کنترل ذهن خود و تمرین تمرکز ذهن (آپدیت شده)

 کنترل ذهن خود و تمرین تمرکز ذهن

کنترل ذهن خود یکی ازاصولی است که هر فردی باید آن را بیاموزد.

 راستش به نظر من کنترل ذهن یک مهارت است. مهارتی که  باید از کودکی می آموختیم. هرچه بهتر بتوانیم ذهن خود را کنترل کنیم راحت تر و سریع تر میتوانیم به خواسته های خود برسیم  و موفقیت ما تضمینی خواهد بود.

اگر یاد بگیرید که چگونه ذهن خود را کنترل کنید، آنگاه افکار پریشان ذهن تان را مدیریت کرده اید و در نتیجه تمرکزتان در کار، درس و تک تک لحظات زندگی  افزایش می یابد، عملکرد بهتری خواهید داشت و به اهداف خود خواهید رسید.

در یک جمله اگر یاد بگیرید ذهن خود را کنترل و مدیریت کنید: با سرعت باورنکردنی به سمت اهداف خود در حرکت

خواهید بود و به آنها میرسید.

کنترل ذهن خود و تمرین تمرکز ذهن

چگونه ذهن خود را کنترل می‌کنید وقتی نیاز دارید متمرکز باشید؟

احتمالاً برای شما هم پیش‌آمده که گاهی احساس سردرگمی کنید و نتوانید بر کار، درس و یا در زندگی متمرکز باشید. وقتی احساس می‌کنیم پریشان هستیم، سردرگم هستیم و یا در ذهن مان افکار متفاوتی پرسه میزند متمرکز بودن کار خیلی سختی به نظر می‌رسد. حتی افرادی که تمرکز بالایی دارند سردرگمی و شفاف نبودن ذهن باعث می‌شود که نتوانند به‌خوبی بر اهدافشان متمرکز شوند.

امروز در این مقاله قصد دارم به یک سؤال خیلی مهم پاسخ دهم:

چگونه ذهن، افکار و احساسات خود را کنترل کنیم تا با تمرکز درس بخوانیم، کارکنیم وزندگی متمرکزتری داشته باشیم؟

دلایل عدم تمرکز

قبل از هر چیزی می‌خواهم در مورد یکی از دلایل عدم تمرکز صحبت کنم و آن افکار و احساسات ناشناس، غیرواضح و یا مزاحم است.

می‌خواهید تمرکزتان را بر روی درس و یا کار بگذارید اما فکرهای متفاوتی وارد ذهنتان می‌شود. گاهی این فکرها آن‌قدر تودرتو هستند که حتی نمی‌دانید درگیر آن‌ها شده‌اید. اما نشانه‌های آن واضح هستند: نمی‌توانید متمرکز شوید، یه چیزی از درون آرامش تون را گرفته، ذهن تون جای دیگه ای درگیره اما شاید ندانید کجا و به عبارتی سرگردان هستید.

این فکرها و احساسات متفاوت به دلیل استرس‌های روزانه، عدم باور به موفقیت، نگرانی، منفی‌بافی، آرامش ذهنی نداشتن، مقایسه خود با دیگران، دریافت اطلاعات بسیار زیاد و … به وجود می‌آید.

و وقتی می‌خواهید کاری کنید که نیاز به تمرکز داره: هر کاری از آشپزی گرفته تا صحبت با دیگران، تا کتاب خواندن تا انجام پروژه‌های کاری و یا حتی شب هنگام خوابیدن این فکرها تو سر شما میچرخه و بر روی کیفیت کار، زندگی و درس شما تأثیرگذار است.

 

افکار مزاحم و استرس‌زا باعث می‌شود که عضلات تون منقبض شود، مرتب عصبی شوید و نتونید از تمام پتانسیل‌های وجودی خود استفاده کنید. علاوه بر این تحقیقات نوروساینس نشان داده که استرس باعث کوچک شدن مغز می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید در کار، درس وزندگی خود عملکرد و تمرکز بالایی داشته باشید و درعین‌حال از مغز خود محافظت کنید تا چند دقیقه دیگر این راهکارها را دریافت خواهید کرد. از این راهکارها به‌عنوان یک جعبه‌ابزار استفاده کنید. هر زمان که نیاز به تمرکز داشتید و یا می‌خواستید ذهنتان را کنترل کنید می‌توانید از این جعبه‌ابزار استفاده کنید.

کنترل ذهن خود و تمرین تمرکز ذهن

جعبه‌ابزار کنترل ذهن خود

 

۱- علت به وجود آمدن استرس و افکار مزاحم معمولاً این هست که ما می‌خواهیم در نقطه B باشیم اما در نقطه A هستیم.

 

  • برای مثال شما می‌خواهید ماهانه X تومان درآمد داشته باشید اما ندارید.
  • شما می‌بینید دوستتان که خیلی خنگ و بی‌استعداد بوده است الآن مدرک دکتری خود را گرفته اما شما نتوانسته‌اید
  • یکی از فامیل هاتون را می‌بینید که به کشور دیگری مهاجرت کرده است و الآن در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارد و به نظر زندگی خیلی خوب و خوشی دارد. شما زندگی خود را نگاه می‌کنید و آن‌قدرها خوب به نظر نمی‌رسد.

این‌ها چند مثال از موقعیت‌هایی هستند که اکثر افراد درون آن قرار می‌گیرند اما اگر این لیست را ادامه دهید موقعیت‌ها و افکار زیادی را پیدا می‌کنید که مدام در ذهن شما هستند. ادامه دادن این لیست را به شما واگذار می‌کنم اما یادتان باشد که قدم اول برای کنترل ذهن خودتان این است که افکار تضعیف‌کننده که بر روی عملکرد و تمرکز شما اثرگذار هستند را پیدا کنید. بنابراین همین الان یک مداد و یک کاغذ بردارید و افکار تضعیف کننده خود را بنویسید.

 

کنترل ذهن خود

 

۲- قدم دوم پذیرفتن است. خودتان و شرایطی که در آن هستید را بپذیرید. اگر الآن دانشجوی دکتری نیستید، اگر وضعیت زندگی‌تان آن‌چنان خوب به نظر نمی‌رسد و ….

پذیرفتن یعنی چه؟

 

پذیرفتن یعنی اینکه با افکار و احساسات تون نجنگید. خودتان را سرزنش نکنید و خودتان را مقصر ندانید. وقتی با خودتان و یا شرایط موجود بجنگید، درد و رنج بیشتری را به زندگی‌تان اضافه می‌کنید.

پذیرفتن به معنای اقدام نکردن و از موضع ضعف عمل کردن نیست. پذیرفتن یعنی رسیدن به آرامش ذهنی. پذیرفتن یعنی اینکه با ذهنی باز به شرایط نگاه کنید و تصمیمات صحیح بگیرید و سپس اقدام کنید.

پذیرفتن یعنی از موضع قدرت عمل کردن.

برای پذیرفتن شرایط، موقعیت‌ها و احساسات تون می تونید از جمله زیر استفاده کنید:

من باوجوداینکه احساس می‌کنم در آن جایگاهی که لایقش هستم نیستم، اما خودم را کاملاً و عمیقاً می‌پذیرم و دوست دارم.

