چگونه علاقه خود را پیدا کنیم؟ سارا حمیدی

چگونه علاقه خود را پیدا کنیم؟

 

آیا تا به حال احساس سردرگمی کرده اید؟ اینکه ندانید در زندگی چه می خواهید؟ اینکه ندانید به چیزی علاقه دارید و باید چه کاری انجام دهید؟

آیا تا به حال به دلیل به علاقگی به کارتون احساس بی انگیزگی کرده اید؟

 

وقتی در شرایطی هستیم که به دنبال علایق خود می گردیم هرچه بیشتر به این جست و جو ادامه میدهیم بیشتر سرگردان میشویم و کمتر به نتیجه مورد نظرمان میرسیم.

وقتی یکی از اعضای وبسایت این سوال را از من پرسیده بود به نظرم این سوال خیلی آشنا آمد. سوالی که خود من مدت ها با آن رو به رو بودم. این دوست مان در سوالش پرسیده بود که به دنبال پیدا کردن علاقه خود هست. می خواهد کار مورد علاقه خود را پیدا کند. او به دنبال علایق خود هست تا آنها را بشناسد و سپس بتواند کاری مرتبط با آن پیدا کند تا هر روز با شوق و اشتیاق برای آن آماده شود. اما مشکل او این است که نمیداند  چه کاری را دوست دارد و دچار سرگردانی شده است. او نگران است که زمان بگذرد و او نتواند علایق خود را پیدا کند و در مسیر درست قرار بگیرد.

 

اگر شما هم با این چالش رو به رو هستید و به دنبال پیدا کردن شغل مورد علاقه خود هستید و یا می خواهید علایق خود را پیدا کنید این ویدئو به شما کمک خواهد کرد

 

  • در این ویدئو شما با فرضیه علاقه آشنا میشوید و ازاین پس میتوانید از آن به نفع پیشرفت خود استفاده کنید.
  • همچنین با سه نکته ای آشنا خواهید شد که مسیر را برای شما روشن می کند تا شما بدانید که قدم بعدی تان در مسیر کار و یا زندگی تان چیست و علایق و مسیر اصلی زندگی خود را پیدا کنید.
  • اگر نگران آینده هستید و می خواهید در کاری باشید که بتوانید در آن پیشرفت کنید اما نمیدانید چگونه…
  • همچنین اگر با این سوال رو به رو هستید که چگونه به خواسته های خود برسید و در بهترین جایگاه قرار بگیرید این ویدئو برای شماست

 

 

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آورید لینک کتاب را برای شما قرار خواهم داد. البته این کتاب به انگلیسی است و فکر نمی کنم که به فارسی ترجمه شده باشد.

S0 good they cant ignor you

و الان دوست دارم که از شما بشنوم…

  • آیا قبلا در این شرایط بوده اید و یا کسی را میشناسید که در این شرایط بوده باشد؟ چگونه مسیر و علاقه مندی های خود را شناختید؟
  • کدام یک از نکات گفته شده برای شما موثر بود و از کدام یک می خواهید استفاده کنید؟

لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید. هم من و هم اعضای وبسایت از خواندن داستان های شما لذت می بریم. اگر می توانید جزئیات بیشتری را شرح دهید تا به افراد دیگر که مشکلات مشابه دارند بتوانید کمک کنید. خواندن نظرات شما به دیگران کمک می کند تا  مسائل و تغییراتی که می خواهند راحت تر در زندگی خود ایجاد کنند.

دوستون دارم

سارا حمیدی

 

پیشنهاد ویژه

جلسات خصوصی کوچینگ

اگر به دنبال ایجاد تغییرات در زندگی خود هستید

اگر می خواهید با یک مربی کار کنید تا سریع تر به اهداف و خواسته های خود برسید

اگر متعهد هستید و می خواهید کیفیت زندگی و کار خود را بهبود دهید

اگر می خواهید عملکرد بهتری داشته باشید و بهترین تصمیمات را بگیرید

و …

جلسات خصوصی کوچینگ

54 نظرات
  1. Nazanin می گوید

    سلام،مثل همیشه مرسی بابت توضیحات مختصر و مفید شما…مهم ترین نکته این ویدو برای من،این بود که برای انجام هرررررکاری باید حضور در لحظه داشت و روی انجام همان کار دقت کرد…مرسی

  2. محمدرضا حمیدی می گوید

    درود و سپاس فراوان بابت وقت ارزشمندتون که صرف راهنماییه مخاطبانتون میکنید.

