چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟ تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن

چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم؟

تمرکز ذهن برای درس خواندن و تقویت آن موضوع مهمی است. اگر وارد این صفحه شده اید و در حال خواندن این مقاله هستید حتماً به دنبال این سوال هستید که چرا برای درس خواندن تمرکز کافی ندارید؟ عدم تمرکز دلایل مختلفی دارد و من (سارا حمیدی) مدت هاست که با مراجعین مختلفی بر روی این موضوع کار کرده ام. آنهایی که در جلسات کوچینگ و یا در دوره های افزایش تمرکز شرکت کرده اند.

راستش همان طور که گفتم عدم تمرکز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما من در این مقاله در مورد آنهایی توضیح میدهم که بیشتر در مراجعینم دیده ام. در این ووبسایت می توانید مقالات متفاوتی در مورد تمرکز پیدا کنید پس اگر این مقاله برای شما مفید بود که خوشحال میشوم نظر خود را در پایان بنویسید. اگر هم احساس کردید که نیاز به توضیحات بیشتری دارید در دیگر صفحات سایت جست و جو کنید. مطمئن هستم که می توانید راه حل های کاربردی و مناسب خود را پیدا کنید.

چگونه برای درس خواندن تمرکز داشته باشید؟

افراد بسیاری را دیده ام که در کار و یا در زندگی شغلی و شخصی از تمرکز بالایی برخوردار هستند. آنها افراد موفقی هستند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. اما این افراد زمانی که قصد درس خواندن دارند نمی توانند تمرکز کامل داشته باشند. نمی توانند آن طور که می خواهند جذب درس شوند و به عبارتی نمی توانند برای درس خواندن تمرکز کنند.

گروه دیگری نیز وجود دارد که شامل دانش آموزان و یا دانشجویان موفقی هستند که می خواهند برای امتحانات و یا ورود به دانشگاه آماده شوند اما تمرکز برای درس خواندن ندارند. هنگامی که قرار است درس بخوانند از تمرکز کافی برخوردار نیستند و نگران موفقیت خود هستند.

اگر شما هم جز یکی از دو گروه بالا هستید در ادامه راهکارهای تمرکز ذهن برای درس خواندن را می توانید پیدا کنید. به شما قول میدهم که اگر آنها را اجرا کنید از این پس می توانید با این سوال که چرا برای درس خواندن تمرکز ندارم برای همیشه خداحافظی کنید.

راهکارهای تمرکز ذهن برای درس خواندن

در زیر ۵ راهکار تمرکز ذهن برای درس خواندن را آورده ام. شاید همه راهکار ها مناسب شما نباشد. ممکن است که نیاز باشد روی یک و یا دو تا از راهکارها کار کنید تا بتوانید با تمرکز بیشتری درس بخوانید. اگر بیشتر موارد زیر را رعایت می کنید اما یکی را رعایت نکنید، عدم رعایت  همان یکی باعث میشود که شما تمرکز ذهن برای درس خواندن نداشته باشید. بنابراین می توانید از قسمت هایی که احساس می کنید آنها را رعایت می کنید رد شوید و بر روی قسمت هایی که نیاز هست بیشتر زمان بگذارید. همین ابتدا قول بدهید که اگر مشکل خود را در ادامه پیدا کردید برای آن زمان بگذارید و سعی کنید آن را حل کنید.

 

تمرکز ذهن برای درس خواندن

آیا حاضرید قول بدهید؟

یک خودکار و یک کاغذ آماده کنید و قسمت های لازم را برای خود یادداشت کنید

۱- محیط مناسب برای تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن

یکی از پایه ای ترین نیازهای درس خواندن بودن در یک محیط مناسب است. محیط تاثیر زیادی بر تمرکز شما دارد با این حال در بسیاری اوقات از آن چشم پوشی می کنیم.

  • صندلی مناسب، میز مناسب و نور کافی در یک محیط باعث میشود که انرژی خود را از دست ندهید، کمتر خسته شوید و بتوانید در هنگام درس خواندن آرامش بیشتری داشته باشید.