این جمله را چند بار تکرار کنید و چند نفس عمیق بکشید تا آرامش بیشتری را در عضلات و بدنتان احساس کنید.

من بااینکه درآمد خوبی ندارم اما خودم را کاملاً و عمیقاً می‌پذیرم و دوست دارم.

من بااینکه می‌ترسم اما خودم را کاملاً و عمیقاً می‌پذیرم و دوست دارم.

من بااینکه نگرانم اما خودم را کاملاً و عمیقاً می‌پذیرم و دوست دارم.

من بااینکه …………….(احساس تون را بگید) اما خودم را کاملاً و عمیقاً می‌پذیرم و دوست دارم.

این جمله یکی از تکنیک های EFT است که مخترع این روش گری کریک از این روش برای کاهش احساسات منفی استفاده می‌کند.

جعبه ابزار کنترل ذهن 2

 

۳- و اما مورد سوم اینه که زمانی که احساس آرامش بیشتری کردید و تصمیم گرفتید از موضع قدرت عمل کنید باید بدانید که دو تا گزینه پیش روی شماست:

  • اقدام کردن و حل مسئله

اگر مسئله‌ای که ذهن شما را درگیر کرده است راه‌حلی دارد پس باید بر روی پیدا کردن راه‌حل متمرکز شوید. به یک دوست تلفن کنید، در اینترنت جست‌وجو کنید، در یک دوره آموزشی شرکت کنید و یا هر اقدامی که فکر می‌کنید می‌تواند موجب برطرف شدن نگرانی و حرکت به سمت جلو شود انجام دهید.

امیدوارم این مرحله را جدی بگیرید و حتماً حتماً برای حل مسئله اقدام کنید. اما زمانی هست که مسئله موجود راه‌حلی ندارد و اینجاست که گزینه بعدی به شما کمک خواهد کرد.

  • ایجاد حس خوب

این گزینه مربوط به مواقعی است که راه‌حلی برای مسئله موجود وجود ندارد. برای مثال در یک مسابقه بازنده شده‌اید

در این موقعیت چه‌کاری میتونید بکنید؟

هیچ راه‌حلی وجود ندارد البته یک‌راه وجود دارد و اون جنگیدن با خودتان و بقیه و ناراحت کردن همه است. اما اگر به دنبال یک راهکار بهتر می‌گردید راهکاری که کمک کند حس و حال بهتری داشته باشید ذهن تون آرام بشه و از لحظاتتان لذت ببرید یک راه‌حل برای شما وجود دارد.

راه‌حل اینه که به خودتان تبریک بگید، خودتان را به یک شام خوشمزه دعوت کنید، از خودتان ممنون باشید که تمام تلاشتان را کرده‌اید و حس و حال خوبی برای خود ایجاد کنید.

من هر زمان که در چنین موقعیت‌هایی قرار می‌گیرم به خودم میگم که حتماً این اتفاق برام بهتر بوده است و این اتفاق باعث می‌شود که فرصت‌ها و موقعیت‌های بهتری در راهم قرار بگیرد.

جعبه ابزار کنترل ذهن 3

 

هرچه بیشتر از این جعبه‌ابزار استفاده کنید مهارت بیشتری در استفاده از آن به دست می‌آورید و هر زمان که نیاز به تمرکز داشتید به‌سرعت می‌توانید ذهن خود را کنترل کنید و تمرکز خود را بیابید.

بنابراین یکی از مهم ترین تمرین های افزایش تمرکز، تمرین استفاده از جعبه ابزار کنترل ذهن است. هر چه قدر این تمرین را بیشتر انجام دهید راحت ترو سریع تر میتوانید متمرکز شوید.

 

حالا از شما دوستان عزیزم می‌خواهم که در قسمت نظرات بنویسید که:

  • چه موضوعات و مسائلی معمولاً ذهن شما را درگیر می‌کند؟
  • این مسائل چه تأثیری بر روی کار، زندگی شما دارند؟
  • اگر آن‌ها را مدیریت کنید چه تغییری در زندگی شما ایجاد خواهند کرد؟

لطفا تجربیات خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید. هم من و هم اعضای وبسایت از خواندن داستان های شما لذت می بریم. اگر می توانید جزئیات بیشتری را شرح دهید تا به افراد دیگر که مشکلات مشابه دارند بتوانید کمک کنید. خواندن نظرات شما به دیگران کمک می کند تا  تغییراتی که می خواهند راحت تر در زندگی خود ایجاد کنند و مسائل را بهتر حل کنند.

 

 

پیشنهاد ویژه

دوره غیر حضوری مدیریت ذهن

110 نظرات
  1. جواد اکبری می گوید

    با سلام. مطالب ارایه شده خوب بود .

    1. سارا حمیدی می گوید

      شاد و موفق باشید

      1. نادر رستمی می گوید

        سلام وقت بخیر اگه مقاله ای یا هر کتابی که سریع
        بتوانیم به نتیجه برسیم معرفی کن ممنون

  2. جواد اکبری می گوید

    سلام. من به شدت به اینگونه مطالب هم علاقه مند و هم نیازمن هستم چون سالهاست با بیماری خیالبافی درگیرم و این بیماری عوارضی مانند کسانی که به موار مخدر معتاد هستند دارد . اگه راه حل جامع و کاملی برایم دارید خواهش میکنم راهنمایی فرمایید .

    1. Dr.Alizadeh می گوید

      با سلام جناب آقای اکبری
      معمولا دانش آموزان یا معلمان یا کسانیکه تو کارشون استرس هست بیشتر به این مشکل برخورد میکنند.

      لطفا شغل خود را بفرمایید تا راهنمایی و درمان کامل این بیماری را برایتان ارائه کنم

      درضمن اگر مشکل شما بر طرف شده است لطفا شغل خود را بفرمایید

      با تشکر(دکتر علی علیزاده متخصص روان درمانی)

      1. علی می گوید

        سلام من یہ خیلی ادم کم رویی بودم و طی یہ ۱ماھی کلا عوض شدمو خیلی ادم باحال و پر رو و گرمی بودم خیلی راضی بودم اما نمیدونم چی شد بازم برگشتم بہ قبل اما اینبار بد تراز قبل حتی توی حرف زدنمم خیلی تاثیر گزاشتہ و نمیتونم قشنگ صحبتمو کامل انجام بدم و ھی مغزم بم میگہ نمیتونم نمیشہ و این حرفا انگار کنترلش دست خودم نیست

  3. سارا حمیدی می گوید

    سلام دوست عزیز
    بهتون تبریک می گوییم که درصدد پیشرفت و مدیریت ذهن خود هستید.
    پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید:

    چگونه فکر کنیم؟
    چگونه ذهن آرام داشته باشیم

    ذهن آگاهی چیست

    در نهایت پیشنهاد می کنیم که در دوره غیر حضوری افزایش تمرکز و کنترل ذهن شرکت کنید:

    افزایش تمرکز و کنترل ذهن

  4. Feriyal می گوید

    سلام من دانش آموز دبیرستانی هستم که خیلی خیال بافمی میکنم و به درسم هم ضرر می کنه چطور رفعش کنم؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم. خیال بافی علت مختلفی می تواند داشته باشد . ممکن است شما انگیزه کافی برای درس خواندن ندارید و یا علاقه کافی برای متمرکز شدن ندارید. پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید.