    برای من قرار گرفتن در مسیری که فکر میکنم مسیر گم شده ی زندگیم بوده دو مرحله داشت ، یک قرار گرفتن در شرایط سخت و پر از فشار روحی درون کاری که اصلا برایش بوجود نیامده بودم به طوریکه علیرغم اصرار و تعجب دیگران از کارمندیه بانک استعفا دادم چون همانطور که گفتم روحیه و شخصیت من آزادتر از این بود که در چارچوب بودن را تحمل کند.
    مورد دوم اینکه در همان ۵ ماه کارمندی و تحت فشار روحی به درونیاتم فکر کردم و به گذشته برگشتم ( به نظر من و طبق تجربه ام استعداد و علاقه ی هر کس درون بچگی اش نهفته است ، آن زمانی که به دور از مشغله های زندگی با ذهنی دست نخورده در سنین بین ۳ تا ۷ سالگی قبل از دست خوردگیه ذهن توسط مدرسه با روحی آزاد به کارهای دلخواهت می پردازی) علاقه ام که هنر و طراحی بود را پیدا کردم ، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که یافتن علاقه به معنای شروع زندگیه آسوده نیست بلکه شروع جنگیست با زندگی ، جنگ برای داشتن زندگی دلخواه که در این راه زندگی ممکن است شدیدترین سختی ها خصوصا از لحاظ مالی را اعمال کند اما مهم جا نزدن و ادامه دادنه ، همیشه یادمون باشه که همیشه هر زمستان را بهاری دوباره است و هر شبی به روز ختم میشود.
    پس توصیه ی من این است که یک اگر به دنبال علاقه هاتون هستید از زندگیه روتین دست بکشید ، دو بگذارید در شرایط سخت روحی و مالی قرار بگیرید ، سه وقتی شرایط فشار روحی محیا شد آنگاه به درون خود توجه کنید خصوصا کودکی و علاقه هاتون رو دریابید.
    با حرف خانم حمیدی شدیدا موافقم که باید مثل رود جریان داشت تا مثل مرداب از سکون گندیده نشوی.
    در آخر یادمون باشه که انسان موجودیست با تواناییه انعطاف بسیار که قادر به انجام هر کاری است اما
    اگر در راه علاقه و استعداد درونیش قدم گذارد بی شک بازدهیه بیشتری را کسب خواهد کرد.

    سپاسگذارم که این فرصتو در اختیارم قرار دادین تا تجربیاتم را در اختیار عموم قرار دهم
    روز و روزگار به شما خانم حمیدی و مخاطبان عزیزتون شاد و بر وفق مراد.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام سلام و ممنون از تجربیات ارزنده شما

      مرسی که تجربیات خود را با ما در میان می گذارید. دوست داشتم برداشتم را از تجربیات شما بنویسم.

      با خواندن نوشته شما من به این نتیجه میرسم که شما همانند بسیاری از افراد دیگر که منتظر پیدا کردن علاقه خود هستند و مدام به آن فکر می کنند منتظر نمانید بلکه اقدام کردید. شما اقدام کردید و احتمالاً آزمون های استخدامی و یا مصاحبه هایی را برای ورود به بانک انجام دادید و در آن مدت تلاش خود را کردید اما پس از آن متوجه شدید که این مسیر، مسیر واقعی شما نیست و شما به کار هنر و طراحی علاقه مندید و نه کارمندی. اینکه از کارتان استعفا دادید به این معنی است که به یک مسیر بهتر هدایت شدید. ممنونم

      شاد باشید

      1. محمدرضا حمیدی می گوید

        بازم درود و سپاس
        دقیقا باهاتون موافقم خانم حمیدی ، قبل از استخدام در بانک دغدغه ی ذهنیه من فقط درآمد و کار بود و نه توجه به خودم اما بعد از استخدام متوجه شدم که کار یه بخش از زندگیه که تا آخر عمر به همراه داریش پس برای انتخابش اول باید به خودت و روحیاتت توجه کنی که اونو از جون و دل بخوای و هر صبح بی اختیار و با علاقه از خواب بیدار شی و به سمت کارت بری
        و در آخر این نکته رو باید عرض کنم که اگر حرکت نمیکردم ، تجربه نمیکردم و متوجه علاقه و درونیاتم نمیشدم ، دقیقا همین نکته ای که درون صحبتاتون بهش تاکید داشتید.

      2. معین می گوید

        من یه سوال دارم.
        اولا اقدام بدون برنامه ریزی موجب شکست میشه
        دوما تنها عملی که میتونی بکنی اینه که تو حموم با خودت کنار بیای.
        سوما اگه آدم کاری رو بکنه که دلش نمیخواد زندگیش نابود میشه.
        شاید دقیق ندونی به چی علاقه داری.
        ولی همیش میتونی به ندای درونیت گوش بدی.
        به حرف ندای درونیت گوش کن.
        وقتی به حرف اون گوش میدی کم کم علاقتو بیشتر و بیشتر پیدا میکنی و خودتو بیشتر میشناسی همراه با آموزشایی که همیشه درحال یادگیری هستی.
        اگر فقط عمل کنی فرقی با یه حیوون چهارپا نداری.
        باید به ندای درونیت گوش بدی و همیشه درحال آموزش باشی.
        یادتون باشه: موفقیت یک مقضد نیست
        یک مسیره
        پس عجله نکنید و فقط به خدای درونتون گوش بدید و کاری رو بکنید که دلتون میگه.

