رسیدن به آرامش و پیگیری اهداف در شرایط بحران

رسیدن به آرامش و پیگیری اهداف در شرایط بحران

وقتی در شرایط بحران هستیم، روال زندگی از دستمان خارج می‌شود، آرامش خود را از دست میدهیم، هدف هایمان را رها می کنیم و همیشه آرزو می‌کنیم که ای کاش به زندگی طبیعی و معمولی خود برگردیم.

در این روزها که موضوع سلامتی موضوع خیلی خیلی مهمی است، میدانم که نگرانی‌ها و افکار منفی زیادی درون شما وجود دارند و می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا شما را با دنیای بزرگ‌تری آشنا کنم. در این روزها، آنچه کمتر وجود دارد آرامش است و به‌راستی اولین قدمی که می‌توانیم برداریم این است که نگرانی‌ها و افکار منفی برای ما پلی شوند به‌سوی آرامش.

هر احساسی که الآن دارید یک نشانه هست برای تغییر. برای تغییر به سمت به دست آوردن آرامش بیشتر و بودن بیشتر در لحظه حال

بله درست خواندید. تمام احساس‌های ما در هرلحظه، حکم یک نشانه، آلارم و یا هشدار برای تغییر هستند. چیزی درون ما می‌خواهد تغییر کند و خودش را با یک احساس نشان می‌دهد. وقتی متوجه آن احساس شدی، دیگر وقتش است که از آن احساس به نفع خود استفاده کنید و تغییراتی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

احساسات و افکار منفی برای این به وجود نمی‌آید که تمام مدت آن‌ها را تماشا کنی و هیچ کاری برای آن‌ها نتوانی انجام دهی بلکه برای این آن‌ها را می‌بینی تا بتوانی آن‌ها را تغییر دهی و از آن‌ها برای توانمندتر شدن استفاده کنی

و امروز نوبت تو هست. نوبت من است و نوبت همه ما هست تا با دیدن نگرانی‌هایمان، دست به اقدام بزنیم و به انسانی تبدیل شویم که آرامش بیشتری در زندگی‌اش دارد. تا به انسانی تبدیل شویم که قلب و روح بزرگ‌تری دارد و به انسانی تبدیل شویم که بتوانیم خیلی خیلی راحت‌تر از قبل، نگرانی‌ها و افکار منفی خود را کنترل کنیم و موانع ذهنی خود را از سر راه برداریم.

الآن باید یک‌قدم بردارید و به‌جای اینکه فقط نگرانی‌ها را ببینید، از آن‌ها کمک بگیرید تا به انسان توانمندتری تبدیل شوید. انسانی که می‌تواند نگرانی‌هایش را به قدرت تبدیل کند!

من به عنوان کوچ (مربی) اینجا هستم تا شما را حمایت کنم تا بتوانید به انسان قدرتمندتری تبدیل شوید و زندگی بهتری برای خودتان ایجاد کنید.

تفاوت دو انسان:

همه ما می‌توانیم در هر شرایطی (چه شرایط بحران و چه در بهترین شرایط) احساسات متفاوت و نگرانی‌ها و افکار متفاوتی داشته باشیم. پس احساسات و افکار ما ربطی به شرایطی که در آن هستیم ندارد بلکه از آنجا که انسان هستیم و می‌توانیم فکر کنیم، همیشه و در هر شرایطی احساسات مختلف و متفاوتی می‌توانیم داشته باشیم.

حتی روزهایی که همه‌چیز برای شما خیلی خوب پیش رفته است ممکن است ناراحت، کسل و یا نگران باشید.

بااین‌حال این ما هستیم که باید در هر شرایطی احساسات خیلی خوب برای خودمان ایجاد کنیم و زندگی خود را بهتر کنیم.