      چرا انگیزه ندارم
      همچنین می توانید در دوره زیر شرکت کنید.

      تقویت تمرکز

      1. feriyal می گوید

        خوب من خیلی دوست دارم یه آینده خوب داشته باشم ولی انگیزه ندارم و خیلی گیج میشم بین این که اول کدوم درس و بخونم چیکار کنم

        1. سارا حمیدی می گوید

          با یک مشاور و یا کوچ صحبت کنید تا بتوانید اولویت های خود را پیدا کنید و برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید. داشتن یک پشتیبان در این مسیر بهتون کمک می کنه تا مسیر را با دقت انتخاب کنید و تصمیمات درستی بگیرید.
          می توانید مقاله برنامه ریزی را بخوانید
          و همچنین می توانید در جلسات کوچینگ شرکت کنید.

          شاد باشید

  5. سجاد می گوید

    سلام ممنون از مطلب واقعا عالیه خیلی دوس دارم مطالبی دیگر در این مورد واسه من بیزحمت بفرستین

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم.

      علاقه تون به یادگیری قابل تحسین است.

      شما می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

      کنترل ذهن و افکار منفی

      چگونه افکار خود را کنترل کنیم

      چگونه دقت خود را افزایش دهیم

      شاد باشید

  6. میترا می گوید

    سلام ممنون از فایل صوتی تون من موقع تست زدن گاهی افکارم بطور کامل متمرکز به تست نیست و همچنین موقع مطالعه کردن افکار و گفتگو هایی با دوستان و .. به ذهنم میاید که منو خسته می‌کند . تمرین در لحظه بودن را انجام خواهم داد . تکنیک دیگری هم هست که منو به تمرکز بیشتر سوق دهد .ممنونم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام میترا عزیز
      پیشنهاد می کنم مقاله زیر را مطالعه کنید

      چگونه تمرکز حواس داشته باشم؟

      همچنین پیشنهاد ویژه شرکت در دوره افزایش تمرکز است. در این دروه تمرینات تخصصی برای تقویت تمرکز و رسیدن به تمرکز کامل آموزش داده شده است.

      شاد باشید…

  7. سئو می گوید

    اول تشکر می کنم از مطلب مفیدتون

    و یک سئوال؟

    در کتابی مرتبط با علوم شناختی خوندم که باید اجازه بدیم که افکار هرچی هستن بیایند و نباید آن ها را سرکوب و کنترل کنیم!

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله کاملاً درست می فرمایید. قرا رنیست افکارتان را سرکوب کنید زیرا هرچه بیشتر با افکار خود بجنگید و سعی کنید به آنها فکر نکنید این افکار قدرتمند تر خواهند شد. بنابراین تمریناتی انجام میدهیم که به کمک آنها بتوانید ذهن تان را آرام کنید و در حالت سکوت ذهن قرار بگیرید.
      شاد باشید…

  8. پیلار می گوید

    تشکر میکنم از مطالب مفید و به روزتان
    برای دستیابی به شغل مورد نظر چگونه از ذهن کمک بگیرم تا راه حل های واضحی ارایه کند ؟؟؟
    راهنمایی بفرمایید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      زمانی ذهن خلاق میشود و به راه و مسیر را به شما نشان میدهد که شما آرامش ذهنی داشته باشید. در واقع این علائم همیشه به ما نشان داده میشود اما زمانی که ذهن مان شلوغ است و آرامش ذهنی نداریم نمی توانیم این نشانه ها را ببینیم. برای کسب آرامش ذهنی پیشنهاد می کنم در دوره زندگی در لحظه شرکت کنید. شاد باشید…

  9. Lotus می گوید

    وقت بخیر
    لطفا باز هم فایل های صوتی در خصوص کنترل افکار در سایت قرار بدین، من وقت مطالعه ندارم و از طرفی هم بسیار علاقمند هستم که بتونم این مباحث رو دنبال کنم، ممنونم.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      ممنون از پیشنهاد تون. حتماً این موضوع بررسی خواهد شد.
      شاد باشید

  10. رادمهر می گوید

    کتاب نیروی حال اکهارت تول درباره لحظه حال تمام مطالب را گفته .خیلی فایل مزخرفی بود

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      امیدوارم هر کتابی و یا هر فایلی را که می خوانید و یا گوش می دهید به تمرینات آن عمل کنید. چون تفاوت زیادی بین دانستن و عمل کردن وجود دارد.

      شاد باشید

  11. فاطمه می گوید

    سلام وقتتون بخیر.خانم حمیدی چطور میشه ازتون مشاوره ی خصوصی گرفت؟؟؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      برای رزرو وقت مشاوره با شماره ۰۹۱۹۴۱۰۴۰۳۵ تماس بگیرید.

  12. Tt,mch می گوید

    خیلی فایل بیخودی بود همش چهارتا خط ک حفظ کردین،درحقیقت حس کردم خودتون هم تمرکز ذهن ندارین چون جملات رو خیلی تکرار میکنین ،زیاده گویی بی مورد

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      دوست عزیز سلام
      متاسفیم که نتوانستید از این آموزش استفاده کنید با این حال باید بگوییم که اگر به دنبال بهبود و پیشرفت و کسب مهارت هستید از هر آموزشی می توانید نکاتی را بدست آورید که به شما در زندگی کمک کند اما اگر هدف شما از مطالعه فایل های آموزشی یادگیری نباشد و فقط به دنبال مقصر برای مشکلات خود هستید، متاسفانه هیچ آموزشی برای شما مناسب نخواهد بود. شاد باشید.

  13. دیبا می گوید

    سلام ،یه مدت ذهنمو دوستم میخوند یعنی باورم شده بود اون ذهنمو میخونه و منم بهش ارتعاش میفرستادم تا اینکه سردرد گرفتم یکی از بدترین تجربه های زندگیم بود.لطفا بگید چیکار کنم یعنی همش باوره؟ اگه همش باوره چگونه باورمو تغییر بدم به جوابتون به شدت نیاز دارم.ممنون.

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز
      آرامش خود را حفظ کنید و به این موارد اهمیتی ندهید. زندگی خود را بکنید و اجازه ندهید حرف ها و رفتار های دیگران زندگی شما را تحت کنترل بگیرد. تمرین های تمرکز حواس را انجام دهید و ذهن خود را آرام نمایید.
      شاد باشید

      1. دبا می گوید

        ممنونم??
        ایشالا که امروز کلی اتفاق های خوب براتون بیفته که میفته ان شاء الله.
        روزتون طلایی.

  14. دیبا می گوید

    میشه بگید چیکار کنم تا یه موضوعیو فراموش کنم؟
    و اینکه خیلی از حسها توهمه؟
    و اینکه تله پاتی و ذهن خوانی همش باوره ؟

  15. دیبا می گوید

    واقعا حس میکنم دارم ذهنمو از دست میدم و این افتضاحه
    لطفا کمکم کنید واقعا دارم دیونه میشم
    بهم یه تمرینی چیزی بدید انجام بدم
    ممنون?