  3. رامتین طریک می گوید

    سلام
    بنده رامتین طریک هستم
    من به ریاضی خیلی علاقه دارم و همین طور کامپیوتر را .
    یکبار با خودم فکر کردم که برنامه نویسی را تجربه کنم. و یک دوره را خریدم و تمریناتش را انجام دادم و کمی یاد گرفتم بعد آن شروع کردم به ساختن یک برنامه و اولین برنامه ای که ساختم را بسیار دوست داشتم البته خیلی خیلی کم بلد بودم و اندازه چیزی که بلد بودم برنامه نویسی کردم و بعد آن عاشق برنامه نویسی شدم و الان هم برنامه نویسی را خیلی دوست دارم.
    می خواستم که بدانم آیا این قدر عشق و علاقه به کاری که دوستش داریم برای قرار گرفتن در آن مسیر کافی است ؟؟؟یا باید کار های دیگر را هم تجربه کنم؟؟؟ و یا در مورد علاقه خودم بیشتر مطالعه کنم؟؟؟؟
    بیشتر و موثر تر از یک نفر باشید.

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیزم سلام
      خیلی عالیه که تا حدودی میدونید به چه چیزی علاقه دارید. حتی اگر هم نمی دونستید هیچ مشکلی وجود نداشت و در طی مسیر به مسیرهایی بهتر هدایت میشدید.
      لطفا در این مسیری که هستید اقدام کنید و تجربیات جدیدی بدست آورید. نیاز نیست منتظر بمانید و یا در مورد علاقه خود بیشتر جست و جو کنید. در این مورد اصلاً نگران نباشید و خودتان را وارد کارهایی کنید که فکر می کنید برای ادامه دادن این مسیر برای شما بهتر است.
      همچنین اگر احساس می کنید که کارهای دیگری هم هست و دوست دارید آنها را نیز امتحان کنید این نشان دهنده این است که شما فردی چند پتانسیلی هستید پس می توانید آنها را نیز امتحان کنید. فقط یک نکته را یادتان باشد که پیدا کردن عشق و علاقه نیاز به فکر کردن ندارد. شما اقدام می کنید و مسیرهایی که برای شما بهتر، شادی آور تر، پر ثروت تر و پر از خوشبختی است برای شما به ووجود می اید.

      شاد باشید

  4. علی تیموری می گوید

    با سلام و سپاس بابت راهنمایی های ارزنده شما،
    به نظرم این نظریه در اکثر موارد درست است که سریع تر دست به کار شویم و اقدام کنیم؛ چون علاقه در حین انجام کار به طور خودکار ایجاد و حتی تقویت می شود. همچنین تمرکز بر روی کار و انجام با کیفیت کار باعث ایجاد یک بینش عمیق در آن می گردد که می تواند مسیرهای بهتری پیش روی ما قرار دهد.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم

      ممنونم از نظرتون و بهتون تبریک می گویم که به این موضوع از زاویه عمیق تری می نگرید. از همراهی شما سپاسگزارم
      شاد باشید

  5. حمید می گوید

    سلام – 🙁 شاید شروع خوبی نباشه این جمله اما کلی راجب یه تجربه و نظریه نوشتم و کامپیوترم شات دان شد و …
    ترجیح دادم دوباره ننویسم چون حتی رشته کلام دیگ توی ذهنم نیست اما میخوام بپرسم ایا شما مشاور بالینی هستید ؟
    و امکانش هست بصورت آنلاین یا حضوری ( اگر دفتر دارید ) باهاتون بحث کرد .

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیلی متاسفیم که نوشته هایتان از بین رفت. خوشحال میشویم تجربه شما را بخوانیم.
      در پاسخ به سوالتون: خیر ما روانشناس و مشاور بالینی نیست و کار ما کوچینگ و مربی گری است. مربی گری رشد شخصی و شغلی. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر از لینک زیر دیدن کنید.
      جلسات خصوصی کوچینگ
      شاد باشید

    2. فرزانه می گوید

      سلام من دقیقا همین مشکلو دارم تقریبا یه ساله رشتم معماری بود تقریبا بگی نگی توش کار کردم ولی الان همش فک میکنم که مسیرمو اشتباه رفتم زندگیم و همش دنبال هدف و طرحواره زندگیمم ولی پیداش نمیکنم هر چی فکر کنید تجربه کردم واقعا نمیدونم به چی علاقه دارم چی باید بشه هدفم از رشتم متنفر شدم ولی دارم ادامش میدم چون نمیدونم چی درسته چی غلطه البته یه زمانی عاشق رشتم بوده الان عشقم شده نفرت و به زور انجام دادم پارسال تصمیم گرفتم کنکور تجربی بدم یکم خوندم ولی بعدش گفتم اصلا مطمعنی که پیراپزشکی و پزشکی به درد میخوره از سردرگمی زیاد افسردگی گرفتم همیشه ناراحتم و ناراضی از عمری که به باد رفنه