من الان که در حال نوشتن این مقاله هستم روی صندلی ای نشسته ام که راحت نیست و به گردنم فشار می آورد. این موضوع باعث میشود که درد گردن هر از گاهی مانع نوشتن من شود. وقتی گردنم درد می گیرید ناخودآگاه حواسم به سمت درد گردنم جلب میشود. وقتی حواسم جلب یک موضوع دیگر شود یعنی من تمرکز خود را از دست داده ام. خب از آنجایی که من تمرکز قوی دارم به راحتی میتوانم دوباره متمرکز شوم و چون الان نمی توانم صندلی ام را عوض کنم چاره ای ندارم.

اما شما یک هدف مهم دارید و آن درس خواندن است پس باید موضوع محیط را خیلی خیلی جدی بگیرید. مکانی را برای درس خواندن انتخاب کنید که بدن شما در موقعیت راحتی قرار بگیرد و خسته نشوید.

  • حواس پرتی مانع تمرکز ذهن برای درس خواندن

حواس پرتی محیطی یکی دیگر از عواملی است که تمرکز ذهن را کاهش میدهد. اگر در محیطی هستید که سروصدا هست و یا عواملی وجود دارد که باعث میشود حواس شما پرت شما شود باید هرچه زودتر محیط  خود را تغییر دهید. اگر مشکل عدم تمرکز شما حواس پرتی است برای اینکه بدانید چگونه حواس پرتی ها را کاهش دهید مقاله ۸ نکته برای کاهش حواس پرتی را مطالعه کنید.

نظرات خود را در قسمت پایین برای من ارسال کنید. نظرات شما را خواهم خواند و در سریع ترین زمان به آنها پاسخ خواهم داد.

۲- انگیزه عامل تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن

یکی از مهم ترین عوامل تمرکز ذهن برای درس خواندن انگیزه است. تا کنون ایمیل ها و پیام های زیادی دریافت کرده ام که افراد از عدم تمرکز خود برای درس خواندن شاکی بوده اند. وقتی پیام های آنها را می خواندم موضوعی بسیار پررنگ در پیام آنها انگیزه بود. آنها از تمرکز خود شاکی بودند اما مشکل اصلی آنها نبود انگیزه است. پاسخ به سوالات زیر به شما کمک می کند تا انگیزه خود از درس خواندن را پیدا کنید.

  • هدف شما از درس خواندن چیست؟
  • چرا درس خواندن برای تان مهم است؟
  • اگر درس تان را با موفقیت تمام کنید چه دستاوردی خواهید داشت؟
  • چه قدر موفقیت در درس و یا امتحان برای شما اهمیت دارد؟
  • چه قدر حاضرید برای رسیدن به هدفتان (درس خواندن، ورود به دانشگاه و یا قبولی در امتحان) تلاش کنید؟

تمرکز ذهن برای درس خواندناگر متوجه شدید که انگیزه خود را برای درس خواندن از دست داده اید بهتر است زمان بگذارید و انگیزه های درونی خود را  پیدا کنید. مقاله چرا انگیزه ندارم به شما کمک می کند تا بر روی این موضوع بیشتر کار کنید.

۳- مدیریت برنامه های درسی و نگرانی

اگر هیچ کدام از دو مورد بالا مشکل شما نیست پس ممکن است با حجم زیاد درس ها و افزایش نگرانی رو به رو شده باشید. وقتی هدفی دارید و برایتان مهم است سطح نگرانی افزایش پیدا می کند. افراد زیادی را دیده ام که به دلیل اینکه حجم درس هایشان زیاد است و برنامه درستی برای مطالعه ندارند هنگام درس خواندن آرامش ندارند، ترجیح میدهند از درس خواندن فرار کنند و خود را با کارهای غیر ضروری سرگرم می کنند. البته در چنین مواقعی فرد فقط خود را سرگرم کارهای دیگر می کند اما آرامش واقعی ندارد. چون ذهنش درگیر کار انجام نشده است. اگر تمرکز خود را به دلیل حجم زیاد درس ها و یا نگرانی برای نتیجه از دست می دهید

  • یک جدول برنامه ریزی درسی آماده کنید
  • درس هایی که باید بخوانید و سرفصل ها را آماده کنید
  • آنها را اولویت بندی کنید و زمان تان را مدیریت کنید.
روزهای هفته
کتاب
زمان
کتاب
زمان
شنبه فصل اول درس x صبح ساعت ۸ تا ۱۰ فصل اول درس y صبح ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰
یکشنبه فصل دوم  درس y صبح ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ ۲۰ صفحه از کتاب تست z ظهر ۱۲ تا ۱۴
دوشنبه فصل دوم درس x بعدا از ظهر ساعت ۱۷ تا ۲۰ فصل سوم درس y بعدا از ظهر ۲۱ تا ۲۳

 

اگر می خواهید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید و بتوانید برنامه ریزی درستی داشته باشید مقاله اولویت‌بندی را مطالعه کنید.