  16. سميه می گوید

    با سلام
    من سر امتحان به شدت تمركزم رو از دست ميدم و امتحانات بسيار مهمي رو خرابي ميكنم مثل تافل كه هم برام خيلي حياتيه و هم خيلي پرهزينه من زبانم خيلي عاليه و همه چيزو بلدم ولي سر امتحان حتي سوالات رو نميتونم بخونم و بينهايت استرس و عدم تمركز ميگيرم و بجاي اينكه روي سوالات تمركز كنم فقط صداهاي اطراف و رفتار بقيه دانشجوهارو ميبينم و كاملا عصبي ميشم و تا خودمو پيدا كنم وقتم تموم ميشه ?

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      بهتون تبریک می گویم که کاملاً به احساسات و مسائل خود آگاه هستید. همان طور که اشاره کردید دلیل از دست دادن تمرکزتان استرس است. همچنین پیشنهاد می کنم که بر روی عضله تمرکز خود کار کنید تا در مواقع استرس زا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. تمرین های تقویت تمرکز را روزانه انجام دهید. پیشنهاد ویژه شرکت در دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن می باشد. شاد باشید

  17. fatimak می گوید

    سلام وقت بخیر . من یک پسر ۱۰ ساله دارم که با توجه به هوش و استعداد هنری بالا اصلا تمرکز ندارد . خواستم بدونم شما دوره اموزش و تمرین خصوصی برای کودکان هم برگزار میکنید؟

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز. پیشنهاد می کنم در ابتدا به همراه فرزندتان در دوره افزایش تمرکز شرکت کنید. به او کمک کنید تا با گوش دادن به دوره و انجام تمرین های آن سیستم تمرکز خود را طراحی کند و این مهارت را در خود تقویت کند. پس از آن در صورت تمایل می تواند در جلسات خصوصی شرکت کند. شاد باشید

  18. امیر می گوید

    سلام
    خانم دکتر من عدم کنترل افکار و خیال دارم…..امسال کنکور هم دارم و موقع درس خوندن ناخداگاه وارد فکر و خیال میشم و کلی تایم از دست میدم…..خیلی برام سخته کنترل کردنش و اصلا نمیفهمم چه جوری واردش میشم تا بخوام کنترلش کنم…..همچنین عدم تمرکز هم دارم
    لطفا راهنمایی کنین

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم.

      تمرکز یک مهارت است و شما می توانید آن را یاد بگیرید. پیشنهاد می کنم در دوره افزایش تمرکز شرکت کنید تا بتوانید سیستم تمرکز خود را طراحی کنید. زمانی که با تمرکز درس بخوانید و غرق در درس خواندن شوید به راحتی زمان تان را مدیریت می کنید و به خواسته ها و اهدا ف خود میرسید. همچنین می توانید در سایت جست و جو کنید و مقالات رایگان در ارتباط با این موضوع را مطالعه کنید. شاد باشید

  19. آی‌سان می گوید

    سلام وقت جناب عالی بخیر
    فقط یه مورد اینایی ک گفتینو شخصا میدونیم روش کنترولو نمیدونیم و نمیتونیم ?

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      تمرین گفته شده را انجام بدید تغییرات آن را در زندگی تون مشاهده خواهید کرد. روش کنترل خیلی خیلی آسان است: شروع تمرینات گفته شده و باور به اینکه می توانید به نتیجه دلخواه برسید. همچنین پیشنهاد ویژه دوره مدیریت افکار مزاحم است که پیشنهاد می کنم آن را از دست ندهید. شاد باشید

  20. shima می گوید

    خواندن این مقاله واسه من بسیار مفید بود خانم حمیدی .
    علت به وجود آمدن استرس و افکار مزاحم معمولاً این هست که ما می‌خواهیم در نقطه B باشیم اما در نقطه A هستیم .
    این جمله ی بالا دقیقا مشکل من بود خانم حمیدی .

  21. حسن می گوید

    سلام خیلی خوب بود ولی کافی نبود متشکرم روشهای دیگر را اگر بفرمایید خیلی ممنون میشم. باتشکر

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز
      پیشنهاد میکنم مقاله زیر را مطالعه کنید
      کنترل ذهن

      همچنین اگر میخواهید این مهارت را به صورت حرفه ای بیاموزید پیسنهاد ویژه دوره مدیریت ذهن است. شاد باشید

  22. اعظم می گوید

    سلام و خسته نباشید خدمت سرکار خانم حمیدی، ممنون از مطالب خوب و ارزنده ای که ارسال میکنید، من تو دوره افزایش تمرکز در محیط کار و زندگی ثبت نام کردم ولی فقط ۳ درس اون و دریافت کردم خیلی مشتاقم که ادامه مطالبتون و داشته باشم، متشکرم.

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز
      درس ها برایتان ایمیل شد
      شاد باشید

  23. رضا عابد می گوید

    ترافیک ، فشارهای اقتصادی، معضلات اجتماعی مثل روابط لجام گسیخته، دزدی هایی که از جیب ملت و حق الناس میشه، سوء مدیریت هایی که همه جا سرباز میکنه، زور گویی شهرداری و نهاد های دیگه به آدم های ندار، و به قول خارجی ها آخری ولی نه کمترینش به نابودی کشیده شدن محیط زیست و به مخاطره افتادن سلامتی مردم در جاهایی مثل خوزستان. کاش همه دردمون فقط آخر شدن تو جام جهانی بود.

  24. Zahra می گوید

    سلام من از بچگی حس میکنم چند نفرم و قبلا این بهم حس خوبی میداد اما الان اصلا تمرکز ندارم مث این میمونه ک چن نفر دارن تو من فکر میکنن و جلو میرن بعضی کارام جدن دست خودم نیست و مثلا بدون اینکه بدونم نقاشی میکشم!این قضیه حتی تسلط من ب زندگیه خودمم ازم گرفته لطفا کمکم کنین مرسی

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام زهرا عزیز
      این موضوع در حوزه تخصصی ما نیست . پیشنهاد می کنم به یک متخصص مراجعه کنید و از کمک آنها برخوردار شوید.
      با این حال در مورد تمرکز پیشنهاد می کنم مقالات رایگان را مطالعه کنید و همچنین در صورت تمایل در دروه تقویت تمرکز شرکت کنید. آگاهی های این دوره به شما کمک می کند شناخت بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و هر زمان نیاز به تمرکز داشتید بتوانید بر کار و یا درس خود متمرکز شوید.
      چگونه تمرکز حواس داشته باشیم

      افزایش تمرکز و کنترل ذهن

      شاد باشید

  25. مهدی می گوید

    سلام
    راه من:
    یادداشت افکار منفی در دفترچه
    یه پاسخ رد نوشتن به هرکدوم…
    هی فکر ضعیف میشه و بعد چند تا جواب رد دیگه نمیاد…

    تجربه شده.