  6. سارا سیمدار می گوید

    پای در راه نه و هیچ مپرس خود راه گویدت که چون باید رفت
    سلام به نظرم شاعر متظور شما رو خوب بیان کرده?فقط به نظرم ما دودسته آدم داریم آدمهای با تفکر واگرا و آدمهای با تفکر همگرا این نگرش واسه آدمهای دسته اول مفید تره و آدمهای دسته اول معمولا نیاز دارن که شجاعت رفتن به دنبال علاقه ها و بیرون اومدن از روتین و منطقه امنشون رو داشته باشن?

  7. علیرضا می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    من ۲۰ سالم هستو تقریبا میشه گفت توی هیچ زمینه ای نه استعداد دارم نه علاقه.واقعا هم بحث شکست نفسیو این حرفا نیست و از دوست و اشنا هم وقتی پرسیدم اونا هم موندن چی جواب بدن
    ادم کند ذهنی نیستم,بی دستو پا نیستم,فقط مشکل نبود علاقه و استعداد هست که ادامه مسیر رو سخت کرده

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام
      دقیقا همین طرز تفکر است که برای شما مشکل ایجاد کرده است: “توی هیچ زمینه ای نه استعداد دارم نه علاقه”

      این موضوع و این طرز فکر هم اشتباه و خطرناک است. شما واقعا به علاقه نیازی ندارید. بلکه باید به نیازها و ارزشی که میتوانید برای دیگران ایجاد کنید فکر کنید. اگر نیاز به پول دارید فقط کافی است اقدامی کنید و وارد کاری شوید. اگر نیاز به یادگیری یک هنر، مهارت، حرفه و … دارید تا با آن بتوانید به دیگران کمک کنید فقط کافی است وارد آن شوید و تمام تمرکز، انرژی خود را صرف آن کنید. بنابراین اقدام کنید.
      شاد باشید

  8. ملینا می گوید

    سلام خانم حمیدی عزیز
    من با مسله ای رو به رو شدم که نمسدونم چه تصمیمی باید راجبش بگیرم
    دچار چند علاقگی هستم دست به هر کاری که میزنم متوجه میشم تاحدودی به ان علاقه دارم وحس بدی دارم چون دوست داشتم تنها در یک کار ان قدر علاقه و اشتیاق و استعداد داشتم که به جایی میرسیدم ولی حالا که در همه چیز تا حد نسبی و در شرایط متوسط هستم نمیتوانم هیچ کدام را به حد عالی برسونم و دیگه واسه هیچ کدومشون هیچ انگیزه ای ندارم باید چه کار کنم

    1. سارا حمیدی می گوید

      ملینا عزیز سلام
      بابت سوال خیلی خوبی که پرسیدی بهت تبریک می گم. این سوال یکی از سوالات مورد علاقه من است پس اجازه بده در موردش برات توضیح بدم. این که تو به کارهای متفاوتی علاقه مندی نشانه نقطه قوت توست و نه تقطه ضعف. عموماً افرادی مثل تو که من هم یکی از آنها هستم افراد چند پتانسیلی و یا چند علاقگی نامیده میشوند. این یعنی این که تو پتانسیل ها و توانایی های زیادی داری و باید از این نعمتی که به تو داده شده استفاده کنی پس قدم اول پذیرفتن خودت است.
      قدم دوم این است که یکی از علایق خود را انتخاب کنی و بر روی آن متمرکز شوی
      و قدم سوم که پیشنهاد ویژه است شرکت در جلسات کوچینگ است. جلسات کوچینگ بهت کمک می کنه نقاط قوت ات را پر رنگ تری کنی، بتونی تصمیم گیری کنی تا کاری را شروع کنی و در آن عالی بدرخشی و بتوانی با تکیه بر توانمندی هایت مسیر موفقیت و خواسته هایت را طراحی کنی. خیلی خوشحال میشوم تو را در جلسات ببینم. شاد باشی

  9. يعقوبي می گوید

    با سلام
    من سايت شما مطالعه كردم ممنون ميشم شماره تماس تلكرامي كه بشه كليپ هاي ويديو داشته باشم

  10. Mohammadsadra می گوید

    وااااای ایول عالی بودید عاااالی حس میکنم خداوند شمارو جلوی من گذاشت تا دیگه صداهای ذهنمو به سکوت دعوت کنم مرسی مرسی مرسی ان شاا الله هرچی از پروردگار میخواین بهتون داده بشه