۴- مدیریت افکار مزاحم برای تقویت تمرکز

به یکی از مهم ترین قسمت های تمرکز یعنی مدیریت افکار مزاحم میرسیم. حتماً می دانید که به محض اینکه تصمیم بگیرید درس بخوانید افکار مزاحم به شما هجوم می آورند. این موضوع کاملاً طبیعی است و کارکرد طبیعی ذهن انسان است. موضوع فوق العاده مهمی که وجود دارد نحوه مدیریت و کنترل این افکار است. برخی انسان ها هستند که خیلی راحت میتوانند این افکار را مدیریت کنند و برخی دیگر نیاز دارند تا تمرین بیشتری برای مدیریت افکار مزاحم ذهنشان انجام دهند. همان طور که در دوره مدیریت افکار مزاحم گفته ام  وقتی یاد بگیرید گفت و گوهای درونی خود را شناسایی و مدیریت کنید کارایی و تمرکز شما فوق العاده افزایش می یابد و ذهن آرام تری خواهید داشت. برای شروع:

  • افکاری که در حین درس خواندن مزاحم شما میشوند را یادداشت کنید
  • پس از اتمام زمان مطالعه آنها را بررسی کنید
  • برای حل آنها اقدام کنید.

تمرکز ذهن برای درس خواندن و مدیرت افکار

در این مورد مقالات زیادی در وبسایت هست که می توانید با یک جست و جو ساده آنها را پیدا کنید. هدف اصلی در این مقاله این است که شما بتوانید علت اینکه تمرکز ذهن برای درس خواندن  ندارید را پیدا کنید و سپس همان طور که در ابتدا با هم قرار گذاشتیم برای مسئله خود زمان بگذارید و آن را حل کنید.

۵- کاهش خستگی هنگام درس خواندن

بهتون تبریک میگم که به این قسمت رسیده اید. اگر در حال مطالعه این قسمت هستید پس به راحتی با رعایت نکاتی می توانید تمرکز خود را فوق العاده قوی سازید. عضله تمرکزی برای خودتان بسازید که در هر محیطی و در هر شرایطی به راحتی بتوانید بر درس و یا کارتان متمرکز شوید.

تمرکز ذهن برای درس خواندن

آخرین و پنجمین تکنیک تقویت تمرکز ذهن برای درس خواندن، کاهش خستگی است. خیلی وقت ها در حین درس خواندن خسته میشویم و تمرکز اصلی را از دست می دهیم. برای اینکه خستگی خود را کاهش دهید باید در فواصل زمانی منظم استراحت کنید. اگر یک ساعت تمام درس بخوانید خسته خواهید شد و پس از آن انرژی روحی و جسمی کافی برای ادامه مطالعه را ندارید. یکی از بهترین تکنیک هایی که وجود دارد تکنیک پومودارو است.

در این روش شما ۲۵ دقیقه درس می خوانید و سپس ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت می کنید. همچنین اگر احساس می کنید ۲۵ دقیقه زمان کمی است می توانید ۴۰ دقیقه درس بخوانید و بعد ۱۰ دقیقه استراحت کنید. این روش را امتحان کنید. نه تنها در حین درس خواندن خسته نخواهید شد بلکه آرامش بیشتری خواهید داشت چون می دانید که طبق برنامه پیش خواهید رفت.

الان که به پایان این مقاله رسیده ام خیلی خوشحال میشوم که نظرات خود را برای من بنویسید. تمام نظرات شما را خواهم خواند و در سریع ترین زمان به شما پاسخ خواهم داد

 

اگر این مقاله برای شما مفید بود که باعث خوشحالی من است. اگر هم احساس می کنید که نیاز به توضیحات بیشتری دارید در دیگر صفحات سایت جست و جو کنید. مطمئن هستم که می توانید راه حل های کاربردی و مناسب خود را پیدا کنید.