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام آقای مهدی عزیز

      خیلی خوشحالیم که در جمع ما هستید. شاد باشید

  26. بختیار می گوید

    من بختیارم .ورودی ۹۳ ارشد بالینی دانشگاه ازاد که شدیدا به رشتم و ادامه تحصیل علاقه داشتم و دارم .به دلیل مشکلات و مسایل مالی نتونستم دفاع کنم.به همه گفتم دفاع کردم چون همش به خودم میگفتم ترم بعد دفاع میکنم و اما بازم نمیشد و الان هزینه ای دانشگام چند برابر شده و نمیتونم دفاع کنم.واقعا فشار روانی زیادی رو تحمل میکنم و کل حواس و تمرکزم رو بهم ریخته نمیدونم چیکار کنم .هدفم مقاطع بالاتر و حتی نجصیل خارج از ایران بود ولی همه چی برعکس پیشرفت .چون درس خون بودم همیشه حتی فامیلا ازم انتطار دارن قبول شم و برم مخصوصا مادرم.بدجایی از زندگیم گیر کردم و مغزم قفل شده.

    1. سارا حمیدی می گوید

      بختیار عزیز سلام

      در مسئله ای که مطرح کردید عنوان نمودید دیگران از من انتظار دارند، مادرم از من انتظار دارد و …
      سوال من این است که شما چه انتظاری از خودتان دارید؟ شما در همین لحظه چه انتظاری از خودتان دارید و برای آن چه می خواهید بکنید؟
      همان طور که در این مقاله خواندید خیلی مهم است که واقعیت را بپذیریم و سپس با پذیرش شرایط موجود دست به اقدام بزنیم. لطفا چندین بار مقاله بالا را مطالعه کنید و سپس با ذهن آرام راه حل های موجود را پیدا کنید. شاد باشید

  27. ناشناس می گوید

    سلام ، این مراحلی که گفتین رو من قبلا بعد از شکست عاطفی انجام دادم و تونستم خودم رو کنترل کنم و با انگیزه دوباره شروع به ادامه زندگیم و رسیدن به هدف هام پیش برم ولی مشکل من اینکه من روند این پرسه رو قبول دارم اما از تکرار دوباره این روند واقعا خسته شدم و نمیخوام هی رو یه سیکل تکراری باشم توی رابطه هام خیلی دقت میکنم و کلی مطالعه کردم در مورد اعتماد به نفس و کلا موضوعات مربوط و افراد اطرافم همگی باور دارند من ادم قوی و تواناییم اما ترس از تکرار مدام این روند برام بی انگیزگی میاره

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام

      این مراحل گفته شده مراحلی نیستند که برای شما بی انگیزگی بیاورد بلکه این موضوع روش اصلی زندگی است که همه افراد باید آن را آموزش ببینند. ما به عنوان انسان در زندگی با شرایط متفاوتی رو به رو میشویم و باید یاد بگیریم که چگونه در برخورد با چالش ها فکر کنیم تا بتوانیم زندگی خوبی را تجربه کنیم با این حال آنچه شما بیان کردید نشان میدهد که آنچه از آن خسته شده اید شکست در روابط است که باعث ترس در شما شده است و پیشنهاد می کنم برای حل این مشکل از دوره های آموزشی ازدواج موفق استفاده کنید. آموزش های دکتر شیری و یا خانم پریسا نصری به شما کمک خواهد کرد. شاد باشید

  28. ماه می گوید

    با احترام من خاطرات گذشته بسیار اذیتم میکنه و در تمام لحظات و ثانیه های زندگی با منه حتی توی خواب کسانیکه بهشون عشق ورزیدم و فکر میکردم دوستانی ابدی برایم خواهم ماند و تمام وجودم را برایشون گذاشتم بعد از گذشت شانزده سال متوجه شدم چقدر اشتباه کردم هدف اونها از دوستی چیزی دیگری بود ولی من سعی میکردم با رفتارم به آنها بگم خیانت به زندگی کسی در هر شرایطی صحیح نیست و من دوست دارم جای خالی دوست همصحبت و یا همراز که در زندگیم همیشه خالی بوده را با اون دونفر پرکنم یا برادرم که تمام زندگیم را به پایش گذاشتم و به نوعی فرزند خودم بود حالا که در شهری دیگر ساکن شد حتی جواب تلفنم هم نمی ده خاطرات کودکیم که همه با قهر بود حرف نزدنها پدر و دختر(همیشه میگفت من دختر ندارم و با گذشت ۳۵سال از زندگی شاید فقط چهار سال باهم صحبت کردیم و حالا او در بین ما نیست و من بسیار غمگینم چرا نمی دنم دلم برایش تنگ شده این افکار همیشه با منه و نمیذاره روی چیزی تمرکز کنم

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام
      دوره زندگی در لحظه حال به گونه ای طراحی شده است که شما یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید و نه در گذشته و یا آینده و بتوانید از زندگی خود لذت ببرید. شاد باشید

  29. ali می گوید

    سلام خانم حمیدی عزیز.امیدوارم حالتون خوب باشه.خانم حمیدی من اهل تبریز هستم اسم شمارو تو مدرسه شنیدم.من دانش آموز کنکوری بود اما نتونستم بخونم من یک مشکلی برام پیش اومد پارسال بعد از عید دیگه هر چقد با خودم کلنجار رفتم نتونستم این فکرو از سرم بیرون کنم.رفته رفته شدید تر شد.اما یعد یک مدت به یک دوستی آشنا شدم بهم انگیزه فوق العاده ای میداد.این دوست باعث شد من فکر اضافی از سرم بیرون بره.اما الان یک مدتی هس که باهاش حرف نمیزنم و دوباره موقعه مطالعه اون فکر قبلی اومد تو سرم ترسیدم نکنه بازم مثله قبل بشم متاسفانه شد.اصلا تمرکز نداشتم ذهن همش درگیر بود خودمم نمیدونم درگیره چیه.بعد رفتم روانپزشک داروی استراموکس داد بهم.بعد دوباره مثل قبل شدم اما بازم رفته رفته اینم جواب نداد.الان من مدت هاست که دلم میخواد مطالعه کنم اما میرم سر کتاب باز این فکر و ترس میاد

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام

      خیلی خوشحالیم که در جمع ما هستید
      دوره راز مدیریت انگیزه به تازگی بر روی سایت قرار گرفته است و به شما کمک می کند تا برای اهداف تان اقدام کنید و موانع را از سر راه بردارید. شاد باشید

  30. ارسلان می گوید

    سلام
    با سپاس از هشدارهای بجا و کاربردیتون
    درخواست من صرفاً تمرکز بر هدفه ، ممنون میشم کمکم کنید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      به زودی قصد تهیه ای دوره ای کاربردی با این موضوع را داریم که فرد بتواند بر هدفش متمرکز شود و در میانه راه آن را فراموش نکند با این حال پیشنهاد اول این است که مقاله ای که توسط ما قبلا در این مورد نوشته شده را بخوانید و پیشنهاد دوم دوره راز مدیریت انگیزه می باشد که به شما کمک می کند شفافیت بیشتری در راستای خواسته و اهداف تان بدست آورید و بتوانید برای آن اقدام کنید.

  31. مهندس می گوید

    سلام
    ممنونم از ز راهنمایی شما.
    خیلی خیلی خوب بود.
    موفق باشید.

  32. هادی عیسوند می گوید

    ممنونم با این مقاله های خودتان
    حتما منم کمک دیگران میکنم.