  11. مبینا می گوید

    سلام خانم حمیدی. خیلی ممنونم از وبسایت خوبتون.یه سوال ازتون دارم شما توی ویدیوتون گفتین که جستجو نکنین اما خب تمرکزمون رو روی چی بزاریم من یه دانش آموزم ۱۳ سالمه اما درس خوندن و رسیدن به رشته های پزشکی مهندسی رو اصلا دوست ندارم و میخوام از الان هدفمو پیدا کنم و میدونم که هدفم باید با علاقم جور در بیاد و نمیدونم چیو انتخاب کنم که این زمان ارزشمند از عمرمو الکی هدر ندم و در راه رسیدن بهش تلاش کنم همونطور که گفتین در شک و تردیدم که نکنه در آینده پشیمون بشم و همه چیز الکی به هدر بره . با هرکسی هم که صحبت میکنم میگن حالا کووووووو تا بزرگیت خوش باش اما نمیدونم که من با تلاش و رویاهام خوشم و هیچکسی منو درک نمیکنه

    1. سارا حمیدی می گوید

      یک مسیر را انتخاب کنید و اقدام کنید. به مرور به سمت مسیرهای بهتر هدایت خواهید شد.

      شاد باشید

  12. سعید گوشه ای می گوید

    با درود فراوان به خانم حمیدی و دوستان

    خیلی کیف کردم خیلی از اساتید میان راهکار های میدن که واقعا عملی نیست

    اما راهکاری که شما گفتید خیلی کاربردیه

    این که برای اینکه بفهمیم به چه چیزی علاقه داریم اقدام کنیم و کار های مختلف رو انجام بدیم

    و اینکه توی اون کاری که هستیم بگیم که چه ارزشی برای جامعه ایجاد میکنیم تا انگیزه بگیریمو تمام تمرکزمون رو بذاریم روی اون کار بعد به مسیر های درست تر هدایت میشیم …

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام اقای سعید عزیز

      خیلی خوشحالیم که در جمع ما هستید و این ویدئو برای شما کاربردی بوده است. شاد باشید

  13. لادن می گوید

    S0 good they cant ifnor you سلام لطفا این رو اصلاح کنید ifnor => ignor

    1. سارا حمیدی می گوید

      سام لادن عزیز

      ممنون از توجهتون

  14. مهدی می گوید

    سلام خانم حمیدی. این پیشنهادی که شما دادید یه خورده به نظرم ایراد داره و ایرادش اینه که اگه بخوایم با یک دید واقع بینانه به زندگی نگاه کنیم فرصت عوض کردن مسیر و امتحان مسیرهای متنوع در هر سنی امکان پذیر نیست به نظرم یه چندتا ملاک محکم برای ورود و خروج از هر کاری لازمه…

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      وقتی یاد بگیرید به شهود خود اعتماد کنید راه و مسیر درست را اسان تر از آنچه که تصور کنید پیدا می کنید. با این حال نگرانی شما قابل درک است اما یادتان باشد که نگرانی مانع از این میشود که یک انسان فرا زمینی باشید و بتوانید تمام توانمندی های خود را زندگی کنید.

      شاد باشید

  15. علی رضایی می گوید

    سلام وقتتون بخیر من دانشجوی سال آخر کارشناسی مهندسی عمران هستم از اون جایی که فردی بودم که به کاری که میکردم اهمیت میدادم به همین دلیل نمرات بالایی در حوزه ی مهندسی عمران کسب کردم…اما پس از مدتی دچار سردرگمی شدم که آیا من واقعا به عمران علاقه دارم یا خیر ؟آیا عمران میتونه منبع درآمد خوبی برای من باشه؟آیا در آینده از ادامه دادن این کار لذت میبرم یا خیر؟ منتهی به جواب کاملی نرسیدم و باز سردرگم شدم به حدی که دچار استرس روزمره شدم…با خودم گفتم بذار مدتی برنامه نویسی رو شروع کنم و یاد بگیرم ببینم بهش علاقه دارم یا خیر… اما در ذهنم مدام یه فکری میاد که اگر تو به برنامه نویسی علاقه داشتی و این چهار سال از زندگیت حروم شده باشه چی؟ اگر عمرانو رها کنی چی ؟ تمام زحماتت هدر میره که…
    گفتم اگر امکانش هست کمکم کنید که از این سردرگمی رها رها بشم
    ممنون از سایت خوبتون

