چگونه برنامه ریزی کنیم و به آن عمل کنیم؟ قسمت دوم برنامه ریزی صحیح

دوستان عزیزم سلام

به وبسایت sara-hamidi.com خوش آمدید. این جا جایی است که شما می توانید تغییراتی را که می خواهید در کار و زندگی خود ایجاد کنید و زندگی و کسب و کار دلخواه خود را بسازید.

اگر مقاله چگونه برنامه ریزی خود را عملی کنیم را هنوز نخوانده اید پیشنهاد می کنم اول آن مقاله را بخوانید و سپس برگردید و این مقاله را بخوانید.

برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و خواسته هامون کاری مهم است اما می بینم که عده زیادی با این موضوع مشکل دارند و خود من هم در بسیاری از اهدافم همین مشکل را دارم. به محض اینکه متوجه میشوم در برنامه ریزی هایم گیر افتاده ام و یا نمی توانم آنها را اجرا کنم متوجه میشوم که مقاومت زیادی نسبت به اجرای آن اقدامات در من وجود دارد و این موضوعی است که امروز می خواهم در مورد آن با شما صحبت کنم

بله درست خواندید. مقاومت ذهنی نسبت به اقداماتی که آنها را در برنامه تان نوشته اید مانع شما میشود که آنها را عملی کنید. این مقاومت ذهنی شکل ها و گونه های متفاوتی داره و مهم ترین نشانه آن این است که آرامش شما را می گیرد.

یادتون باشه که

در برنامه هایی که برای رسیدن به هدف هامون داریم این مقاومت ذهنی کاملاً طبیعیه و قسمتی از ذهن مون هست که می خواهد ما را در منطقه امن مون نگه دارد و با ایجاد کردن این مقاومت در واقع قصد محافظت از ما را دارد.

افراد معمولاً تمایل دارند کارهای بزرگی انجام دهند و اقدامات متفاوتی در برنامه خود قرار میدهند اما این اصل خیلی مهم است که یادتون باشه از قدم های خیلی کوچک باید شروع کنید. بهتون قول میدم که شما میتونید به تمام اهداف و خواسته های خود برسید اما یادتون باشه که لازم نیست که از قدم های خیلی بزرگی شروع کنید. هر چه قدم بزرگ تری بردارید و کارهای بیشتری را بخواهید با هم انجام دهید ذهن تون بیشتر بهتون اثبات می کنه که شما نمی تونید و باور و ایمان تون را نسبت به موفقیت و رسیدن به خواسته هاتون از دست میدید.

و در نتیجه

ذهن تون آنقدر براتون مقاومت ایجاد می کنه که شما می مانید و لیستی از کارهای انجام نشده اما داستان همین جا تمام نمیشود و شما به انسانی تبدیل میشود که دچار ترس شده است، آرامشش را از دست داده است و کلاً قید اقدام کردن برای رسیدن به خواسته هایش را میزند.

این موضوع را بسیار در افرادی که با همکاران من تماس می گیرند می بینم. اولین حرفی که آنها میزنند این است که می خواهیم با خانم حمیدی صحبت کنیم تا به ما بگوید چطور برای برنامه ریزی هامون اقدام کنیم و یک دقیقه بیشتر زمان لازم ندارد اگر بتواند با ما صحبت کند و اغلب آنقدر در ترس هستند و آنقدر درگیر ذهن شون هستند که نمی توانند متوجه بشوند که بدست آوردن توانایی عمل به تمام برنامه هاتون آنهم با یک دقیقه صحبت با من!!! مگر من در یک دقیقه چیکاری می توانم برای شما انجام دهم؟؟؟!!!