  33. میثم می گوید

    با سلام و خسته نباشی من دو فرزند دارم و طلاق گرفتم و فرزندانم پیش من هستن . برای فرزندانم احساس ناراحتی شدید میکنم به خاطر آیندشان و نمیتونم روی ذهنم کنترل داشته باشم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      این موضوع نشان دهنده حس مسئولیت پذیری در مورد فرزندانتان هست اما باید بدانید که غصه خوردن راه چاره نیست و شما را از به کار بردن روش های درست و تفکرات درست برای آنها دور خواهد کرد.

      می توانید از کمک یک روانشناس استفاده کنید که مجموعه ما روانشناسی نیست و ما در این زمینه فعالیت نمی کنیم اما در کنار آن آموزش های بهبود فردی و یادگیری روش های تفکر نیز خیلی خیلی می تواند به شما کمک کند تا ذهن خود را مدیریت کنید و روش تفکر درست را بیاموزید. دوره مدیریت افکار مزاحم دوره فوق العاده خوبی است و پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل در آن شرکت کنید.

      شاد باشید

  34. نیما می گوید

    سلام ببخشید من نیما هستم ۱۶ سالمه.من خیلی علاقه ی شدید به کتاب خوندن دارم ولی وقتی می رم کتاب رو باز می کنم یک خط دو خط که می خونم کلا از کتاب یادم می شه و شروع می کنم خیال بافی که مثلا چی شده چی قراره بشه همینطوری هرکار هم که می کنم بازم نمی تونم با تمام فکرم بدون این که هیچ چیز دیگه ای بیاد تو فکرم کتاب بخونم می شه راهنمایی کنین

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      دوست عزیز سلام

      بهتون تبریک می گوییم که به کتابخوانی و کتاب علاقه مند هستید. پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید

      چگونه کتابخوان حرفه ای شویم؟

      دلایل خواب آلودگی در مطالعه و کار

      چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟ تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن

      شاد باشید

  35. ح ب می گوید

    با سلام.
    برای درمان خیال بافی و فکرهای منفی شدم برای مدیریت ذهن چی کار کنم؟

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      از تکینیک های گفته شده در این مقاله استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات کنترل ذهن و افکار منفی در ۳ مرحله و جایگزینی ۶ فکر منفی که مانع موفقیت شماست با افکار مثبت را مطالعه کنید و پیشنهاد ویژه دوره مدیریت افکار مزاحم می باشد. شاد باشید

  36. محمد اصلان پور می گوید

    سلام
    وقت بخير
    به تازگي ويديوي قدرت درون را مشاهده كردم. واقعا اين گونه است كه درون، برون را شكل مي دهد. مي خواهم با اين روش به همه اهدافم دست يابم. تجربه در كنترل ذهن اين است كه وقايع برون نمي توانند مرا تحت تاثير قرار دهند. هميشه حس وحال خوب را براي خودم ايجاد مي كنم.

  37. بردیا می گوید

    سلام ،چند وقتی هست شاد نیستم نمیتونم بخندم فراموشی گرفتم
    احساس ترس دارم نمیتونم با کسی مستقیم از خودم براش بگم یا درد ودل کنم ،شغلم به تمرکز و حافظه نیاز زیادی داره
    زود خسته میشم و حوصله توضیع دادن چیزی رو ندارم
    باید فکرم وذهنمو بیارم رو کارم اما نمیتونم
    هر روز یه شکست و دارم از کارم فاصله میگیرم
    لطفا با پیشنهاد و راه حلی کمکم کنید دوباره مثل قبل بشم ممنون

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام

      لطفا ویدئو های زیر را مشاهده کنید
      چگونه پس از شکست با شور و اشتیاق به سمت آینده حرکت کنیم؟

      ذهن آگاهی چیست و چگونه ذهن فعال‌تری داشته باشیم؟

      همچنین پیشنهاد می کنیم در دوره زندگی در لحظه حال شرکت کنید تا بتوانید در لحظات تون احساسات مثبت بیشتری احساس کنید و بتوانید به افکار و ذهن تون مسلط شوید. این دوره بهتون کمک می کنه آرامش بیشتری در کار و زندگی خود احساس کنید و بتوانید متمرکز تر کار کنید. شاد باشید

  38. ستاره محمدی می گوید

    یکیو دوست داشتم بعد ۸سال گذاشتو رفت الان حالم خیلی بده ذهنم مشغوله هیچ کاری نمیتونم کنم حس تنهایی میکنم و کسیم ندارم غیرازخانوادم چیکار کنم کمکم کنید لطفا

    1. سارا حمیدی می گوید

      دوست عزیز سلام
      بهتون پیشنهاد می کنیم به یک مشاور مراجعه کنید. شاد باشید

  39. یسنا می گوید

    سلام ممنونم بایت تمام مطلب هاتون واقعا ب درد بخور هستن اما منا ز شما ی سوال داشتم اونم اینه ک من نزدیک ب ۵ساله ک این مشکل رو دارم وقتی تمرکز میکنم روی درس یا ورزشم زود ذهنم ب جای دیگ میره یعنی انگار ت حالت خلسه میرم و فقط دیگران میتونن با تکون دادنم منو از اون خلسه بیرون در آرن مشه راهنماییم کنید ؟ تمرکز که میکنم انگار وارد ی دنیای دیگ شدم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز
      از همراهی شما خیلی خوشحالیم با این حال باید بگوییم که قرار نیست شما بر روی درس تمرکز کنید بلکه باید با تمرکز درس بخوانید یعنی حواستان در حین درس خواندن پرت نشود. در صورت تمایل می توانید در دوره افزایش تمرکز و کنترل ذهن شرکت کنید. شاد باشید

  40. مهران می گوید

    سلام.من چند وقته از طریق دستگاه کنترل ذهن کنترل میشوم.خواهشا راهنماییم کنید بفهمم چطوری و با چه دستگاهی میتوانم موقعیت دستگاه را در بدنم پیدا کنم؟ممنون

  41. ماهى می گوید

    سلام ممنون از مطالب خوبتون ، متاسفانه در اطراف من آدم هاى بسيار منفى گرا و مادى گرا هستند كه باعث استرس و افكار هاى منفى در من ميشن و كنترل ذهن رو از من ميگيرن و من راه حلى براى اين مشكل ندارم چون نمى تونم باهاشون قطع رابطه كنم .ممنون ميشم راهنماييم كنين

  42. حسن مرادی می گوید

    با سلام خسته نّشاید ب دوستان من اتفاقی وارد اینوسایتوشدم .وآن را مطالعه میکردم اما چیزهایی که در آن نوشتید را در ذهن خود انجام میدادم من دو سال است دکه قرص خواب میخورم ولی امروز نخوردم ساعت ها طول می‌کشه ک خوابم ببره ولی باور کنید راست میگم اگه هنگام مطالعه این جملات خیلی ّا دقت بخوانید راه حل خوبیه من امشب قرص خواب نخوردم ولی سه ساعت کشید تا بتونم تمام شو بخونم مقداری میخوندم یه دفعه سه ساعت در ئک ًانسیه انگار بیهوش شدم خلاصه سه بار طول کشید تا همشو بخونم.. میخوام اینو بگم راهتان کاملا درست است هرکی اینو نوشته ذهن بسیار خوبی داره خدا خیرت بده خئلی ب درد من خورد تشکر

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست گرامی

      خیلی خیلی خوشحالیم که توانسته اید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید و به شما تبریک می گوییم.