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام علی عزیز

      خیلی ممنون که این مسئله را اینقدر خوب و شفاف مطرح کردید. این موضوع دقیقا مسئله افراد زیادی هست و ما اسمش را ترس می گذاریم. ترسی که وجود خارجی ندارد و فقط در ذهن ماست و می خواهد مانع پیشرفت ما شود. علاقه چیزی نیست که ما به دنبالش بگردیم و یا نگرانش باشیم. موضوعی که برای افراد زیادی به استرس و سردرگمی تبدیل میشود. مطمئن باشید که در هر راهی هستید آن راه بهترین راه هست و هر تلاشی که چه در گذشته و چه در آینده انجام دهید همه و همه باعث رشد، پیشرفت و نگرش و موفقیت شما در آینده خواهند شد. بهتون جلسات کوچنیگ را پیشنهاد می کنیم که با به همراه خانم حمیدی بر روی این موضوع کار کنید و اعتماد به نفس، آرامش و مسیر خود را پیدا کنید. شاد باشید

  16. arshavir می گوید

    هیچ کمکی نکرد فقط وقتم تلف شد
    من تمایل دارم علاقم و پیدا کنم نه در راهی که نمیدونم اصن چیه پا بذارم

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام

      متاسفانه بدترین کاری که افراد انجام میدهند این است که به دنبال پیدا کردن علاقه خود می گردند. علاقه پیدا کردنی نیست. علاقه درون شما وجود دارد و باید به آن فرصت دهید تا خودش را نشان دهد.

      وقتی فقط بنشینید و فکر کنید که به چیزی علاقه دارید و در ذهن تان این موضوع را تحلیل کنید این کار اصلا جواب نمیدهد. بلکه باعث استرس، باعث ذهن آشفته، باعث یک جا نشستن و اقدام نکردن و حال بد میشود.

      شاد باشید

  17. فواد می گوید

    با سلام خدمت شما
    از ذکر خسته نشید استفاده نمی کنم چون به خستگی ایمان ندارم و شکستش دادم
    تنها مشکل من همین بود که این گفته ی شما دقیقا منطبق با قوانین معنویت و عمیق معرفتی است که به ذهنم اصلا خطور نمی کرد
    امید است بتونم در راه اقدام اون شوقی که در فورد و ادیسون و انیشتن بود رو در خودم پیدا کنم که به نظر من بزرگتریین موفقیت یک آدم می تونه باشه این شوق و شور ،،، مثل یک راه حل طلایی میمونه برای کلیه ی مشکلات ( همه ی مشکلات اعتماد به نفس ، ایمان و غیره را پوشش میده چون اصلا مسئله اونا نیست تو نمیتونی ازش جدا شی ) به امید پیدا کردن همچین شور و شوقی

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام فواد عزیز

      مرسی از اینکه برای ما نوشتی و ما مطمئن هستیم که شما می توایند شور و اشتیاق و انگیزه کافی برای رسیدن به خواسته هایتان را داشته باشید. پیشنهاد می کنم حتماً مقاله زیر را مطالعه کنید.

      چگونه با انگیزه کار کنیم؟ مهم ترین راهکار تقویت انگیزه شاد باشید

  18. Fatemeh می گوید

    سلام من الان یکسال هست که میخوام یک کاری رو شروع کنم اول رفتم سراغ نمددوزی و اونقدر کارم خوب بود ک از اطرافیان تعریف زیاد شنیدم و حتی چند تا سفارش گرفتم حدود ۴ ماه انجامش دادم و از یجایی ب بعد دیگه کمتر میرفتم سراغش تا اینکه فهمیدم نمیخوام انجامش بدم و دوسش ندارم بعد خیلی فکر کردم تا اینکه ب این نتیجه رسیدم فتوشاپ رو شروع کنم البته یکم از قبل بلد بودم شروع کردم به دیدن فیلم های اموزشی حدود یه هفته شد دیدم من هر بار میخوام ویدیو نگا کنم هی منتظرم تموم بشه هی میگم کاش بلد بودم و اصلا تو این مسیر لذت نمیبرم ولش کردم و الان خیلی فکر کردم من الان چند ساله کلا ب مطالب قدرت ذهن و مثبت اندیشی و اینا خیلی علاقه داشتم و یجورایی یکم دنبالشون میکردم و گفتم برم تو این مسیر باز گفتم از کجا معلوم راهم درست باشه من ک هی از این شاخه به اون شاخه میپرم اصلا موفق میشم ؟
    هرچی فکر کردم ب نتیجه نرسیدم و بدتر گیج شدم تا امروز مطلب شما رو دیدم تصمیم گرفتم شروع کنم ب یادگیری اگر هم مسیرم غلط باشه دانشی ک پیدا میکنم حداقل برای زندگیم و خانوادم خوبه

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام فاطمه عزیز

      آگاهی ای که در موردش برامون نوشتی فوق العاده بود و خیلی خوشحالم که این مطالب را با ما به اشتراک گذاشتی. به خاطر تصمیمی که گرفتی بهت افتخار می کنیم و حمایتت می کنیم که حتماً این مسیر را شروع کنی! همچنین شما یک انسان چند پتانیسیلی هستید و توانمندی های متفاوتی دارید. برای همین ویدئو زیر را نیز حتماً مشاهده کنید.