برنامه ریزی و عمل به برنامه ها و در کل اقدام کردن برای خواسته هامون یک پروسه و یک مسیر و یک سفر است. سفری که قدم قدم یاد می گیرم از مسیر رسیدن به خواسته ها و اهداف مون لذت ببریم، از لذت انجام دادن قدم های کوچک شروع کنیم و سرانجام آن لذت های کوچک ذهن مان را آماده کند تا بتوانیم قدم های بزرگ تری برداریم

آرامش داشته باشید

هر خواسته ای که دارید و هر هدفی را که دنبال می کنید، مهم ترین قانونی که من هر روز و هر روز برای خودم تکرار می کنم این است که ما به این دنیا نیامده ایم تا مثل یک ربات یک سری اهدافی را دنبال کنیم. ما قرار نبوده که به هر قیمتی که شده به خواسته ها و اهداف خود برسیم. ما قرار نبوده که به قیمت از دست دادن آرامش، سلامتی و حس خوب فقط بتوانیم یک سری اقداماتی را انجام دهیم و یک سری دستاورد داشته باشیم.

آرامش داشته باشید زیرا ما قرار است در این فرصتی که در این دنیا به ما داده شده است رشد کنیم، لذت ببریم، بزرگ شویم و به انسان کامل تری تبدیل شویم. تمام خواسته ها و اهداف ما برای این هستند که به ما کمک می کنند خودمان را بهتر بشناسیم، بزرگ تر شویم، یاد بگیریم، طرز فکرمان را گسترش دهیم، محدودیت هایمان را کنار بزنیم و رشد کنیم

بنابراین اگر قرار باشد که مدام در رنج و نگرانی باشید نه تنها به اهداف خود نمیرسید و یا اگر برسید به سختی میرسید بلکه لذت یک زندگی خوب را از دست خواهید داد.

مطمئن باشید که شما می توانید

بزرگ ترین مشکلی که در بین افراد می بینم این است که قدم های بزرگی برای رسیدن به خواسته هاشون بر میدارند. در حالی که اصلاً آماده این قدم ها نیستند و قبل از آن کارهای کوچک تری انجام نداده اند.

علت برداشتن قدم های بزرگ این است که اکثر افراد باور ندارند که می توانند موفق شوند و در ذهن شان نمی دانند که چگونه و به چه روشی به خواسته هایشان خواهند رسید. به نظر آنها رسیدن به خواسته نیازمند صرف زمان و تلاش بسیاری است و پیش خود فکر می کنند که چطور میشود با برداشتن قدم های کوچک به خواسته مان برسیم. در نتیجه فقط مصمم هستند که باید قدم های بزرگی بردارند تا به موفقیت برسند.

و وقتی متوجه میشوند که باید قدم های کوچک تری بردارند تا آماده برداشتن قدم های بزرگ تری شوند ذهن شان مقاومت دارد و باور نمی کند که رمز موفقیت  برداشتن قدم های خیلی کوچک و  لذت بردن از مسیر است. در نتیجه قدم های کوچک را هم بر نمی دارند و در حس بد می مانند

بهتون اطمینان میدهم که با برداشتن قدم های کوچک و لذت بردن و رشد کردن می توانید به خواسته هاتون برسید پس نگران نباشید و شروع کنید!!

 

اگر آماده اید که وارد سفر رسیدن به خواسته هاتون شوید و می خواهید از مسیر رسیدن به خواسته هاتون لذت ببرید و با آرامش اهداف و اقدامات خود را دنبال کنید بسیار مشتاقم که شما را در جلسات خصوصی کوچینگ ببینم و با هم بیشتر در این مورد صحبت کنیم و بتونم بهتون کمک کنم تا زندگی و کسب و کار دلخواه خود را ایجاد کنید.

