روش فوری افزایش تمرکز

روش فوری افزایش تمرکز

در مقالات قبل در مورد روش بهبود تمرکز و افزایش تمرکز و کنترل ذهن صحبت کردیم. اما ممکن است که شما در شرایطی باشید که نیاز به یک روش فوری افزایش تمرکز دارید. شما در حال انجام کاری هستید و با روش‌های گفته‌شده در مقالات بالا نمی‌توانید به صورت فوری بر هدف خود متمرکز شوید. در این مقاله روش فوری افزایش تمرکز را با همدیگر بررسی می‌کنیم.

چرا تمرین‌های افزایش تمرکز بی‌فایده است؟

یکی از تمرین‌هایی که برای افزایش تمرکز مطرح شد، شمارش اعداد به‌صورت معکوس است. این تمرین به شما کمک می‌کند تا به مرور قدرت تمرکز خود را افزایش دهید. اما گاهی قصد انجام کاری را دارید و هرچه سعی می‌کنید تا تمرکز بالایی داشته باشید موفق نمی‌شوید.
برخی افراد وقتی می‌بینند که به‌صورت فوری تمرکزشان افزایش پیدا نمی‌کند، مشکل کار را بی‌فایده بودن این تمرین‌ها می‌دانند. تصور کنید که در حال انجام کاری هستید و هرچه سعی می‌کنید تا تمرکز کنید نمی‌توانید. حال تصمیم می‌گیرید تمرینی را که برای افزایش تمرکز قبلا در مقاله‌ای خوانده بودید انجام دهید. با خوشحالی شروع به انجام تمرین می‌کنید و پس از یکبار تلاش کردن و عدم توانایی در انجام کامل تمرین، به خود می‌گویید اَه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ه‌ هیچ کدام از این تمرین‌ها فایده‌ای ندارد و در کل من نمی‌توانم تمرکز کنم.

روش فوری افزایش تمرکزبارها از من می‌پرسند که راه‌حلی برای بهبود تمرکز به ما معرفی کن و به محض اینکه اولین جمله من تمام نشده با چنین صحبتی روبه‌رو می‌شوم. ” این روش‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و یک راه‌حل فوری و موثر بگویید”.
واقعیت این است که شما باید این تمرین‌ها را هر روز انجام دهید تا به مرور تمرکز خود را بهبود ببخشید. اگر از امروز و از همین الان روزانه به مدت ۱۰ دقیقه برای بهبود تمرکز خود زحمت بکشید به‌زودی توانایی شما در کنترل ذهن و افزایش تمرکزتان تغییرات چشمگیری خواهد کرد. شما می‌توانید فایل صوتی تمرین‌های افزایش تمرکز را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

دانلود فایل صوتی تمرین‌های افزایش تمرکز

این فایل صوتی از جلسه پنچم دوره رایگان افزایش تمرکز انتخاب شده است. شما می‌توانید همین الان ایمیل خود را در کادر پایین وارد کنید تا کل دوره را در ایمیل خود دریافت کنید.

پس روش فوری افزایش تمرکز وجود ندارد؟

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که برای بهبود تمرکز خود زمان می‌گذارید باید بگویم که برای شما روش فوری افزایش تمرکز وجود دارد. شما با تمرین‌های افزایش تمرکز تا حدودی این مهارت را کسب کرده‌اید اما الان ذهن‌تان آنچنان درگیر است که نمی‌توانید همانند روزهای عادی تمرکز کنید. دغدغه‌های فکری زیادی دارید و همین موضوع سبب شده که نتوانید بر روی کارتان متمرکز بمانید. چنین موضوعی کاملاً طبیعی است. در دنیای پیچیده و شلوع ما، عوامل مزاحم زیادی وجود دارد و یا شاید خستگی، بیماری و یا تمرکز زیاد بر دیگر مسائل موجب شده که در حال حاضر نتوانید به درستی متمرکز شوید. روش فوری افزایش تمرکز برای شما استراحت است.