      منتظر شنیدن خبرهای بیشتر و تغییرات بیشتر از سمت شما هستیم.

      شاد باشید

  43. مبینا می گوید

    سلام من حدود دوسال پیش اتفاقی برام افتاد که اصلا نمیتونم فراموش کنم و باعث شده تمرکزم و از دست بدم میشه بگین من چیکار کنم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      از کمک یک متخصص و یا مشاور استفاده کنید تا مسائل حل نشده گذشته را حل کنید و دیگر بر روی زندگی و کار شما اثر گذار نباشند.

      شاد باشید

  44. zar می گوید

    با سلام
    چند سالی میشه که متوجه شدم درگیری های ذهنیم خیلی زیاده و افکار منفی و خیال بافی در طول شبانه روز منو رها نمیکنه. هر شب خواب می بینم خواب هایی که بی ربط و گاه غیرواقعی گاه درباره حوادث و وقایع روزانه زندگیم آدمهایی که می شناسم و هر چیزی که حتی قابل تصور نیست و اغلب یادم نمیاد چه خواب دیدم. در طول روز هم مدام ذهنم درگیر کارهایی ایست که باید انجام بدم من همواره در سمت چپ بدنم درد دارم مخصوصا در کمر و پای چپم و و کف پام دکترای مغز و اعصاب بعد از دیدن ام آر آی ام گفتن تنگی کانال نخاع و لقی مهره ۵ ام کمر دارم اینو گفتم که بگم دکترا میگن مشکل من بیشتر از اون که فیزیکی باشه ذهنی هستش من همواره در سمت چپ بدنم درد دارم. اونا میگن ذهنت بیش از اندازه درگیره و همین موضوع باعث شده سنسورهای درد همواره فعال بمونند. من بشدت نیاز به کمک دارم. زندگی با درد خیلی سخته میخوام خوب شم لطفا کمکم کنید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      بودن در لحظه حال و حس کردن آرامش لحظه حال، نعمت بزرگی است که فوق العاده باعث میشود احساس خوبی داشته باشیم، ذهن باز و موفقی پیدا کنیم و بتوانیم با آرامش زندگی دلخواه خود را طراحی کنیم.

      بهتون پیشنهاد می کنم در این دوره شرکت کنید.

      زندگی در لحظه حال: ذهن آگاهی و افزایش عملکرد

      شاد باشید

  45. عرفان استاد می گوید

    سلام خانم حمیدی_عرفان هستم و اینو میخوام بگم برای انجام کارتخصصیم که نیاز به مطالعات و تمرکزحواس شدید دارم و بایدم به مسافرت خارجی برم، اما متاسفانه بدلیل مشکلات و بیماری روحی وروانی شدید پدر ومادرم و آشوب فکری که ازاونا بهم تحمیل میشه و اینکه تمام مراقبه های انگیزشی و یوگا رو دنبال میکنم امابازم نمیتونم ذهنمو متمرکز کنم_و تمام انرژی مثبت وجودمو با انرژی منفیشون جایگزین میکنن، لطفا بنابه تخصصتون راهکار و تمارین متمرکزکردن ذهنمو بدون استرس فکری رو از طریق ایمیل بهم راهنمایی کنین_سپاس_
    erfan.ostad.bud.freedom@gmail.com

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام عرفان عزیز

      برایتان ایمیل گردید. شاد باشید

  46. مصطفی.م می گوید

    باسلام وعرض احترام. بیست سال پیش با دختری عراقی ازدواج کردم که ثمره آن دو دختر بود. پدر ناتنی خانمم ساحر بود ومن خبر نداشتم بعدها همسرم می گفت که با گرفتن پول های کلان با سحر وجادو بین زوجین رو به طلاق وجدایی می کشونه وبدون اینکه اونها متوجه بشن کارشان به طلاق وجدایی کشیده می شد…..الان هم بین من وهسرم رو باانواع سحرهای کثیف شیطانی بسوی طلاق و جدایی می کشونه واز دست من هم کاری برنمی یاد وذهنمو خیلی درگیر کرده که نمی تونم آرومش کنم داستان طولانیه…..لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      با تمرین های ذهن آگاهی و مدیتیشن، ذهن خود را آرام کنید.

      شاد باشید

  47. محمدجواد می گوید

    سلام
    من هر وقتی میخوام درس بخوانم باید راه برم و اگه راه نرم درس را یاد نمی گیرم
    خیلی سعی کردم که را نرم ولی درس را یاد نمی گیرم

  48. سپیده می گوید

    سلام.خانم حمیدی عزیز
    یه مسأله احساسی حدود دو سال هست که ذهن من رو درگیر کرده..و مدام در ذهنم مرور میشه.. و خیلی روی کار و زندگیم داره تاثیر بد می‌زاره متاسفانه..چطور میتونم این مسئله رو واسه خودم حل کنم واسه همیشه و بشم همون آدم قبلی با کلی هدف های خوب تو زندگی..لطف کنید راهنماییم کنید.ممنون

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام سپیده عزیز

      مرسی از اینکه برای ما نوشتی. از اونجا که مسئله ای که ذهنت را درگیر کرده مسائل احساسی مربوط به گذشته است و این موضوع در حوزه تخصصی ما نیست پیشنهاد می کنم حتما به یک روانشناس مراجعه کنی تا بتوانی مسائل مربوط به گذشته را حل کنی.

      در کنار این موضوع تشویقت می کنم تا مهارت ذهن آگاهی را نیز بیاموزی تا بتوانی بر ذهن خود تسلط بیشتری داشته باشی و بتوانی هدف هایت را نیز دنبال کنی. از طریق لینک زیر می توانی اطلاعات بیشتری در این مورد بدست آوری
      زندگی در لحظه حال: ذهن آگاهی و افزایش عملکرد

      شاد باشی

  49. امیر می گوید

    سلام .
    چیزی ک ذهن و تمرکز من رو از بین برده ببشتر فکر کردن به فردی هست که باهاش رابطه داشتم و الان اون رابطه تموم شده اما موقع کار و مطالعه و … فکرش دست از سرم بر نمیداره حتی برای مطالعه روزانه هم همش درگیرشم متاسفانخ

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام امیر عزیز

      پیشنهاد می کنم از کمک یک مشاور بهره ببرید تا این مسئله را حل کنید. شاد باشید

  50. میلاد می گوید

    خیلی آروم شدم… ممنون

  51. امید نادری می گوید

    سلام میگم من موقعی که به حرف زدن با یکی شروع میکنم تمام استرس های دنیا به روم میاد باید چیکار کنم که این مشکلمو حل کنم

  52. امید نادری می گوید

    سلام حالتون خوبه من در مورد خودم میخواستم یه سوال بپرسم میگم من موقعی که با یکی شروع به حرف زدن میکنم استرس دنیا به روم میاد و ذهنم کلا بهم میریزه بابد چیکار کنم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      پیشنهاد می کنیم در دوره های فن بیان و استرس از صحبت کردن شرکت کنید. در گوگل جست و جو کنید تا دوره و یا آموزش مناسب را پیدا کنید. شاد باشید