انسان اول ما کسی است که ناراحت است و هرروز و هرروز به‌جای اینکه کاری کند تا احساس بهتری پیدا کند، به این ناراحتی افزوده می‌شود و زندگی‌اش سخت‌تر می‌شود

انسان دوم ما کسی است که ناراحت است اما او تمام تلاش خود را می‌کند تا هرروز و هرروز احساس بهتری پیدا کند، تا هرروز و هرروز آرامش بیشتری به دست آورد. تا هرروز و هرروز افکار مثبت‌تری داشته باشید. تا هرروز و هرروز که می‌گذرد بتواند بهتر و بیشتر از قبل ذهنش را مدیریت کند. او از زندگی‌اش لذت بیشتری می‌برد و هرروز کیفیت زندگی‌اش بهتر می‌شود.

و آنچه من امروز می‌خواهم به شما بگویم این است که انسان دوم بودن را انتخاب کنید.

زیرا انسان دوم، قدرتمند‌تر است.

زیرا انسان دوم، می‌تواند زندگی خود را تغییر دهند و توانمند است

زیرا انسان دوم، قلب بزرگی دارد

زیرا انسان دوم، زندگی شادی دارد

زیرا انسان دوم، آرامش دارد

زیرا انسان دوم، اهداف و خواسته هایش را در هر شرایطی دنبال می کند

اگر انتخاب شما انسان دوم بودن است، بهتون تبریک می‌گویم و شما اولین قدم را برای تغییر برداشته‌اید.

در ادامه بهتون می گم که چیکار کنید تا در این روزها و یا هرروزی بتوانید زندگی بهتری برای خودتان ایجاد کنید و آرامش داشته باشید و بتونید اهداف تان را پیگیری کنید.

معنی پشت احساستان را تغییر دهید

وقتی کودک هستید، برای اینکه بتوانید راه بروید مدام زمین می‌خورید اما هر بار که زمین می‌خورید دوباره بلند می‌شوید و ایستادن و راه رفتن را امتحان می‌کنید.

آیا کودکی را دیده‌اید که پس از زمین خوردن، دست از راه رفتن بردارد؟ چرا؟ زیرا پدر و مادرها، هر بار که بچه زمین می‌خورد او را تشویق می‌کنند و به او لبخند می‌زنند و دستش را می‌گیرند و حس خوبی به او می‌دهند. معنی‌ای که پشت زمین خوردن برای کودک وجود دارد، تلاش بیشتر است نه شکست!

پس شما هم اگر می‌خواهید احساستان تغییر کند معنی‌ای که پشت هر رفتار و یا هر احساس و یا هر فکری که وجود دارد را می‌توانید تغییر دهید.

اگر به دلیل بیماری موجود احساس نگرانی می‌کنید، دقت کنید ببینید چه معنی‌ای پشت این نگرانی برای شما وجود دارد؟ سرزنش دیگران، از دست دادن فرصت‌ها، نبود امکانات کافی و …

حالا معنی‌ای جدیدی برای احساس خود انتخاب کنید. این معنی جدید می تونه این باشه که

  • زمان بیشتری در اختیار دارید،
  • فرصت بیشتری برای گذراندن با خانواده دارید،
  • زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی بر روی هدف هاتون دارید،
  • فرصتی پیداشده تا بودن در لحظه حال را تمرین کنید و
  • یا اینکه معنی‌ای که پشت این نگرانی هست اینه که باید روش تغذیه‌ای سالم‌تری انتخاب کنید،
  • مواد غذایی سالم‌تری مصرف کنید
  • و یا معنی پشت این نگرانی این است که باید قفل‌های ذهنی خود را بشکنید و یا …

لطفاً در قسمت نظرات برای من بنویسید که معنی پشت نگرانی‌ها تون تا الآن چی بوده و ازاین‌پس می‌خواهید چه معنی بدهد؟

ایجاد آرامش بیشتر

 

برای به دست آوردن آرامش بیشتر در مورد سلامتی، کاری که پیشنهاد می‌کنم انجام بدید این است که در مکان راحتی بنشینید و یا دراز بکشید، چشمان خود را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و چند جمله زیر را که از کتاب شفای زندگی لوئیز ال.هی هست، برای خود زمزمه کنید و درون قلب تان آرامش بیشتری احساس کنید.

در گستره لایتناهی زندگی، جایی که من هستم، همه‌چیز کامل و بی‌عیب و نقص است.