چگونه باید استراحت کنم؟

شاید از شنیدن این مساله تعجب کرده‌اید. همان‌طور که عضلات ما دچار خستگی می‌شود، مغز ما نیز دچار خستگی می‌شود و گاهی آن‌قدر از آن کار می‌کشیم که دیگر نمی‌توانیم به‌راحتی بر کارمان تمرکز کنیم. پس شما باید یک استراحت هرچند کوتاه به مغز خود بدهید و سپس با تمرکز کافی و کامل به انجام کارتان بپردازید. مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا به صورت فوری تمرکز خود را بهبود ببخشید.
۱- از تمام فعالیت‌های فکری خود دست بکشید.
۲- به موضوعات کاری خود فکر نکنید.
۳- مهم‌ترین نکته در این تمرین دوری از موبایل، انجام بازی‌های کامپیوتری، گشتن در اینترنت و چک کردن ایمیل‌هاست.
۴- در این مرحله باید کاری انجام دهید که به شما آرامش می‌دهد. می‌توانید در یک پارک پر از درخت و گل قدم بزنید. نگاه کردن به نقاشی‌هایی که نشان‌دهنده طبیعت هستند. موسیقی‌های آرامش بخش نیز بسیار مفید است.
تا به این مرحله ذهن‌تان کمی آزاد می‌شود و بر موضوع خاصی تمرکز ندارید و این بسیار خوب است. شما توانسته‌اید به عضله تمرکز که دچار کوفتگی بوده‌است، استراحت دهید. از آن‌جا که تمرکز خاموش شده است، ممکن است که نشخوارهای فکری و پرسه‌زنی‌های ذهن شروع به فعالیت کند. همان‌طور که قبلاً گفتیم اگر تمرکز وجود نداشته‌باشد، مدار مربوط به پرسه‌زنی ذهن شروع به فعالیت می‌کند. پس باید در ادامه به کاری مشغول شوید که این مدار را خاموش کند.
۶- باید کاری را انجام دهید که به آن علاقه‌مند هستید.
ویلیام فالک می‌گوید: توپ بازی کردن بر روی امواج آب با دخترم برای من بسیار لذت بخش است زیرا برای دقایقی مرا از مشغله‌های کاری جدا می‌کند و به من انرژی مضاعفی می‌دهد.
شما می‌توانید با انجام کارهایی بسیار کوچک در مدت زمان کمی و به صورت فوری عضله تمرکز خود را تقویت کنید. فقط کافی است برای دقایقی از کارتان فاصله بگیرید، یک کار لذت بخش انجام دهید و انرژی لازم برای ادامه کارتان را پیدا کنید.

17 نظرات
  1. احمد معین می گوید

    سلام وقت بخیر به استاد گرامی
    بابت مطالب فوق العاده ای که در سایت قرار میدهید بسیار سپاسگزارم
    و این مطالب بسیار کاربردی و مهم است و اجرای آنها و عمل کردن به آنها مهمتر
    باز هم ممنونم از مطالب شما

    1. سارا حمیدی می گوید

      سپاسگزارم جناب معین.

  2. فرزانه قهرماني می گوید

    به نظر من تمركز بسيار عامل مهمي در رسيدن به موفقيت است ..من در دوره شما هم شركت كردم ممنونم از شما

    1. سارا حمیدی می گوید

      سپاسگزارم خانم قهرمانی عزیز. شاد و موفق باشید.

  3. ماندانا می گوید

    سلام و وقت بخير استاد حميدي گرامي
    خيلي ممنون از مقاله خوبتون و نكات مفيدي كه در اون عنوان كرديد.
    فايل صوتي شما رو هم گوش دادم. خيلي خوب بود.
    همواره سربلند و سرافراز باشيد

  4. رضا آرحیمی می گوید

    سلام خانم حمیدی
    لطفا بفرمایید این تمرینات به مرور زمان برای مغز عادی می شود یا نه ؟
    ممنون از سایت زیبا و مطالبتون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام جناب آرحیمی عزیز
      اگر منظورتان از عادی شدن تمرینات، موثر نبودن آنها به مرور زمان است، خیر اینگونه نیست و هرزمان که این تمرینات انجام شود اثر بخش خواهد بود. مطمئنا زمانی که شما بتوانید به راحتی این تمرین ها را انجام دهید توانایی شما در کنترل تمرکز و ذهن بسیار افزایش یافته است.

  5. ؟؟؟ می گوید

    سلام

  6. محمدرضا می گوید

    این نظراتو که معلومه خودتون میذارید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      ما احتیاجی به نوشتن نظرات در سایت خودمان نداریم. برایتان شادی و سلامتی آرزومندم.

  7. کمی متمرکز تر می گوید

    بسیار مطلب خوبی بود. به عقیده بنده هم مردم یکم تمرکزشون بیشتر بشه میتونن کلی پیشرفت کنن

  8. دنیل پطروسیان می گوید

    سلام استاد گرامی
    مطالب خیلی آموزنده ای دارید ، بخاطر زحماتی که میکشید از شما ممنونم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      خیلی خوشحالیم که در جمع ما هستید. شاد باشید

  9. محراب می گوید

    سلام من ایمیل خودمو میزنم برای فایلی ارسال نمیشه لطفا رسیدگی
    کنید
    Mehrabmirkhani@gmail.com

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      تمامی درس ها براتون ارسال شد. موفق باشید

  10. محراب می گوید

    با سلام مجدد فایل ارسال شد ولی ۳۵ دقیقه نبود ۴٫۱۲ دقیقه بود
    ۱۲ ساعت بعد فایل اصلی ارسال میشه؟؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      دوره رایگان شامل ۵ درس می باشد که هر ۱۲ ساعت یک درس آن برای شما ایمیل میشود. مجموع این ۵ درس ۳۵ دقیقه است. شاد باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.