      چگونه با وجود چند پتانسیلی بودن مسیرتان را پیدا کنید؟

      شاد باشید

  19. علی زارع می گوید

    سلام و عرض احترام بانو سخنان شما بسیار مفید و کاربردی بود.مخصوصا جمله ای که فرمودید باید وارد عمل شد سپاسگزارم.

  20. mobin می گوید

    سلام و پاینده باشید با حرفاتون خیلی کمکم کردین واقا مرسی

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام مبین عزیز

      واقعا خوشحالم و بهت تبریک می گم که در جمع ما هستی. شاد باشی

  21. Baran می گوید

    سلام من ۱۵ سالمه و بخاطر شرایط زندگیم
    باید یه فکری کنم برا درآمد زندگیم و اینکه
    شرکت های مختلف نتفورک بهم معرفی شد
    ولی دیگه علاقه بهشون ندارم و از اولم فقط
    بخاطر پول رفتم توی اون شرکت ها
    من از بچگی به موزیک خیلی علاقه داشتم و دارم
    کلاس هم دارم میرم ولی موسیقی چیزی نیست
    که بخام باهاش پول درارم و کاملن جداس میخام
    توی حرفه ای کسب و کار خودم و شروع کنم
    و باور دارم که توش موفق میشم چون
    یک ساله تصویر سازی میکنم ولی نمیدونم
    به چی علاقه دارم و باید چیکار کنم که راه درست و انتخاب کنم و ادامه بدم

  22. سمیه می گوید

    سلام و درود
    نکات کوتاه و آموزنده ای بود و برای من اقدام کردن بیشترین تاثیر را خواهد داشت. فکر میکنم اگر برای هر کاری که در سر داریم اولین قدم را برداریم و عمل کنیم متوجه شور و اشتیاق خود برای ادامه دادن خواهیم شد.
    سپاس از مطالب مفید شما

  23. شمس می گوید

    استادی خوبی داشتم که میگفت:
    این افرادی که میگن ما به کارمون علاقه ندارم اینها متخصص کارشون نیستن.
    و بلد نیستن کارشونو حرفه ای انجام بدن که از انجامش بی علاقه میشن.
    همینه واقعا

  24. Ahmad می گوید

    سلام و خسته نباشید
    من ۱۸ سالم هست و کنکور دارم و برای انتخاب شغل اینده خودم دارم تلاش میکنم حتی از کودکی تابستون ها سر کار میرفتم که هم کار یاد بگیرم هم علاقه ی خودما پیدا کنم اما خوشبختانه با متاسفانه توی هر کاری میرفتم هم علاقه بهش پیدا میکردم هم استعداد اون کار را داشتم ?حالا مشکل اینجاست که نمیدونم چیکار کنم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام احمد عزیز

      مقاله زیر را مطالعه کنید

      چگونه با وجود چند پتانسیلی بودن مسیرتان را پیدا کنید؟
      شاد باشید

  25. م می گوید

    سلام با تشکر از سایت خوبتون من ۲۶ سالمه و الان میفهمم به شغلم هیچ علاقه ای ندارم میخوام شغلی رو انتخاب کنم که توش موفقم و بهش علاقمندم ولی نمیدونم چطور استعدادمو کشف کنم

  26. علی می گوید

    سلام. من نمیدونم علاقم چیه! میخام انتخاب رشته کنم

  27. حمیدرضا عسگری می گوید

    سلام خانم حمیدی امیدوارم حالتون خوب باشه

    من سال یازدهم تجربی هستم و هیچ علاقه ایی به هیچ یک از زیر شاخه های تجربی ندارم و به اصرار پدرو مادرم وارد تجربی شدم.
    و این باعث شده که در درس هام موفقیت چندانی کسب نکنم

    من در سال هشتم و نهم بهترین نمره و معدل رو داشتم اما به دلیل سر در گمی در علایق بع این مشکل بر خوردم
    و متاسفانه تا الان هم اون علایق خودم رو کشف نکردم اما اگر بخوایم از حق نگذریم به ماشین علاقه شدیدی دارم اما خب خوشم نمیاد که مثلا مکانیک شم یا …

    خواستم بپرسم که شما چه راه و پیشنهادی رو میتونید به من بدید تا بتونم از این مشکل بیرون بیام

    و رابطه با این ویدیو باید بگم که خیلی ممنون از وقتی که قرار دادید اما اگه بخوایم حساب بکنیم شما مثلا به مشاور شده علاقه داشتید و استعداد داشتید که الان مشاور هستید پس اگر آدم به یه چیزی علاقه داشته باشه و دنبالش کنه موفقیت وصف ناپذیر منتظرشه

    خیلی ممنون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام حمید رضا عزیز
      من فکر نمی کنم به مشاور شدن در گذشته ام علاقه ای داشته بودم. تمام دوستانم وقتی من رو می بینن تعجب می کنن که تو هیچ وقت به چنین موضوعاتی علاقه نداشتی!