من بدن خود را یک دوست خوب می‌دانم.

هر سلول در بدن من هوش الهی دارد. من به آن گوش می‌سپارم و میدانم که نصایح آن معتبر است.

من همیشه در امان هستم و خداوند مرا حمایت کرده و هدایت می‌کند.

من تصمیم می‌گیرم که سالم و آزاد باشم.

همه‌چیز در دنیای من روبراه است.

 

چشمان خود را ببندید و این جملات را چندین بار تکرار کنید. به یک بار و یا دو بار تکرار کردن اکتفا نکنید. آنقدر این جملات را برای خود تکرار کنید تا آرامش را درون بدن خود احساس کنید.

در هر شرایطی همه چیز به درون ما و به طرز فکر ما بستگی دارد. اگر بتوانید آرامش داشته باشید و ذهن آرامی داشته باشید هیچ وقت و هیچ شرایطی برای شما شرایط بحرانی نخواهد بود.

امیدوارم که دو نکته گفته‌شده بهتون کمک کند تا بتوانید نگرانی‌های خود را مدیریت کنید و با ذهنی آرام برای اهدافتان اقدام کنید.

زمانی که هر فردی دچار نگرانی مشود و نمی‌تواند ذهنش را کنترل کند، معمولاً اقدام کردن برای اهداف کم‌رنگ تر می‌شود و یا به فراموشی سپرده می‌شود اما با دو راهکار بالا می تونید احساس بهتری پیدا کنید و دوباره برای خواسته‌هایتان اقدام کنید.

اگر نمی‌دانید چطوری دوباره در مسیر اهدافتان قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنم مقاله هدف تان را رها کرده اید؟ را بخوانید.

همچنین درصورتی‌که می‌خواهید مهارت مدیریت ذهن را یاد بگیرید، حتماً در دوره مدیریت افکار مزاحم شرکت کنید. این دوره بهتون طرز فکر صحیح را یاد می‌دهد تا در هر شرایطی بتوانید به‌گونه‌ای فکر کنید که احساس بهتری داشته باشید و بتونید کیفیت زندگی تون را بالا ببرید.

هدف ما در مجموعه آموزش تمرکز و تفکر اینه که کیفیت کار و زندگی مون را با بهتر فکر کردن، تصمیم‌گیری‌های بهتر و آرامش بیشتر داشتن بالا ببریم. ما می خواهیم زندگی ای که می خواهیم را برای خودمان بسازیم پس شروع کنید!!!

منتظر شنیدن تجربیات شما پس از خواندن این مقاله هستم:

لطفاً برام بنویسید که کدام قسمت این مقاله را بیشتر دوست داشتید و با خواندن این مقاله تصمیم گرفتید چه تغییری در زندگی تون ایجاد کنید؟

لطفا هر چه می تونید توضیحات بیشتری بدید چون تمام افرادی که وارد این صفحه میشوند می توانند از تجربیات و آگاهی های شما استفاده کنند. نوشتن هم به خودمان کمک می کند تا آگاهی بیشتری بدست آوریم و هم به دیگران کمک می کند تا تغییراتی را که می خواهند سریع تر ایجاد کنند. پس لطفا تجربیات خود را برایمان بنویسید تا همه به کمک هم زندگی بهتری برای خودمان بسازیم.

 

12 نظرات
  1. شکوفه کلانتری می گوید

    با سلام
    یه نکته ای تو صحبت هاتون بود که من تجربه شو دارم و همیشه موقع نگرانی و ناراحتی به خودم گوشزد می کنم هر چند کنترلش کار راحتی هم نیست واقعا. اینکه در زمانی که نگران هستیم و استرس داریم اون احساس در اون لحظه هر چی که هست تاثیری رو روند زندگی ما نداره اگر کنترل اوضاع رو به دست بگیریم و کارها رو اون طور که باید انجام بشن پیش ببریم. بعضی وقتها لازم نیست به احساس مون در اون لحظه بهایی بدیم فقط کافیه کارها رو پیش ببریم تا به نتیجه ای که می خواهیم برسیم. من این احساس رو خصوصا موقعی که داشتم برای دفاع از رساله دکترام آماده می شدم داشتم و تصمیم گرفتم به احساس نگرانی ای که داشتم بهایی ندم و فقط متمرکز روی کارم باشم و خدا رو شکر تونستم سر موعد کارهامو تموم کنم و دفاع کنم. از طرفی هم کاملا موافقم گاهی احساس منفی یاس و نگرانی یعنی باید تغییری ایجاد کنیم تا حالمون خوب بشه. چون این حال خراب نشانه اینه که ما از مسیر خودمون خارج شدیم و در مسیر اشتباهی در حرکت هستیم.

