رها کردن ترس در مسیر رسیدن به خواسته ها

رها کردن ترس در مسیر خواسته ها

دوستان عزیزم سلام. به وبسایت sara-hamidi.com خوش آمدید. این جا جایی است که شما می توانید تغییراتی را که می خواهید در کار و زندگی تون ایجاد کنید و بتوانید زندگی و کسب و کار دلخواه خود را بسازید.

 

شما مهم هستید. خواسته های شما مهم هستند و شما در این دنیا هستید تا خواسته هاتون رو دنبال کنید.

مهم نیست که در کجای این سیاره خاکی به دنیا آمده اید چون هدف همه ما یکسان است. هدف همه ما تجربه کردن این دنیا از طریق خواسته هایی است که درون قلب مون وجود دارد.

اما زمانی که وارد این دنیا میشویم به مرور فراموش می کنیم که ما در هر شرایطی که باشیم توانایی دنبال کردن و تجربه کردن خواسته هامون رو داریم. ما فراموش می کنیم که رسیدن و تجربه کردن و حس کردن و زندگی کردن خواسته هامون امری کاملاً طبیعی و شدنی هست و جهان آفرینش کاملاً پشت ماست و ما را همراهی می کند.

در مقاله امروز می خوام یادتون بیارم که مهم نیست کجا هستید. مهم نیست که چه قدر شرایط بیرونی ترسناک هست. مهم نیست اگر دیگران به شما می گویند که نمی توانید. مهم نیست که اگر در حال حاضر نمی دانید از کجا باید شروع کنید. تنها چیزی که مهم است اینه که همیشه و همیشه یادتون باشه که شما، بله شما، دقیقا با خود شمایی هستم که الان داری این نوشته را می خوانی، ازت می خوام که همیشه و همیشه یادت باشه که تو توانایی رسیدن به خواسته هات رو داری!!!

تو اومدی تو این دنیا که یک سری خواسته هایی را تجربه کنی. خواسته هایی که روحت را بزرگ تر می کند و انسان توانمندتری از تو می سازد.

به محض اینکه خواسته ای درون شما شکل می گیرد مطمئن باشید توانایی رسیدن به آن خواسته به شما داده شده است

 

اما وقتی در جلسات کوچینگ از افراد در مورد خواسته هاشون سوال می پرسم، متوجه میشوم که افراد در مورد خواسته هاشون خیلی شفاف نیستند. یعنی مشخص نمی دانند که چه می خواهند و یا چه می خواهند انجام دهند و در نتیجه در یک حالت سردرگمی به سر می برند.

  • قدم اول در رسیدن به خواسته هاتون اینه که به صورت شفاف بدانید چه می خواهید. راستش باید بهتون بگویم که همه شما کاملاً میدانید چه می خواهید. همه شما درون قلب تان میدانید چه می خواهید و چه چیزی نمی خواهید. اما ترس ها آنقدر بزرگ هستند که خیلی وقت ها مانع از این میشوند که به صورت شفاف خواسته تون را ببینید.

اگر دوست دارید من بهتون کمک کنم که خواسته هاتون را شفاف تر کنید و براشون اقدام کنید همین حالا جلسه کوچینگ خود را رزرو کنید. منتظرتون هستم که شما را ببینم، بیشتر بشناسمتون و بتونم بهتر و بیشتر در جهت حرکت به سمت خواسته هاتون بهتون کمک کنم

  • قدم دوم این است که ترس هاتون را در مسیر رسیدن به خواسته هاتون بشناسید و رها کردن ترس را یاد بگیرید. هر چه قدر که بیشتر ترس ها را بشناسید و متوجه شوید که آنها فقط ترس هستند و اصلا به این معنی نیستند که خواسته هاتون را رها کنید، بیشتر می توانید آن ترس ها را رها کنید.
  • و قدم سوم اینه که برای خواسته تون اقدام کنید. اقدام کردن یکی از مهم ترین قدم های رسیدن به خواسته است اما بیشتر ما چون درگیر ترس ها میشویم اقدام نمی کنیم. و یا حتی اگر اقدام کنیم اقدامات مون از روی ترس و از روی حس کمبود هست و نه از روی لذت و آرامش و شادی. دقیقاً همان تله ای که من سال ها درگیرش بودم. شبانه روز تلاش می کردم اما نتیجه ای نمی گرفتم و هر روز و هر روز احساس می کردم اوضاع زندگی ام بدتر میشود.