ثبت نام در جلسه کوچینگ

 

مجموعه مقالات عدم عمل کردن به برنامه ریزی ها

چگونه برنامه ریزی خود را عملی کنیم؟ (قسمت اول)

چگونه برنامه ریزی کنیم و به آن عمل کنیم؟ (قسمت دوم)

چرا برنامه هایم را عملی نمی کنم؟ (قسمت سوم)

علت عدم عمل به برنامه ریزی (قسمت ۴)

32 نظرات
  1. عابد می گوید

    سلام مطالب خوبی دارین (اصول مهمی که همه می توانند به کار ببرند)…من در سن سی سالگی تصمیم به شرکت در کنکور کارشناسی ۹۸ رشته ریاضی دارم و سعی کردم برنامه ریزی قابل اجرایی برای خودم طراحی کنم…در تابستان مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کردم تا بتوانم برنامه ریزی ام را خودم انجام بدهم و در حوزه تجارت هم از مبانی آن بتوانم استفاده کنم.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام عابد عزیز
      به شما تبریک می گویم که برای رشد خود تلاش می کنید و ممنون که از اهداف خود برای ما نوشتید. هدف شما مطمئناً برای بقیه دوستان نیز انیگزه بخش است.
      شاد باشید…

  2. محمد شریفی می گوید

    با سلام و احترام
    اگر ممکن است با ذکر یک مثال به گونه ای که مثلا یک نفر از دنیای دیگر امده و میخواهد در این جهان شروع به کار یا زندگی کند و هیچ نمیداند …( این را برای ان گفتم که تمام مراحل تعین هدف اگذاری انگیزه داشتن یا نداشتن شوق زندگی جا نماند و بدیهییات هم ذکر شود ) چگونه بدون مو هومات با یک اندیشه ریاضی زندگی کنیم را شرح دهید که برای جامعه امروز ما بسار نیاز است

  3. علی می گوید

    مقالات زیادی رو در مورد موفقیت شخصی خوندم و باید بگم که توی اکثرشون، مطالب غیر واقعی پیدا میشه اما مقاله های شما، کاملاً واقع گرا و کاربردی هستن. موفق و پاینده باشید.

  4. سجاد می گوید

    مقالتون خیلی کامل و جامع هست اما اگه اونو به یک فایل pdf تبدیل و تو سایت بارگزاری میکردید استفاده از این مقاله خوب ساده تر میشد

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      پیشنهاد شما بررسی خواهد شد. سپاسگزارم

  5. خانم‌ نویسنده می گوید

    دستت تون درد نکنه،من هر چهار مقاله ی شما رو خوندم و سعی می کنم بهشون عمل کنم،علاوه بر اون با اجازه شما قصد دارم این مطالب رو تو وبلاگ خودم هم لینک کنم تا دوستانم هم بتونن استفاده کنن

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام خانم نویسنده عزیز

      خیلی خوشحالیم که مقالات برای شما مفید بوده است. شاد باشید

  6. شاهین می گوید

    سلام ، بی زحمت چندتا لینک چارت برنامه ریزی ، یا چند نمونه عکس از برنامه ریزی های مختلف برای کارهای مختلف مثل فروش ، کنکور و ….. قرار بدید همیشه یک عکس یا فایل حرفه ای خیلی کمک می کنه.

  7. رضاجم می گوید

    سلام امیدوارم همیشه حالت عالی باشه ساراجان مطالب عالی بود ومن برای جلسه آموزشی که ۵شنبه وجمعه آینده درمورد اقدام وعمل گرائی دارم کلی مطالب ازشما یادگرفتم ومحتوای درسم غنی ترشد
    بهت تبربک میگم که باتمرکز اینچنین به نکات مهم وخلاصه وار پرداختی
    ایامت عالی وپاینده باشی

  8. سعید می گوید

    سلام و عرض خسته نباشید و با تشکر از مطالب خوبتون ببخشید چون تاکنون با برنامه ریزی زندگیم رو پیش نبردم .نمی دونم چه قدر ساعت کاری داشته باشم که افراط نشه و همچنین کی تایم برای استراحت بگذارم ؟با تشکر

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      این موضوع کاملا بستگی به کاری که می خواهید انجام دهید دارد. مقاله زیر را مطالعه کنید.
      مدیریت زمان: تکنیک اولویت‌بندی کارها