 

پیشنهاد ویژه

دوره غیر حضوری افزایش تمرکز و کنترل ذهن

 

افزایش تمرکز و کنترل ذهن یک مهارت است و تنها کافی است که آن را یاد بگیرید تا به راحتی حواس خود را متمرکز کنید و از ذهن خود بهترین استفاده را کنید.

در این دوره می آموزید که:

  • تمرکز چیست و چگونه می توانید سیستم تمرکز خود را تقویت کنید.
  • مشکل اصلی تمرکز شما چیست و چه چیزی برای شما موثر نخواهد بود.
  • شناسایی عوامل مزاحم تمرکز شما و از بین بردن آن
  • متمرکز کردن ذهن بر  (مطالعه، درس،کار و یا هر آنچه خواهان آن هستید)
  • افزایش عملکرد و بازدهی شما
  • استفاده صحیح از انرژی مغز
  • توانایی تمرکز در هر لحظه، هر مکان و هرکار

برای شرکت در این دوره بر لینک زیر کلیک کنید.

 

دوره غیر حضوری افزایش تمرکز و کنترل ذهن

 

61 نظرات
  1. نویدشکری می گوید

    مرسی مفید بود

    1. Alireza می گوید

      سلام خسته نباشید من یه ذره مطالب رو زود فراموش میکنم الانم چند ماه مونده به کنکور وقتی زیادی ندارم برای تسلط بهتر بر روی درسام چه کاری باید انجام بدم میدونم که باید مرور کنم اما حجمش زیاده تمرکز هم دارم مشکل اینه که اگه یه مطلب رو بخونم روز بعدش حدود شصت درصدش یادم مونده بقیه اش از ذهنم رفته چه راهکاری پیشنهاد میدین شما

  2. سهند می گوید

    با سلام. چند روز قبل به طور اتفاقی وبسایت شما را در گوگل پیدا کردم. مطالب و پادکست ها بسیار مفید بود. از زمانی که صرف آماده سازی آنها می کنید بسیار سپاسگزارم و برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      از همراهی شما خیلی خوشحالم.
      شاد باشید…

  3. افشین می گوید

    با سلام خدمت شما
    مقاله های بسیار مفیدی بود برای من کاربردی بود بخصوص مدیریت افکار مزاحم
    ممنون از سایت خوبتان

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام. خوشحالم که براتون مفید بوده است.
      شاد باشید

      1. رضا می گوید

        سلام خانم حمیدی یه انتقادی ازتون دارم اینه که عناوینی که با توضیحاتش نوشتی در مورد تمرکز یک حالت کلی داره به نظر بنده اینایی که نوشتی پیش پا افتاده است.

        1. گروه آموزش تمرکز می گوید

          سلام رضا عزیز

          اگر این مطالب برای شما پیش پا افتاده است پس احتمالاً تمرکز قوی داری و بهت تبریک می گوییم. برات بهترین ها را ارزو می کنیم. شاد باشی

          1. . می گوید

            سلام من وقتی میخوام شروع به درس خوندن بکنم چجوری بگم انگار از درونم بهم فشار میاد عرق میکنم استرس میگیرم و…. بعضی وقتا هم یک ساعت به یک صفحه خیره شدم اما یک کلمه هم نخواندم لطفا اگه میشه کمکم کنید

    2. Sarah می گوید

      سلام ،من خوب نمیتونم تمرکز کنم و خیلی می‌خوام ک ادامه تحصیل داشته باشم و زبان خوب یاد بگیرم اما هم بدنم به دلیل اینکه کار میکنم در زمانهایی غیر کاری خسته اس و هم تمرکز کافی ندارم و خیلی دنبال اینم ک بتونم راهی پیدا کنم ک بتونم انگیزه و تمرکز کافی داشته باشم

  4. محسن می گوید

    با سلام.
    مقاله بسیاد خوبی بود.
    دلایل عدم تمرکز خودم رو موقع مطالعه متوجه شدم.
    تشکر از شما بابت مطالب خوبتون

  5. مجید می گوید

    با سلام من مقاله های شما را میخوانم ، و لذت میبرم ممنون سخنان زیبا زنان

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      ممنون که همراه ما هستید
      شاد باشید