امروز در این مقاله می خواهم بیشتر در مورد قدم دوم یعنی رها کردن ترس باهاتون صحبت کنم

رها کردن ترس در مسیر رسیدن به خواسته ها

 

پس همان طور که متوجه شدید رها کردن ترس ها، مهم ترین اصل در رسیدن به خواسته هامون هست. زیرا هم باعث میشه که خواسته هامون شفاف باشه برامون و هم اینکه باعث میشه با حس خوب برای رسیدن به خواسته هامون اقدام کنیم.

اما سوال اصلی اینه که چطور میتونیم ترس هامون را رها کنیم؟

  • موضوع اول که دوست دارم بدونید اینه که ترس قسمتی از زندگی ماست و اینکه بخوایم روزی برسه که اصلاً نترسیم وجود نداره.

حالا هر فردی در هر شرایطی که زندگی کنه و در هر وضعیتی که زندگی کنه، ترس های مخصوص به خودش رو داره.

خیلی هاتون برام می نویسید که از وضعیت اقتصادی برای شروع کردن و حرکت کردن در مسیر خواسته هاتون می ترسید

برخی هاتون برام نوشتید که از انتقادهای دیگران می ترسید

برخی دیگر بهم گفتند که اطرافیان شون براشون ترس ایجاد می کنند و مانع حرکت آنها میشوند

برای برخی دیگر، ترس ناشی از افکار منفی خودشون هست.

بنابراین وقتی با ترس هاتون رو به رو میشوید فکر نکنید که شما مشکلی دارید  و یا شما غیر طبیعی هستید. بلکه این کاملاً قسمتی از تجربه زندگی انسانی هست و فقط باید بدونید و بپذیرید که ترس ها وجود دارند

  • موضوع دوم اینه که ترس هاتون را مشخص کنید. یک کاغذ بردارید و شروع کنید به نوشتن:

میترسم که اتفاق …. رخ دهد

میترسم که ….. در برابر دیگران به نظر برسم

میترسم که موفق نشوم و …

میترسم که ….

بنویسید و بنویسید تا تمام آنچه که ازش می ترسید به روی کاغذ بیاید. ممکن است دفعات اول نتوانید ترس های خود را تشخیص دهید و این کاملاً طبیعی است. این ترس ها سال ها نادیده گرفته شده اند و تشخیص آنها به زمان نیاز دارد. پس صبور باشید و ترس های خود را بنویسید

  • موضوع سوم اینه که اکثر افراد با ترس هاشون می جنگند یا ازش فرار می کنند. همان طور که اگر یک شیر در جنگل به ما حمله کند یا پا به فرار می گذاریم و یا شروع به جنگیدین به آن می کنیم ( فکر نمی کنیم جنگیدن با شیر پیشنهاد خوبی باشه!!!!! البته فرار کردن هم به نظر ایده خوبی نمیاد!!!! در هر صورت که به نظر میاد خورده میشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

روش فرار و یا جنگیدن که در سیستم بقا مغز ما طراحی شده است برای کمک به ما بوده است که بتونیم در برابر خطرات از خودمون محافظت کنیم و زنده بمونیم. این موضوعات را میتونید در کتاب رنگین کمان مغز به صورت کامل مطالعه کنید. اما بیاید واقع بین باشیم: خطراتی که امروزه به عنوان ترس مشاهده می کنیم چه قدر بقا ما را تحت تاثیر قرار میدهد؟

بیاین با خودمون صادق باشیم: این خطرات یا ناشی از شرایط بیرونی هستند و یا ناشی از افکار خودمون هستند و اصلا بقا ما را تحت تاثیر قرار نمیدهند اما ما همچنان با آنها مثل یک خطر واقعی برخورد می کنیم یا با تمام قوا از آنها فرار می کنیم و یا می ایستیم و با آنها می جنگیم

فرار کردن یعنی اینکه:

خواسته مون را رها می کنیم

جنگیدن یعنی اینکه:

تمام تمرکزمون رو میزاریم رو ترس هامون و همینطور بهشون فکر می کنیم. همش می خوایم کاری کنیم که ترس از درون وجود ما بره. همش ناراحت هستیم و شکایت می کنیم. غر می زنیم و به همه ایراد می گیریم. می خوایم یک مقصر برای ترس هامون پیدا کنیم.