      شاد باشید

  9. رانی می گوید

    خیلی خیلی سپاسگزارم بابت انتشار این مطالب مفید واقعا دستتون درد نکنه

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      خیلی خیلی خوشحالیم که برای ایجاد تغییرات در زندگی خود تلاش می کنید. این هدیه ای است که اکثر افراد از وجود آن در درون خود بی خبر هستند و برای تغییر زندگی خود آنچنان تلاشی نمی کنند. به مشا تبریک می گوییم. شاد باشید

  10. مجید می گوید

    مطالبتون در دوبخش رو خوندم…یک کلام عالی بود سپاسگزارم…

  11. امیرحسین می گوید

    راه های افزایش انگیزه چیست؟
    چون با انگیزه میتوان برنامه ها را عملی کرد
    انگیزه های کوتاه مدت و طولانی مدت….

  12. امین می گوید

    سلام وقتتون بخیر،خداقوت میگم به شما خانم حمیدی مقالتون عالی بود فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میشه افکار صبحگاهیمونو به سمت اهدافهمون سوق بدیم و انگیزه انجام اونو داشته باشیم،،،ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام امین عزیز
      مقالات زیر را مطالعه کنید

      چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه

      چگونه افکار خود را کنترل کنیم ؟

      همچنین پیشنهاد ویزه دوره راز مدیریت انگیزه می باشد

      راز مدیریت انگیزه

      شاد باشید

  13. سید می گوید

    سلام.
    ضمن تشکر از شما، سوالاتی به ذهنم میرسه که خدمت شما عرض می کنم.
    شما فرمودید که کتابهای زیادی در مورد راههای موفقیت نوشته شده ولی کی گفته راههای رسیدن به موفقیت منحصر در اونهاست. خب نوشته های شما هم یکی از اون کتاب هااست. منظورم اینه که از کجا مطمئن باشیم با عمل به فرمایشات شما موفق میشویم شاید برای من فرق داشته باشه و نیاز به راه دیگری باشه.
    بنده قبول دارم که قبل از هر چیز باید علایقمون را بشناسیم ولی مشکل خیلی ها همین پیداکردن علاقه است.اگه میشه در مورد این مساله بیشتر صحبت کنید.
    بنده قصد جسارت ندارم ولی با مشاهده قیمتهای بالایی که برای کلاسها و جلسات و… هست، یه مقدار شک میکنیم که این مطالب برای کمک به دیگران هست یا چلوندن اونها.
    بنده حرفای دیگه ای هم دارم ولی فعلا ببینم به همین عرائض وقعی نهاده می شود یا نه.
    خیلی ممنون

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام
      راه های رسیدن به موفقیت بی نهایت است و موضوع این نیست که از کدام راه استفاده کنید. شما می توانید از هر راهی که براتون مناسب تره استفاده کنید همچنین مطمئن باشید هیچ وقت و هیچ کس نمی تواند شما را موفق کند اگر شما به خودتون ایمان نداشته باشید و به مسیر و راه تون مطمئن نباشید. آنچه از صحبت شما متوجه میشوم این است که:
      در مسیر رسیدن به خواسته هاتون شک و تردید و ترس ها و موانع درونی دارید که باید روشون کار کنید.
      همچنین یکی از موانع درونی شما و یا باورهایی که ممکن است براتون ایجاد مشکل اینه باور های مرتبط با پول است که پول رو یک چیز منفی و وسیله سو استفاده کردن می دانید و کمک را موضوعی مثبت و باور دارید که این دو موضوع بر خلاف هم هستند. پیشنهادم اینه که حتما حتماً بر روی این موضوع کار کنید و با کتاب ها و یا دوره هایی در مورد پول شروع کنید. در حال حاضر چنین دوره ای نداریم که به شما پیشنهاد کنم اما می توانید در گوگل جست و جو کنید و در یک دوره مناسب شرکت کنید.