  6. مجید می گوید

    لطفآ اگه ممکنه روش و یا تمرینی بفرمائید که ؛ شمرده شمرده ؟ را تمرین کنیم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      منظورتون از شمرده شمرده چیست؟

  7. معین می گوید

    سلام ممنون ار اینکه اموزش های کار امد انجام میدید . من اکثر مواقع انگیره مشکل اصلیم هستش

  8. никто می گوید

    راه های افزایش تمرکز زیادن.
    اینایی که گفتید فقط موقع درس خوندن بود.
    یکی از قویترین ها ایجاد خلا فکریه.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیزم
      بله این مقاله در مورد تقویت تمرکز در درس خواندن است. مقالات بیشتر را از طریق لینک پایین قابل دسترسی هستند
      چرا تمرکز حواس ندارم

      افزایش تمرکز و کنترل ذهن

      شاد باشید…

  9. Yasmn می گوید

    سلام ممنونم واقعادنکات خوب و مفیدی هست
    من امسال کنکوری هستم امیدوارم ک بتونم با این نکات موفق شم و ب آرامش برسم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام یاسمین عزیز
      براتون بهترین ها، آرامش و موفقیت را آرزومندم

  10. Haana می گوید

    سلام یه سوال دارم
    چرا من وقتی درس میخونم بعد از نیم یا یک ساعت فراموش میکنم ؟
    چیکار کنم که اینجوری نشه؟
    راهنمایی لطفاااا ??

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام هانا عزیز
      اگر با تمرکز درس بخوانی و هنگام درس خواندن متمرکز باشی به احتمال زیاد درصد فراموشی مطالب پایین می آید با این حال اگر فکر می کنی که تمرکز خوبی داری و باز هم مطالب را فراموش می کنی پیشنهاد می کنم در گوگل جست و جو کنی و از روش های تقویت حافظه کمک بگیری.
      شاد باشی..

      1. رضا می گوید

        سلام من وقتی میخوام شروع به درس خوندن بکنم چجوری بگم انگار از درونم بهم فشار میاد عرق میکنم استرس میگیرم و…. بعضی وقتا هم یک ساعت به یک صفحه خیره شدم اما یک کلمه هم نخواندم لطفا اگه میشه کمکم کنید

        1. سارا حمیدی می گوید

          سلام رضا عزیز

          پیشنهاد می کنم برای استرس خود به یک روانشناس مراجعه کنید تا علت این موضوع بررسی شود و بتوانید آن را حل کنید. شاد باشید

  11. Mohammad می گوید

    واقعا سایت خوبی دارین
    از این مقالتون استفاده کردم اما بنظرم برای مورد چهارم کمی بیشتر توضیح میدادین خیلی بهتر بود
    خسته نباشید بابت زحماتتون

  12. پروا می گوید

    به طور اتفاقی با پیج شما اشنا شدم مطالب بسیار مفیدی بود به صورت شفاف و صریح جواب و راه حل مشکلات خودم رو متوجه شدم

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز. بهتون تبریک می گویم و خوشحالم که جواب مسائل خود را یافتید. شاد باشید

  13. حامد می گوید

    سلام . خیلی خوب بود . فقط ای کاش مورد شماره ۴ رو بیشتر شرح و بست میدادید . چرا که خیلی وقتا این گفت و گو های ذهنی یه مشکل خاص نیست که بخوایم بنویسیم و بعد مطالعه بهش رسیدگی کنیم . این گفت و گو ها مثلا تو یک رویداد تو گذشتست که ای کاش اونجا فلان مطلبو ذکر میکردم و از این درگیری های ذهنی الکی . یا حتی آدم فکرش پیش یه دختر یا کسه دیگه ای که قبلا تو زندگیمون بوده و الان نیست. ولی یهو میبینیم یک ساعت از وقتم با این چیزای الکی گذشته . مشکل نیست که قابل برطرف کردن باشه. فقط درگیری های الکی ذهنیه که قابل رسیدگی نیست.

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      این مطلب نیاز به تمرین کردن دارد و برای یادگیری کامل آن یک دوره آموزشی کامل به نام مدیریت افکار مزاحم برای شما آماده شده است. پیشنهاد می کنم آن را از دست ندهید و حتماً در آن دوره شرکت کنید. شاد باشید

  14. علی می گوید

    سلام خسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون و مطالب اموزنده تون موفق باشید
    من دچار وسواس فکری هستم و تمرکز پایینی دارم میشه من رو راهنمایی کنید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام علی عزیز
      تمرکز یک مهارت است و شما می توانید با تمرین کردن آن را یاد بگیرید.