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام شکوفه عزیز

      خیلی خیلی ممنونیم از حس قشنگی که با ما به اشتراک گذاشتید و اینکه اینقدر شفاف و با مثال برایمان نوشتید. ما به شما افتخار می کنیم. شاد باشید

  2. حمید ادهمی می گوید

    با سلام ان شاء الله با استعانت از خداوند متعال از این بحران رد می شویم

  3. از سرعت زندگي خود بكاهيد می گوید

    با كمال تشكر از مطالب كاربردي و آموزنده شما – ما انسانها مواقعي كه نگران هستيم آستين ها رو بالا ميزنيم و ميخواهيم هر جوري كه شده از اين وضعيت ناراحت كننده خارج بشيم . غافل از اينكه آدم ها در مواقعي كه احساس ناراحتي و نگراني ميكنند به عقل و منطق خود دسترسي كاملي ندارند و بخش عظيمي از مغزشان درگير نگراني هايشان هست-مانند مواقعي كه چراغ هشدار اتومبيل روشن شده و نبايد گاز بديم (آستين ها رو بالا بزنيم) بلكه بايد پا رو از روي گاز برداشته و توقف كنيم-كل كاري كه بايد انجام بدهيم اينه كه متوجه چراغ هشدار اتومبيل بشيم و دست از تقلاي بيهوده براي خروج از وضعيت برداريم. در اين مواقع هستش كه وقتي ذهن ما متوجه اين موضوع شد كه ما در حالت نگراني بسر ميبريم و تفسيري كه از زندگي در اين مواقع داريم تفسير درستي نيست -انگاه ذهن ما آرام ميگيرد و مي توانيم با ديدي بازتر و عميق تر به مسائل زندگي بپردازيم
    با آرزوي سلامتي و آرامش.

  4. عباس شندی می گوید

    خب من اینو جدیدا فهمیدم اگه مشکلی تو این شرایط برام پیش امد بهش فکر کنم دقیقا به خود مشکل و درد فکر میکنم و اون لحظه احساس میکنم بار منفی و سنگین اون مسئله و مشکل کمتر میشه بهر حال از عدم تمرکز کمی رنج میبرم ..باسپاس از شما سرکار خانم حمیدی

  5. milani می گوید

    سلام دوست خوب
    قسمت مثال زمین خوردن بچه ها و بلند شدن مجدد برای رسیدن به هدف راه رفتن جالب بود از این منظر که روش رسیدن طبیعی به هدف را بیان میکند، مساله ای که اینجا مطرح است اینه که بچه ها وقتی نمیتونند در اوایل راه برند ارادشون بوسیله والدینشان شارژ میشود و دوباره تلاش میکنند و نهایتا به هدفشون میرسند ولی برای بزرگترها این اتفاق نمی افتد. راه حلش اینه که بزرگترها چیزی شبیه نقش والدین بچه ها برای خود مهیا کنند تا بتوانند وقتی انرژی ارادشون کم میشه یا تموم میشه دوباره اردشون شارژ بشه و برای رسیدن به هدفشون تلاش کنند و اینکار تا رسیدن به هدفشون ادامه پیدا کنه.