بهترین راه حل پذیرفتن ترس هامون است و سپس حرکت در مسیر خواسته ها

اما در واقع بهترین راه حل این است که بپذیریم که ترس ها وجود دارند. خیلی از افراد فکر می کنند پذیرفتن یعنی تسلیم شدن و دیگر تلاشی نکردن. این حقیقت ندارد. پذیرفتن یعنی اینکه من می دانم تو وجود داری. من میدانم تو قسمتی از وجود من هستی و آن چیزی که من در حال تجربه اش هستم قسمتی از واکنش سیستم مغز من است اما واقعیت ندارد.

پذیرفتن یعنی اینکه من میدانم تو هستی و احتمالاً وقتی در حال تجربه تو هستم احساس خوشایندی درون بدنم ندارم اما این را هم میدانم که آنچه در حال تجربه اش هستم اصلا به این معنی نیست که من قرار است خواسته ام را رها کنم و یا نشانه ای از این است که من نمی توانم به خواسته هام برسم

 

من ازتون توقع ندارم که همین حالا بتونید تمام ترس هاتون را رها کنید. این کار به تمرین و تجربه و گذر زمان نیاز دارد. هر چه که بیشتر این موضوع را تمرین کنید راحت تر می توانید در مسیر خواسته هاتون حرکت کنید. برای شروع و رها کردن ترس، امروز یک قدم کوچک بردارید. فقط یک قدم کوچک و یکی از ترس هاتون را بپذیرید و با احساس آرامش برای خواسته تون قدم بردارید

تمرینات دوره ذهن آگاهی خیلی میتونه بهتون کمک کنه که ترس هاتون رو بشناسید و یاد بگیرید که آنها را رها کنید.

 

یادتون باشه که موفقیت حق شماست. یادتون باشه که ساختن زندگی و کسب و کار دلخواه تون حق شماست و شما توانایی این کار را دارید. فقط کافیه خودتون را بیشتر بشناسید. بیشتر از قبل ترس هاتون رو رها کنید و بیشتر و مصمم تر از قبل آماده ساخت زندگی و کسب و کار دلخواه خود باشید. تو مسیر ساخت زندگی و کسب و کار دلخواه، همیشه چالش وجود دارد اما هدف ما بر روی این سیاره خاکی هم همین است. حرکت در مسیر خواسته های قلبی مون و بزرگ کردن ظرف وجودی مان با گذر از چالش ها. 

حالا که به پایان این مقاله رسیدیم دوست دارم حس خوب و آگاهی هایی که از این مقاله دریافت کردید رو با من و دیگران به اشتراک بگذارید. لطفا با جزئیات برامون بنویسید که با خوندن این مقاله:

۱- چه تغییری قصد دارید در زندگی خود ایجاد کنید؟

۲- کدوم نکته گفته شده، بیشتر برای شما آرامش بخش بود و با آن حس توانمندی کردید؟

 

برام بنویسید تا بتونم در مسیر رسیدن به خواسته هاتون، تشویق تون کنم، حمایت تون کنم و از همه مهم تر افرادی که به این صفحه می آیند بتوانند نظر شما را بخوانند و با خواندن آن، از شما قوت قلب بگیرند و در زندگی شان تغییر ایجاد شود.

 

سارا حمیدی

2 نظرات
  1. کیوان می گوید

    سلام واقعاخسته نباشید خانوم حمیدی ممنونم بابت مطالب مفید و کمک کنندتون از این جمله ی
    ” به محض اینکه خواسته ای درون شما شکل می گیرد مطمئن باشید توانایی رسیدن به آن خواسته به شما داده شده است ” خیلی انگیزه گرفتم بازم مرسی

  2. سمیرا می گوید

    تمام گفته هاتون عالی بود ولی در آخر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.