      در سایت مقالات رایگان موجود است و می توانید از آنها استفاده کنید.

      چگونه تمرکز حواس داشته باشیم؟

      شما باید هر روز زمان بگذارید و تمرینات را انجام دهید. پیشنهاد ویژه این است که برای کسب نتیجه بهتر و ساختن یک تمرکز قوی از دوره های زیر استفاده کنید.

      پیشنهاد می کنم در دوره های زیر شرکت کنید
      ۱- تقویت تمرکز
      ۲- مدیریت افکار مزاحم

      همچنین باید بگویم که در صورتی که پزشک مسئله وسواس فکری را برای شما تشخیص داده است پیشنهاد میشود که در کنار این آموزش ها مسائل درمانی خود را نیز پیگیری کنید.

      شاد باشید

  15. زهرا می گوید

    ممنون?

  16. ابولفضل می گوید

    سلام و عرض أدب و احترام خدمت شما خانم حميدي اميدوارم هرجايي هستيد خوب و خوش سلامت باشين
    اول از همه بايد تشكر كنم بابت تمام زحماتي كه براي به روز رساني اين سايت و نوشتن مقاله ها مي كنيد
    دوم. سوال هاي من از شما اين است۱-جرا بايد با فواصل زماني مطالعه كرد۲-جرا هرجه مطالعه ميكنيم از ياد مي بريم
    من خودم همين مشكل را دارم به همين دليل از مطالعه و تكرار خسته شدم جون مثل حفر جاه مي ماند كه در نهايت خبري از اب يا resultنيست ممنون ميشم اكه باسخ دهيد
    باينده باشيد

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      دوست عزیز سلام

      مغز به استراحت نیاز دارد و برای اینکه بتوانید به درستی متمرکز شوید نیاز هست که انرژی ذهنی کافی داشته باشید و این مورد با استراحت کردن به دست می اید. به همین دلیل چه در درس و چه در کار حتما باید پس از هر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ۱۵ دقیقه استراحت کرد.
      پیشنهاد می کنم کتاب رایگان یادگیری در عمق ۴ متری را دانلود کنید. شاد باشید

  17. Ali می گوید

    سلام یکی از. روش هایی که اجرا کردم برای تمرکز و حواس پرتی این بود هروقت موضوعی حواسمو پرت میکرد فورا اونو روی کاغذ مینوشتم و بعدا در تایم استراحتم روشون فکر میکردم اینم روش کاربردی ولی بنظرم مهم ترین چیز محیط که در مقاله بهش اشاره شده

  18. مبینا عبدلی می گوید

    سلام من به دنبال پیدا کردن اشکالات درسی ام بودم که متوجه شدم تمرکز کافی ندارم حتی در یکی دیگر از مقاله های شما دقت من هم پایین بود به همین خاطر تصمیم گرفتم علاوه بر درس در این مورد هم روی خودم کار کنم که بتونم در کنکور شوم
    یه پیشنهاد به نظرم محوریت مقاله هاتون رو روی کاربرد راهکار ها بگذارید این طوری افرادی مثل من بیشتر می تونن استفاده بهینه کنن از مقاله هاتون
    بازم ممنون

  19. جاسم می گوید

    سلام . وبسایت مفید و آموزنده ای دارید. بنده تمرکز زیادی در مطالعه کردن دارم اما می خواهم سریع تر یاد بگیرم و به تقویت مغز نیاز دارم. اگر شد در همین باره مطلبی منتشر کنید.

  20. saya می گوید

    یعنی چی واقعا?ایناهمه یه‌سری چیزعادی اندکه همه اونومیدونن!!اصن ادم ازاین متن هاچیزدرست حسابی ای نتیجه نمیگیرع اونم براتمرکز!!یه سری چیزکه همه میدونن!?