  53. ایمان می گوید

    سلام من امسال داوطلب کنکور تجربی هستم تا سال قبل نمرات خوبی داشتم اما امسال از درس و مطالعه دور شدم به خاطر اقکاری که شبانه روز در سرم دارم حتی شب ها خواب نمیرم و تا نزدیک صبح با خودم درگیرم لطفا من رو راهنمایی کنید

  54. ایمان می گوید

    سلام من امسال داوطلب کنکور تجربی هستم تا سال قبل نمرات خوبی داشتم اما امسال از درس و مطالعه دور شدم به خاطر اقکاری که شبانه روز در سرم دارم حتی شب ها خواب نمیرم و تا نزدیک صبح با خودم درگیرم لطفا من رو راهنمایی کنید ممنون از سایت خوبتون

  55. آوبن می گوید

    سلام. من تمرکز توی کارم ندارم. و به شدت فکرای مختلف تو سرمه و نمیتونم کارمو بکنم و انقدر شدیده این موضوع که گاهی فکر میکنم تو سرم خالی شده و اصلا تو این مکانی که حضور دارم نیستم و زمان برام متوقف میشه. امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم. و توی جلسات درمانم هم نمیتونم تمرکز کنم رو به موضوعی من تحلیل میرم انجام میدم و تحت درمانم. لطفا بهم کمک کنید چطوری میتونم تو لحظه باشم و متمرکز بشم و کارمو انجام بدم. این موضوع اعتماد به نفسمم تحت الشعاع قرار داده. خیلی ناراحتم.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      پیشنهاد می کنیم در دوره زندگی در لحظه حال: ذهن آگاهی و افزایش عملکرد شرکت کنید

  56. محمدرضا می گوید

    در مورد روش درمان social anxiety كتابي هست كه بتونين معرفي كنين؟

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      ما روانشناس نیستیم و کار ما، درمانی نیست. اموزش های ما بهبود فردی و کسب آگاهی به منظور زندگی بهتری است. شاد باشید

  57. معین می گوید

    سلام خسته نباشید من یک دانش اموز انسانی هستم چند ماه پیش مشکلاتی واسم پیش اومد الان نمیتونم تمرکز کنم یا نمیدونم اصلا علاقه ای به درس یا زندگیم ندارم راه حلی واسه من ندارید؟ممنون میشم اگه کمکم کنید

  58. hana می گوید

    سلام خانوم حمیدی من یه مشکلی دارم نمیدونم ناشی از ذهنمه {ینی چیزیه که با کنترل ذهنم درست بشه} یا ناشی از چیزه دیگری هستش سال گذشته حدودا زمانی که اطرفم رو نگاه میکردم احساس میکردم که همه چی دیگه مثه قبل نیست در حالی که هیچ چیز بطور عینی تعقیر نکرده بود ولی من نگاه میکردم احساس میکردم همه چی تعقیر کرده و مثه قبلا نیست یه مدت خوب شدم الان ادمای زندگیم افرادی که خیلیییی دوسشون دارم همچین حسی دارم ینی فک میکنم مثه قبلا نیستن و تعقیر کردن در حالی که اونا تعقیری نکردن . چیکار کنم که تموم بشه این اوضاع ؟ ممنون میشم کمکم کنید

  59. Amirreza می گوید

    سلام من دانش آموز دوم دبیرستانی ام زیاد فکر میکنم و این فکر کردن های زیاد باعث شده من حواس پرت بشم به حدی که مطالب سریع فراموش میکنم و خلاصه کنترل بر روی مغزم ندارم میشه بگین چکار کنم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام امیررضا عزیز

      مطالب گفته شده در مقاله را انجام دهید. شاد باشید

  60. بهرام بهرامي می گوید

    با سلام
    خانم سارا حميدي
    اميدوارم حالتان خوب باشد.مطالب ارايه شده بسيار مفيد بوده.وبراي اكثر افراد مفيد ميباشد(هر چند كه خود اينرا نميدانند)

    ارادتمند بهرام بهرامي

  61. سجاد می گوید

    مطلب خوبی بود خسته نباشی. مثل بقیه نبود که تجربه ی رو زندگی نکردنه وفقط منعکس کننده نظرات دیگران هستند.
    برای من اینطور هستش که هروقت از واقعیت فعلی خودم دور غرق افکار مجازی خودم میشم دیگه کنترل ذهن خودمو ندارم. راهش هم خوددوستی وداشتن دوست خوب ویا جمع مثبت هستش

  62. دلارام مرادی می گوید

    سلام خانم حمیدی عزیز
    ممنونم از مطالب مفیدتون
    من به طور نسبی کنترل ذهن دارم
    به طور نسبی از همه چی راضی هستم
    از وضعیتم . از همسرم. از زندگیم. از خونه و ماشین و حقوق بازنشستگیم.
    فقط از کارهای بچه هام راضی نیستم
    بهترین امکانات رو براشون آماده کردم . براب درس و ورزش و زبان و کارشون ولی استفاده نکردن
    بی انگیره و بی علاقه هستن نسبت به درس و پیشرفت
    فقط وقتشون رو با گوشی تلف میکنن
    ولی بیشتر از دخترم بزرگم‌که ۲۴ سالشه ناراحتم که براش آرزوهایی داشتم که اصلا تلاش نکرد . بهره هوشی بالایی داره. تست وکسلر ازش گرفتن روانشناسها
    فقط به یه لیسانس حسابداری بسنده کرده . کار در شرکت کوچیک با حداقل حقوق. ماهی ۴ تومن
    فقط میخواد ازدواج کنه . به هر کسی قانعه
    با هر پسره بدبختی که حتی نتونسته خودش رو خوشبخت کنه
    با هر زشتی که نشه قیافش رو تحمل کرد
    به هر کسی که از دخترم خوشش میاد علاقه مند میشه
    و منی که دوست دارم با شرایط بهتری ازدواج کنه تا خوشبخت بشه لج میکنه
    تنها دلیل ناراحتی من ازدواج دخترمه
    چون هنوز خودش رو نمیشناسه
    چون هنوز نمیدونه اول باید عاشقه خودش باشه
    هر خواستگاری که براش میاد چون یه عیب بزرگ داره باعث میشه کنترل ذهنم از بین بره. سردرد میگیرم. جدیدا هم قلب ریتمش دوبرابر میزنه
    پیش دکترای روانشناس رفتیم. بهش گفت ۴ چرخ زندگی رو ولی دخترم تو مخش نمیره
    لطفا راهنماییم کنید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دلارام عزیز

      مرسی از اینکه برای من نوشته ای. موضوع این است که ما در زندگی نمی توانیم خودمان و یا دیگران را کنترل کنیم و هر زمان که دست به کنترل دیگران بزنیم حتی به دلیل دوست داشتن آنها، نگران آنها بودن و یا … باز اوضاع بد تر از قبل خواهد شد. جهان هستی همیشه پشت هر کدام از ما هست و هر کدام از ما درس های مخصوص به خود را باید در این دنیا یاد بگیریم و آن را پاس کنیم. بنابراین بهترین کار این است که شما آرام باشید و اجازه دهید که جهان هستی شما و همچنین دخترتان را هدایت کند. زمانی که ارام باشید و سعی نکنید دختر خود را کنترل کنید و شما تغییر کنید، دخترتان هم با تغییر شما، تغییر خواهد کرد. شاد باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.