      اگر به نکات ویدئو دقت کنی علاقه پیدا کردنی نیست و تو الان معدلت کم میشود نه به دلیل علاقه نداشتن به رشته ات بلکه به صورت کلی دچار سردرگمی شده ای و این سردرگمی هیچ ربطی به علایقت نداره و ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. پیشنهادم اینه که به جای گشتن دنیال علاقه ات، حست رو خوب کنی

      شاد باشی

  28. حمیدرضا عسگری می گوید

    سلام خانم حمیدی امیدوارم حالتون خوب باشه

    من سال یازدهم تجربی هستم و هیچ علاقه ایی به هیچ یک از زیر شاخه های تجربی ندارم و به اصرار پدرو مادرم وارد تجربی شدم.
    و این باعث شده که در درس هام موفقیت چندانی کسب نکنم

    من در سال هشتم و نهم بهترین نمره و معدل رو داشتم اما به دلیل سر در گمی در علایق بع این مشکل بر خوردم
    و متاسفانه تا الان هم اون علایق خودم رو کشف نکردم اما اگر بخوایم از حق نگذریم به ماشین علاقه شدیدی دارم اما خب خوشم نمیاد که مثلا مکانیک شم یا …

    خواستم بپرسم که شما چه راه و پیشنهادی رو میتونید به من بدید تا بتونم از این مشکل بیرون بیام

    و رابطه با این ویدیو باید بگم که خیلی ممنون از وقتی که قرار دادید اما اگه بخوایم حساب بکنیم شما مثلا به مشاور شده علاقه داشتید و استعداد داشتید که الان مشاور هستید پس اگر آدم به یه چیزی علاقه داشته باشه و دنبالش کنه موفقیت وصف ناپذیر منتظرشه

    خیلی ممنون از لطفتون

  29. فرزانه می گوید

    سلام من دقیقا همین مشکلو دارم تقریبا یه ساله رشتم معماری بود تقریبا بگی نگی توش کار کردم ولی الان همش فک میکنم که مسیرمو اشتباه رفتم زندگیم و همش دنبال هدف و طرحواره زندگیمم ولی پیداش نمیکنم هر چی فکر کنید تجربه کردم واقعا نمیدونم به چی علاقه دارم چی باید بشه هدفم از رشتم متنفر شدم ولی دارم ادامش میدم چون نمیدونم چی درسته چی غلطه البته یه زمانی عاشق رشتم بوده الان عشقم شده نفرت و به زور انجام دادم پارسال تصمیم گرفتم کنکور تجربی بدم یکم خوندم ولی بعدش گفتم اصلا مطمعنی که پیراپزشکی و پزشکی به درد میخوره از سردرگمی زیاد افسردگی گرفتم همیشه ناراحتم و ناراضی از عمری که به باد رفنه

    1. فرزانه می گوید

      لیسانس معماری دارم ۴ سال کار کردم الانم دانشجو ارشد مماری ام حس کروم اینارم باید بگم ممنون میشم کمکم کنید

  30. رضا می گوید

    سلام وقت بخیر خانم حمیدی.ببخشید من حس می‌کنم به یکسری شغل ها (۱۰الی ۱۱ عدد) علاقه دارم اما نمیدونم واقعا این علاقه هام واقعی هست یانه.بنظرتون برای کشف علاقه ام،علاقه هام رو لیست کنم واولویت بندی کنن وارد این شغل ها بشوم و برای مدت کوتاهی تجربه کنم تا ببینم علاقه من واقعی هست یانه؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام رضا عزیز
      برای این آگاهی که به خودتون دارید بهتون تبریک می گویم. پیشنهاد می کنم ویدئو زیر را که مربوط به افرادی است که چند علاقه متفاوت دارند مشاهده کنید

      چگونه با وجود چند پتانسیلی بودن مسیرتان را پیدا کنید؟

      شاد باشید

  31. فرزانه می گوید

    سلام
    ببخشید من اصلا متوجه نشدم
    یعنی یه نفر بیاد تمام تمرکزشو بذاره رو چیزی که نمیخوادش یا حتی شاید ازش متنفر باشه و زورش میاد انجامش بده؟ پس خودش چی؟ چیزایی که میخواد چی؟ پس از بفهمه که چی میخواد از زندگیش؟
    خواهش میکنم سریع جوابمو بدید. من شرایط خوبی ندارم.

  32. الهه می گوید

    سلام ممنون خانم حمیدی
    من مشکلم اینه که برنامه هایی که میریزم رو انجام نمیدم و اهمال کاری میکنم
    این واقعا عذابم میده
    حس میکنم علاقه ای به کارام ندارم
    نمیدونم باید چکار کنم
    لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.