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام سلام

      سایا عزیز مرسی از اینکه نظرت را با ما در میون گذاشتی اما یک نکته خیلی ساده و به ظاهر مهم وجود دارد که دوست داریم حتما حتما بهش توجه کنی

      موضوع تمرکز به همین سادگی است: یک جا بنشینی و کارت را انجام دهی بدون اینکه حواست پرت شود
      این موضوع خیلی ساده است بله به همین سادگی و اما اکثر افراد به دنبال راه حل های عجیب غریب می گردند در حالی که راه حل مسئله شان خیلی خیلی ساده است اما یادت باشد که این ساده بودن راه حل به معنای این نیست که آسان میتوانی آن را اجرا کنی.

      برای اینکار نیاز به تعهد، تلاش و اقدام کردن داری و پس از مدتی نتایج کوچک کوچک شروع به نمایان شدن می کنند و تمرکز شما تقویت میشود.

      شاد باشی

  21. علی می گوید

    سلام از مطالب بسیار بهره بردیم شما لطف کنید وسواس در مطالعه داریم توضیح دهید

  22. هادی می گوید

    سلام از این مطالب بسیار بهره بردم خیلی ممنون

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام هادی عزیز

      خیلی خیلی از همراهی شما خوشحالیم و بابت علاقه تون به یادگیری صمیمانه به شما تبریک می گوییم. شاد باشید

  23. زهرا می گوید

    سلام مطلبتون مفید بود اما یه مشکلی کهواسه منی که کنکور دارم هست اینه که چهلد دقیقه مطالعه و استراحت اصلا کافی نیس چجوری تایم بیشتری بخونیم و خسته نشیم ممنونم

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام زهرا عزیز
      این روند ۴۰ دقیقه مطالعه و استراحت را ادامه دهید. قرار نیست فقط ۴۰ دقیقه مطالعه کنید. شاد باشید

  24. مهدی می گوید

    سلام موقعی که درس می خوانم حواسم پرت می شود مثلاً اگر بخواهم کتابی را که چند وقت پیش خوانده ام دوباره بخوانم باید از صبح تا شب وقتم را برای همان یک کتاب بگذارم ویا شاید هم قستمی از آن باقی بماند هر چقدر تلاش می کنم که حواسم پرت نشود نمیشه ویا شاید هم بد تر شود لطفا کمکم کنید

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام دوست عزیز
      بهتون پیشنهاد می کنم در دوره تقویت تمرکز شرکت کنید.

      شاد باشید

  25. Kia می گوید

    خیلی ممنونم از مطلب مفیدترین.

  26. داریوش می گوید

    سلام.وقت بخیر
    من از عدم تمرکز رنج میبرم. و با اینکه خوداگاه هستم و درلحظه متوجه میشوم که تمرکزم رو از دست دادم و دوباره به لحظه حال برمیگردم ..ولی باز هم در کسری از ثانیه تمرکزم رو از دست میدم و این کار روزانه هزاران بار برام اتفاق میافته….. با اینکه اکثر تکنیک هارو بکار بردم و مطالب زیادی در مورد تمرکز خوندم..ولی در عمل نتیجه بخش نبوده
    سوالم اینه ایا من امکان داره بیماری خاصی داشته باشم و نیاز به رفتن به پزشک یا مرکز خاصی برای برطرف کردن این مشکل بزرگ و مصرف داروی خاصی باشم؟ لطفا راهنمایی کنید به کجا باید مراجعه کنم
    سپاس فراوان

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام داریوش عزیز

      آیا در همه کارها عدم تمرکز دارید و یا فقط درس خواندن؟ چون اگر فقط موقع درس خواندن اینگونه هستید و با وجود اینکه میگویید همه تکنیک ها را استفاده کرده اید و نتیجه نگرفته اید احتمالاً به درس تان علاقه مند نیستید و یا انگیزه کافی ندارید و یا در آن احساس هدفمندی نمی کنید و یا … که همه این مسائل را در دوره افزایش تمرکز توضیح داده ایم. با این حال لطفا فعالیت های دیگری انجام دهید و ببینید آیا باز هم با عدم تمرکز رو به رو هستید؟ در نهایت آموزش های ما بهبود فردی است و ما در مورد رشد و تغییر برای موفقیت سخن می گوییم بنابراین اگر در کارهای دیگری هم مشکل تمرکز دارید بهتر است با یک پزشک و یا روانشناش مشورت نمایید. شاد باشید

