخت زندگی دلخواه تون کنارتون هستم و میتونید در جلسات کوچینگ من: خلق زندگی دلخواه با رویکرد آگاهی شرکت کنید و همراه تون خواهم بود تا به اهداف خود برسید.

 

ودر قسمت نظرات برام بنویسید که چه قدر در مسیر اهداف تون آرامش دارید و چه کارهایی لازم هست انجام دهید تا این آرامش را بیشتر کنید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.