      شاد باشید

  14. سید می گوید

    سلام
    اگه کسی به شما انتقاد شدیدی داشته باشه نظرش رو حذف می کنید؟

  15. سید می گوید

    چرا اینقدر قیمت محصولات شما بالاست؟!!
    عذر میخوام قصد کمک به دیگران را دارید یا یه جور کسب و کاره؟!!!!!!!!!!!!!!

  16. مبینا می گوید

    سلام ،مقالات خیلی زیبایی دارید
    من ۱۸سال دارم و خیلی دوست دارم که در کنکور امسال موفق باشم و هم به هدف اصلی زندگیم یعنی موسیقی برسم ،،برای همین تلاش کردم اما وقت کم می آورم از طرفی سال آخر دبیرستان هستم و درگیر مدرسه از طرفی آماده شدن برای کنکور از طرفی وقت گذاشتن برای کلاس موسیقی …واقعا سخته

  17. Mat می گوید

    سلام من شب ها انگیزه میگیرم و بهتر کارامو انجام میدم برنامه ریزی میکنم و… ولی وقتی فردا صبح بلند میشمو میخوام اقدام کنم یهو ناتوان و تنبل میشم راهی هست که من انگیزه ام را همواره نگه دارم

  18. مهدی می گوید

    من اراده ام ضعیف است و در عمل و جدیت در برنامه ریزی ضعف دارم

  19. ..... می گوید

    واقعا مطالب عالی بودن ممنون???

  20. Baran00 می گوید

    سلام وقتتون بخیر واقعا ممنونم بابت مطالب خوب و مفیدتون راستش من فعلا برنامه ام روی اینه که به x درامد برسم و دانشجوهم هستم و نمیتونم تمام وقت کار کنم و اینکه فعلا حوزه ای که تخصصی بخوام روش کار کنم ندارم و مجبورم برای رسیدن به هدفم فعلا به دنبال کار بازاریابی باشم خودم میدونم برای این کار ساخته نشدم ساراجون اما برای رسیدن به مرحله بعد باید این مرحله رو تموم کنم و فکر میکنم این با بازاریابی حل میشه
    حالا به نظر شما این که من خیلی به این شغل علاقه ندارم میتونه باعث این بشه که به درامد مدنظرم نرسم؟
    اابته فعلا مبلغ بالایی رو در نظر نگرفتم یک عدد نرمالی هست اما من تا به حال بازاریابی انجام ندادم و با چالش هایی رو به رو هستم اینم بگم که وجهه کاری بدی هم نداره راجب بازاریابی برای عضویت یک سایت کاربردی هستش اما خب می خواستم نظر شما رو هم بدونم
    مرسیی ازتون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام باران عزیز

      من فکر می کنم بازاریابی یک مهارت است که یادگیری اون خیلی خیلی در آینده و زمانی که بخواهید کسب و کار مورد علاقتون رو بسازید بهتون کمک خواهد کرد. به خودت اعتماد کن و حرکت کن…

  21. امید دانا می گوید

    به نظر من از همه اینا مهمتر لحظه شروع کردنه اون لحظه که تصمیم میگیری باید شروع کرد فکراتو اگه زیاد کنی باعث میشه وقفه زیاد بیوفته تو کارت و تصمیم گیریت شل بشه

  22. Samira می گوید

    بهترین مقاله ای بود که خوندم ممنونم

  23. morteza می گوید

    بسیار عالی و مفید بود
    از شما و سایت خوبتون سپاسگزارم.

  24. یگانه احمدی می گوید

    سلام من یک کنکوری هستم و هررر روز ساعت ۷صبح برای خودم برنامه مینویسم ولی متاسفانه شب ک ب برنامم نگاه میکنم میبینم فقط تا ظهر به برنامم عمل کردم و بقیشو حتی نمیدونم چی کار کردم و الان ۷-۸ماهه داره اینطوری میگزره و هر شب من تصمیم میگیرم فردا رو کامل ب برنامم عمل کنم ولی فردا هم همین اشه و همین کاسه????لطفا اگر میشه کمکم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.