  27. Heisenberg می گوید

    خیلی عالی بود
    خداقوت

  28. Atena می گوید

    سلام خسته نباشید من پشت کنکوریم نظام جدید و پارسال تو کنکور نتیجه خوبی نگرفتم یه ماهی میشه شروع کردم به خوندن و مشکلم اینه ک تمرکز پایینی دارم و حواسم پرت میشه سریع و صبحا با درس ریاضی یا فیزیک شروع میکنم ولی یه ربع نگذشته خسته میشم خوابم میگیره شدید اگ خوابمم نگیره مطالب و به خوبی یاد نمیگیرم و برای تست زدن اصلا به خودم اعتماد ندارم و خودم حلشون نمیکنم فوری از رو پاسخنامه حل میکنم و اینکه چطور میتونم تایم مطالعه امو بیشتر کنم و کیفیت خوبی داشته باشه

    1. گروه آموزش تمرکز می گوید

      سلام دوست عزیز

      مقاله زیر را مطالعه کنید

      تکنیک پومودارو

      دلایل خواب آلودگی در مطالعه و کار

      شاد باشید

  29. Raha می گوید

    سلام من اصلا تمرکز ندارم….مشکلم نه خستگیه نه درس زیادی…فقط خیلی زود حواسم پرت میشه…این خیلی نگرانم میکنه انگیزه بالا دارم خداروشکر ولی انگار اصلا نمیشه…تا چشممو باز میکنم میبینم اصلا تو یه جای دیگم میدونم حرفم چرته ولی اهنگ که هرروز باز میکنم جهت انرژی اهنگا دوباره تو ذهنم خونده میشن…درس که میخونم انگار تو ذهنمم اهنگ ها دارن پخش میشن…لطفا کمک کنید کنکوریم هستم..

  30. Parisa می گوید

    سلام خسته نباشید من وقتی میخوام درس بخونم انگار مغزم خوابه و همش خسته میشم استرس میگیرم بخاطر حجم درسا و یااینکه بخونم و نفهمم و یا موفق نشم بیشتر وقتا وقتی میخونم میبینم انگار هیچی یادم نیست و کلا انگار نه انگار درس رو خوندم و احساس میکنم مغزم خواب بوده فقط باچشم بهشون نگاه کردم ممنون میشم راهنماییم کنید?

  31. نصیری می گوید

    سلام صبح در حالی که از عدم تمرکز مستأصل شده بودم در گوگل مشکلم رو سرچ کردم و راه حل شما رو امتحان کردم اول نظر ندادم و عملا به کار بستم فوق العاده بود ممنونم ازتون کاملا عملی و کاربردی- راه امتحانی من یادداشت عوامل حواس پرتی بود که نتیجه عالی بود

    1. سارا حمیدی می گوید

      سلام سلام
      خیلی خوشحالم که تونستید از این روش استفاده کنید. منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم. شاد باشید

  32. alishia می گوید

    سلام ممنون از مقاله های مفیدتون
    شادوموفق باشید⁦??⁩

  33. امیر می گوید

    سلام من هرچی برنامه ریزی میکنم نمیتونم بهش پایبند باشم و زود خسته میشوم درس خواندن را دوست دارم ولی بازیگوشی انجام میدهم

  34. فاطمه می گوید

    سلام خسته نباشید توضیحاتتون خیلی خوب بود ولی من یه مشکلی دارم من علاوه بر اینکه مطالعه ام خیلی طول میکشه نمیتونم تمرکز زیادی روش داشته و نمی‌توانم افکار مزاحمم رو کنترل کنم و وقتی دارم درس میخونم شاید خودم مدتی متوجه نشم ولی من فقط با صدای بلند خوندم و اون موضوع متوجه نشدم و وقتم را بیهوده صرف کردم لطفا بهم کمک کنيد چگونه‌ اون افکار مزاحمم رو کنترل کنم

  35. mohammadho3ein می گوید

    سلام مطالبتون عالی بود ممنونم از شما❤

  36. مهدیه می گوید

    سلام خانم سارا حمیدی عزیز من با توضیحات شما اعتماد درسی خوبی دارم ولی زیاد خوبم نه?
    و کنترل روی افکار مزاحم ، خیلی ازیتم میکنه موقع درس خوندن و خوب روش های دیگه ی ندارید ایا؟

    تشکر از خانم سارا حمیدی عزیز❤

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.