    1. سارا حمیدی می گوید

      ممنون از شما و توضیحات خوبتون. خوشحالیم که همراه ما هستید. شاد باشید

  6. مهرداد میرزامنصوری می گوید

    سارا خانم حمیدی سلام و درود
    کلی درد دل و مطلب و توضیح در مورد شرایطم و وضعیت م در محل کارنوشته بودم نمی‌دونم چی شد وسط تایپ مطالب صفحه یکدفعه پریددر هر حال سپاس از محبتت و توجهتون ایمیل شما بموقع رسید . میدونید یعنی چه؟یعنی حضرت حق لحظه لحظه مراقب همه ما انسانها ست و این یعنی همه چیز ،پس دیگه جای غم و اندوهی نمیمونه
    مطلب شما را خواندم بسیار ممنون و قبولش دارم ولی برای باور آن بایستی بیشتر تمرین کنم..
    خانم حمیدی عزیز از محبت و توجهتون سپاس هر آنچه خوبی و مهر و محبت است برایتان آرزو میکنم.
    لازم بذکر است من تو یک گاوداری بزرگ کار میکنم که کار پر زحمت و پر استرسی است.

  7. لیلا می گوید

    خانم دکتر از مطالب مفید و البته تاثیرگذارتان متشکرم.

  8. ایماژ می گوید

    سلام من تو شرایط کرونا تصمیم گرفتم به کلاس نیمه خصوصی زبان ایتالیایی برم از اردیبهشت ماه اما چند ماه بعد با یه مشاور صحبت کردم و اون از حرفام فهمید اگه کیس مناسب ازدواج داشتم ترجیحم ازدواج تو ایران بود از اون به بعد من بی انگیزه شدم  ولی سعی کردم زبان خوندن رو رها نکنم الان آذر ماه امتحان دارم اما بقدر کافی نخوندم وخیلی خودمو سرزنش میکنم هر چند که نسبت به بقیه کلاس بهتر بودم ولی به اندازه کافی نخوندم و سر سری گذشتم الان احتمالا میتونستم مسلط باشم به زبان ایتالیایی و امتحان بدم و قبول بشم خودمو سرزنش میکنم بابت عدم تمرکزم و اینکه هدفم واضح نبود و همینطور معلم زبان که اصلا باهامون صحبت نمیکرد و خیلی معمولی و بی انرژی درس میداد و حتی بچه ها رو زده میکرد از درس یه معلم دیگه رو هم امتحان کردم ولی راضی نبودم ولی بیشتر نگشتم تا معلم بهتر پیدا کنم. الان حس بدی دارم نسبت اینهمه هزینه و استرس بخاطر کرونا و رفت و آمدهام نمیدونم واقعا چطوری معنی دیگه ای باید به این احساس بد بدم .     

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز

      این خیلی خوبه که هدف های مهمی تو زندگی تون دارید و تصمیم گرفتید براش تلاش کنید. باور دارم که هر چه در مسیر زندگی برای ما پیش می آید نشانه ای برای رشد و پیشرفت، آگاهی و رسیدن به زندگی بهتر است. قدم اول برای رسیدن به آرامش این است که خودتون و دیگران را سرزنش نکنید و سعی کنید آرامش داشته باشید. وقتی قدم اول را برداشتید، برامون بنویسید تا قدم های بعدی را با هم بررسی کنیم. شاد باشید

  9. نصیر می گوید

    سلام وقت بخیر .مطالب خوبه متشکرم خانم حمیدی
    به نقل حضرت مولانا : بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست در خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی .
    با خود شناسی به خداشناسی میرسیم . انسانی که بدونه کل جهان انرژیه و هر کس مرکز جهان خویشتنه و انسانها قویترین فرستنده و گیرنده هستن . یک ابر انرژی . اشرف مخلوقات .یه خالق .
    انسان ۴قالبه : جسمی،ذهنی ، عاطفی و روحی .
    انگیزه از هدف قوی . از عشق سوزان . یه بینش یه خواستن با تمام وجود.
    قول میدم کسی که باور کنه خودشو و باورشو تقویت کنه به هر چی بخواد میرسه و از هر اینرسی ای عبور میکنه . ( دنیا دنیای باورها و لیاقت هاست .)
    مساله اصلی ما عزت نفسه . پایه همه موفقیتها و مشکل خودم که رفع شدنیه .
    یا علی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.